MuscleMeat

Een gespierde hals zie je altijd!

Bezoekers in dit topic

ik heb zulke oef waarbij je eigen handen de weerstand bepalen ook geprobeerd maar ik vond ze niet zo nuttig omdat je geen constante gelijke weerstand kon uitoefenen. Het ene moment drukte je te ghard en dan weer te licht.
 
Originally posted by Shodan


Dat ziet er alleen zo uit. Het feit is dat je voortdurend het gewicht moet vasthouden met je handen en zelf bepalen welke intensiteit je op je nek wil leggen. Het gewicht volledig met de nek dragen is zeer gevaarlijk, moest je nek het per ongeluk begeven dan is ie meer dan waarschijnlijk gebroken.

Nou ik doe 'm zelf ook namelijk, maar dan met m'n hoofd net over de rand van de bench en dan m'n kin naar m'n borst brengen. Zoals 'ie op bb.com staat is veel beter.

Voor de zijkant ga ik op m'n zij op de grond liggen.
 
ik wil een gespierde pik
 
t hanenhok begint idd uit te puilen:rolleyes:
 
Ik was altijd ontevreden over mijn hals, ik vond em veel te dun. Wat bleek nou... mijn houding was verkeerd, ik hield mijn hoofd 5 cm te veel naar voren. Nu ik mijn hoofd 5 cm meer naar achter doe is mijn hals opeens stukken breder. :)

Yeeeha :coolnana:
 
Volgens mij heeft hij het niet over een bepaalde oefening, maar over zijn (lichaams)houding in het algemeen..
 
Ik denk dat je met zware deadlifts het beste een dikke gespierde nek kan kweken.
 
Ik heb in een gekke bui mezelf eens opgedrukt met me nek :)
Gewoon op de bank, voeten op de leuning en je achterhoofd op de andere leuning.
En dan je hoofd in je nek leggen, wat niet gaat dus komt je lichaam omhoog.
Was flink zwaar haha 6 reps gedaan en een week een stijve nek gehad :D
Probeer het een zou ik zeggen, oefening baart kunst (en een nek-blessure)
 
blessure gegarandeerd :thumb:
 
dank jullie wel voor de reactie! Ik kan aan de slag!
 
Nek trainen?

Ik heb het weleens op tv gezien... Heel vaag okeej maar het werkte volgens diegene wel. Hij had een soort van riem om zijn nek met een schijf van een aantal kgtjes eraan. Hij maakte nu gewoon bewegingen met zijn nek (ronddraaien, heen/weer). Don't ask why...ik weet niet meer pcies hoe of wat maar misschien dat er zoiets zelf te fabriceren valt.

Ow ja... Shaolin Monniken staan gewoon op hun hoofd een aantal uren per dag... :D


grtzz Rob
 
je nek groeit gewoon mee met de trainingsjaren, vooral met shrugs en deads.
 
robbetje2003 zei:
Nek trainen?
Ow ja... Shaolin Monniken staan gewoon op hun hoofd een aantal uren per dag... :D
Volgens mij krijg je daar voornamelijk een dik hoofd van ;)
maarem,. de sternomastoideus (als ik me niet vergis) is toch die spier die van onder je oor ong naar beneden loopt, naar voren? kan me niet voorstellen dat deze optimaal gebruikt wordt tijdens shrug. Heb het ook iemand es gezien die met een band om zn hoofd, en dan aan dat apparaat waar je ook tricep pushdowns oid mee doet. Gewoon ja-knikken.
 
schrugs en upricht rows daar pak je je nek goed mee!
 
F1-coureurs hebben ook een aparaat om hun nek te trainen, helm met gewichten en dan je hoofd kantelen. Ik denk dat je het beste al je andere oefeningen voor je rug goed zwaar kunt doen en je nek vanzelf wel goed komt. Want spierpijn/stijve nek zuigt echt zwaar krijg je van die zeurende koppijn van. :mad:
 
Back
Naar boven