MuscleMeat

Een gespierde hals zie je altijd! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

boogie

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
10 jan 2003
Berichten
7.249
Waardering
6
Ik was laatst bij mijn (Iraanse) vriend en zijn vader heeft (in Iran) meer dan 15 jaar aan bodybuilding gedaan. Hij zei dat hij daar altijd de hals trainde omdat als je gewoon kleren aan hebt, dat bijna het enige is wat je kunt zien (behalve het gezicht dan). Als die dus een beetje breed is, is dat wel mooi. Mijn vraag is dan ook of er iemand oefeningen voor die spiergroep heeft.
Trouwens die vader van die gozer kon ook z'n borsten bewegen (tiktiktik), hoe weird is dat? Misschien moet ik daar maar eens een topic voor openen...
 
Borsten bewegen :D dat kan ik ook
 
hah, nekspieren samen met traps trainen... en met massa wordt je nek wel wat dikker ook (letterlijk en figuurlijk dan lol)

specifieke nek-oefeningen ken ik niet. of heb ze nog niet opgezocht. maar een echte stierennek is altijd welkom.
 
nek

hej die nek/hals heeft die man volgens mij niet apart getraind, je hals/nek ontwikkelt zich gewoon vanzelf na een tijdje als je de andere spiergroepen aan het trainen bent. Bijvoorbeeld als je de schouders,rug e.a. traint
kijk maar naar al die bodybuilders, die hebben allemaal een dikke hals. Die hals ontstaat gewoon door het vele trainen en waarschijnlijk ook door as e.a. 'supplementen'

Maar je kunt die hals ook gewoon doelgericht trainen er zijn genoeg oefeningen daarvoor bijv. op deze site:
[Link niet meer beschikbaar]
zie onderaan voor de trapezius
 
ik vind het zelf nie techt mooi. maar ik merk wel dat bij de oefeningen voor bovenkant schouder je de nek wel breder krijgt. (lateral raises, dumbbell/barbell upright row, cable upright row, behind the neck press, shoulder press, military press, )
 
Laatst bewerkt:
Goeie bodybuilder is dat zeg!! :rolleyes:

Dus hij doet het alleen omdat zijn nek het meeste gezien wordt?

Weet hij ook dat zijn gezicht meer spieren heeft als zijn nek?
Ik zal een paar aangezichtsoefeningen voor hem opzoeken om zijn gezichtspieren te trainen zodat hij niet al te verdrietig hoeft te tonen als hij zijn shirt en broek eens uit doet op het strand of waar dan ook.
 
uhm ik train me nek 1 -2 x per week..
nekspieren zijn spieren die je, zoals kuiten veelal gebruikt..

in mijn sportschool heeft een vriend van me een harnas die je om je gezicht doet, vervolgens een gewicht aan hangt[meestal 20+] en vervolgens je oefeningen doet

je kan van links naar rechts[nee knikken],onder boven[ja knikken] en zo'n beetje alle richtingen op die je wilt

dit kan je ook zonder gewicht doen, maar dan met tegenspanning van je handen

ook kan je bij de leg curl/leg extension bank wat variaties maken..

zet het gewicht niet te zwaar, gebruik je handen voor balans en druk ''de roller''[waar normaal je benen onder zitten] omhoog..
 
qua nek vroeg ik me t volgende af. klinkt heel dom maar zit wel iets in. als je bijvoorbeeld koffers draagt voel je ook de hele tijd je nek. is t dan geen goed idee om met een stel zware dumbbells door de sportschool te gaan lopen?
 
Ja en dan met iedereen een babbeltje maken :D Hardcore :hedbang:

Ik doe weleens tijdens mijn lateral raises de dumbbells niet op de grond zetten tussen de sets maar gewoon "rustend" langs mijn lichaam houden en dan weer de volgende set lateral raises. Brand ook wel lekker. Misschien dat je dat met je shrugs ook kunt gebruiken? Gewoon experimenteren.

Nekspieren: o.a. traps, sternocleidomastoideus.
Gebruik gewoon het bewegingstraject waarvoor ze functioneel zijn en je hebt je oefening en ROM vor die spieren optimaal benut.

Maar dat zou idd ook kunnen voor stabiliteit van je nekspieren. Staat alleen een beetje ???
 
Laatst bewerkt:
Gespierde nek heeft wel wat vind ik, maar voor BB is dit niet echt een vereiste. Vechtsporters hebben vaak wel een wat dikkere nek, maar da's puur uit noodzaak.

Ik zie ook hier op dbb.com velen zeggen dat je nek dikker wordt met shrugs, maar dat zijn dus alleen je traps die je daarmee goed pakt.
 
Een Metallica cd opzetten en een stevig potje headbangen help mischien ook nog wel. :rocker:
 
meestal heb ik dan een dag of 2 spierpijn in me nek :D
 
probeer de neck flexion en extension es
( http://www.exrx.net/Lists/ExList/NeckWt.html )

ik heb mijn nek van in het begin ook apart hiermee getraind om zo beter tegen de judowurgingen te kunnen en het heeft wel degelijk zijn effect gehad, velen kunnen mijn nek niet meer goed wurgen (maar de echte hebben daar wel een antwoord op ;) )
 
Ik pak altijd twee dumbbells van 38 kilo en doe dan een dom blondje na, ik weet niet, ik weet niet
 
Originally posted by Shodan
probeer de neck flexion en extension es
( http://www.exrx.net/Lists/ExList/NeckWt.html )

ik heb mijn nek van in het begin ook apart hiermee getraind om zo beter tegen de judowurgingen te kunnen en het heeft wel degelijk zijn effect gehad, velen kunnen mijn nek niet meer goed wurgen (maar de echte hebben daar wel een antwoord op ;) )

Die neck flexion met plaat ziet er trouwens niet goed uit. Die lateral flexion bij nader inzien trouwens ook niet.
 
Originally posted by axestream
Gespierde nek heeft wel wat vind ik, maar voor BB is dit niet echt een vereiste. Vechtsporters hebben vaak wel een wat dikkere nek, maar da's puur uit noodzaak.

Ik zie ook hier op dbb.com velen zeggen dat je nek dikker wordt met shrugs, maar dat zijn dus alleen je traps die je daarmee goed pakt.

Lolbroek...tot waar lopen je traps denk je? Precies..tot boven je oren.
 
Originally posted by Robin


Lolbroek...tot waar lopen je traps denk je? Precies..tot boven je oren.

Punt is dat je nek meerdere spieren heeft dan alleen je traps. Ga jij maar tegen een worstelaar zeggen dat 'ie alleen maar z'n traps moet trainen als 'ie een sterkere nek wil hebben. Als je echt een dikkere nek wilt hebben zal je meer moeten doen dan alleen shrugs.

't is net zoiets als zeggen dat als je grotere armen wilt je alleen tri's of bi's hoeft te trainen.
 
Originally posted by axestream


Die neck flexion met plaat ziet er trouwens niet goed uit. Die lateral flexion bij nader inzien trouwens ook niet.

Dat ziet er alleen zo uit. Het feit is dat je voortdurend het gewicht moet vasthouden met je handen en zelf bepalen welke intensiteit je op je nek wil leggen. Het gewicht volledig met de nek dragen is zeer gevaarlijk, moest je nek het per ongeluk begeven dan is ie meer dan waarschijnlijk gebroken.
 
Back
Naar boven