Fitness Seller

Een coach handig of niet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

IronDwarf

Cool Novice
Lid geworden
7 jun 2019
Berichten
42
Waardering
7
Lengte
1m70
Dag iedereen,
Ben redelijk nieuw en heb al veel proberen opzoeken via de search button mja toch dacht ik van ga toch snel even een topic starten en ik hoop dat ik op de juiste plek ben

Ik ga weer beginnen trainen, heb een tijdje stil gezeten door tenniselleboog en ben verschrikkelijk veel aangekomen. 93kg 170cm bf% 25%+ schat ik, echt mijn ergste punt ooit door binging en geen motivatie door die blessure, ben nog altijd aan het herstellen maar wil toch langzaam aan weer de "iron" voelen

Normaal doe ik een ub/lb of ub/lb+ppl van de bb.com site (viking bare bones) maar met mijn verloofde zitten kijken om via een coach online (af en toe ernaartoe gaan maar meestal online) samen te werken. Ik weet motivatie moet je zelf hebben en karakter ook toch denk ik misschien dat een coach mij die boost kan geven.

Ik heb in mijn fitness over eentje gehoord waarvan ze echt zot tevreden zijn, hij traint atleten en wint er ook veel mee in competities.
Heb wel is met hem contact opgenomen en zijn werkplan; dieet maken, training, wekelijkse check ins met fotos, gewicht, metingen en motivatie en klachten of aanpassingen, is dit een goed begin of..?
Wat ik echter niet weet is training. Zie veel van zijn atleten in de fitness een bro split hanteren, hoor ook dat hij veel manieren heeft, ppl, 4 weken 2x rug, 2x benen (1x quads, 1x hammies) 1x borst, 1x armen daarna 4 weken 2x borst, 1x rug, 2x benen enz voort)

Mijn vraag, is het wel de moeite? Of hanteer ik best mijn eigen trainingen zoals boven vermeld?
Weet niet als iemand viking bare bones kent en als ze het kennen wat ze ervan kunnen zeggen over die training. Zou graag wat compounds en isolaties doen maar dan twijfel ik alst dit echter nodig is nu met dat ik zo.. dik ben hehe

Sorry voor deze heeeeele lange text. Ik laat me veel meeslepen, dank op voorhand als je alles hebt kunnen lezen en er op antwoorden, wil echt weten wat jullie vinden welke de logische aanpak zou kunnen zijn voor iemand zoals ik
 
ik zou eerst eens beginnen met het trainen fatsoenlijk op te pakken. je kan zo veel bereiken zonder de hulp van een coach. uiteindelijk zul je het toch zelf moeten doen.
beginnen met een trainingsschema welke in het verleden zijn werking heeft bewezen (bijv 5x5 icm cardio) en onder je caloriebehoefte eten.
Zorg dat je eerst dit onder controle hebt en weer motivatie hebt voor het contacteren van een coach.
zie een coach als toevoeging, het belangrijkste (de basis) heb je zelf in de hand.
 
kan van pas komen als opstart of stok achter de deur ,zoek bij voorkeur er een uit die op dit forum actief is of waar forumleden goede ervaringen mee hebben ,

een Basic Fit PT pannenkoek is weggegooid geld
 
Het is allesinds geen pannekoek haha, hij noemt Roels Henno, weet niet als iemand hem kent
 
Roel Henno is wel goed, maar hoorde laatst dat hij vol zat. Lijkt me dat hij het liefst alleen wedstrijdatleten begeleidt.
 
Ja, denk dat hij meer 1v1 met zijn wedstrijd atleten doet dan met gewone mensen/atleten.
Wie van hier is bv een aanrader?
 
^ enig idee over mijn vraag hierboven :)
 
Back
Naar boven