AndroidHealthClinic

Een fresh start en dit keer serieus! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wizraq

Novice
Lid geworden
20 jul 2016
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
70kg
Hey guys,


Wizraq hier, 23 jaar oud. Ik begon ergens medio 2014 met fitnessen oa krachttraining voor het eerst. Dat deed ik met plezier, 3 dagen per week in de ochtenden met een stevige trainingsschema en eind 2014 was ik ermee gestopt ivm wat omstandigheden waardoor ik geen motivatie meer had. Toen ik begonnen was, was ik ook 70 kg en werd ik uiteindelijk na ruim +4000 kcal per dag gegeten te hebben 78kg (en dat na 2 maanden! Natuurlijk kreeg ik wat vet). Ik had toen geen eetschema en at maar alles wat ik zag en hield ik proteïnegehalte omhoog, rond 140 - 200gr. Daarbij hield ik het steeds bij in FatSecret om een beeld te krijgen qua proteïne. 4000 kcal per dag was geen makkie (proppen, proppen) en wil daarom me beperken tot 3000 - 3600 kcal indien dat mij dichter bij de doel brengt. Mocht minder kunnen, dan is dat ook perfect.

Tussendoor heb ik nog wat beetje getraind, maar dat was erg slordig en ben ik weer volledig gestopt. Paar maanden geleden was ik begonnen met een stevige 4 dagen schema per week in de ochtenden en dit keer zonder Fatsecret en wegingen van voeding. Ik probeerde alsnog goed te eten en naar mij gevoel ging dat goed. Maar alsnog, had ik geen eetschema en dat gaf mij geen zekerheid. Het is, dat ik graag een patroon wil creëren met zekerheid qua voeding en proteïne.

Nu wil ik serieus dit keer ervoor gaan en dit keer voor lange termijn volhouden en is mijn uiteindelijke doel 85kg! Ik weet eerlijk gezegd nooit wat mijn vetpercentage is en ben er nog niet uit wat mijn uiteindelijke doel daarvoor is. Wel wil ik aangeven dat ik voor massa en kracht ga. Ik wil best een hunk worden! :D Ik dronk vroeger shakes met Whey poeder van Body en Fit na de trainingen, maar ik ben kortgeleden begonnen met afstand nemen van producten waar aspartaam en alle andere gevaarlijke E-nummers en ik vroeg me af of er alternatieven zijn?

En als laatst, ben ik tijdje begonnen met werken en ben ik niet zo'n grote eter tijdens werk, of althans, ik weet eerlijk gezegd niet wat ik gedurende dag moet eten en na avondeten thuis zal ik dus gaan trainen. Ik heb daar geen beeld over en vroeg me af wat belangrijk is om te gaan eten gedurende dag + avondeten VOOR de training in de avond. Ik trainde dus vroeg in de ochtend rond 7 uur en rond half 9 was ik klaar met trainen, dronk me shake en at rond 10 uur een stevige ontbijt (Ik zat voor een lange tijd thuis).


Samengevat:

- Van ochtenden trainen naar over avond trainen ivm werk. Zal ik hierin een groot verschil zien?

- Wat dien ik te eten gedurende dag, nu ik voortaan in de avonden zal trainen? (PS: ik kan best wel stevig eten, maar soms op werk ivm tijdtekort, durf ik soms niet grote porties voeding te eten, snap ook niet waarom haha, thuis eten is zo anders dan op werk).

- Wat kan ik GELIJK na de training innemen? Ik dronk een shake dat uit Whey poeder, dextrose suiker en creatine bestond. Bestaan er PURE natuurlijke whey poeders zonder toevoegingen? En is dextrose suiker goed voor je? Kan ik die dan ook naar de prullenbak gooien?

- Als je vraagt waarom ik niet gelijk na werk kan trainen, net voor avondeten, is omdat ik nog thuis woon.

Dus in het algemeen wil ik me verbeteren op het vlak van eten gecombineerd met mijn stevige trainingsschema.

Is dat mogelijk? Het kan zo zijn dat ik misschien wat bepaalde punten ben vergeten, maar dat hoor ik wel van jullie.
 
Veel is mogelijk, als jij de discipline hebt om door te zetten.

Van ochtenden trainen naar over avond trainen ivm werk. Zal ik hierin een groot verschil zien?

Mwah zal niet heel veel uitmaken. Als je maar een goed schema hebt.

- Wat kan ik GELIJK na de training innemen? Ik dronk een shake dat uit Whey poeder, dextrose suiker en creatine bestond. Bestaan er PURE natuurlijke whey poeders zonder toevoegingen? En is dextrose suiker goed voor je? Kan ik die dan ook naar de prullenbak gooien?

Ook niet te druk om maken. Gewoon een banaantje en shake of zo.

- Wat dien ik te eten gedurende dag, nu ik voortaan in de avonden zal trainen? (PS: ik kan best wel stevig eten, maar soms op werk ivm tijdtekort, durf ik soms niet grote porties voeding te eten, snap ook niet waarom haha, thuis eten is zo anders dan op werk).

Iifym is wel handig. Dan gewoon My fitnesspal gebruiken.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Basis is gewoon: goed trainen (goed schema), goed verantwoord eten, voldoende rust.

Aan je verleden te zien gaat doorzettingsvermogen misschien een probleem worden ?
Focus je op deze zaken.
 
Maak een plan.

Leg het voor ter beoordeling, schaaf het eventueel bij.

Voer dat consequent uit !
 
Doorzettingsvermogen is bij mij eigenlijk nooit een probleem geweest, maar er waren factoren dat mij terug liet schakelen en uiteindelijk eruit ga.

Wat mij nog onzekerheid geeft, is voeding. Wil aan het einde van de dag mededoor een patroon zeker van zijn: "Hey, heb vandaag 150gr proteine gegeten , 3600kcal (volgens de app moest ik minimaal 3600kcal per dag eten). Nu heb ik dat idee niet.
 
Die app geeft gewoon een richtlijn gebaseerd op jou stats.
Zal er wel niet héél ver vandaan zitten.
Iig in praktijk kom je er pas werkelijk achter wat je onderhoudsbehoefte is.

Dus bijv. stel je eet 3200 Kcals gedurende 2 weken en je komt niet aan en je valt niet af dan heb je je onderhoud gevonden.
Kom je wel aan dan ga je wat minder eten (al naar gelang hoeveel je aan komt). Val je af idem dito (ga je wat meer eten).

In het begin alles trouw invoeren in MFP, als het er eenmaal instaat dan hoef je het alleen nog maar elke keer aan te klikken.
Sommige producten zul je dus ook (in elk geval de eerste keer) af moeten wegen. Om het er waarheidsgetrouw in te zetten.
De volgende keer kun je het dan wel inschatten. Dus als een kopje ongekookte rijst bijv. 150 gram is. Dan voer je bij een half kopje 75 gram in.
Dat leer je snel genoeg.

'Voor de rest geeft MFP de macro's gewoon aan. Dus loop jij achter met je eiwit-doel dan weet je wat je te doen staat.
Eiwitrijk voedsel (of drinken) tot je nemen.
 
Back
Naar boven