MuscleMeat

Een geweldig lichaam is te koop.

Bezoekers in dit topic

De vraagt blijft... Hoeveel risico loop je bij goed gebruik? Gezien de gevolgen op latere leeftijd.
 
Dirkie! Zet 'em op!!!

Leuk verhaal
 
Leuk verhaal, helaas zijn d'r veel jongens lees ik van mijn leeftijd die nu al gebruiken:(
 
Santoz zei:
Het wil net lukken dat ik een pm'tje naar Centaur had gestuurd met de vraag tot re-open met de onderbouwing dat het best een zeer interessant topic is en waar serieuze discussie wel op zn plaats is, dus good job lieve modjes!

Het doet geen deugd om zo'n 'story' te lezen maar ik denk wel dat zo goed als elk woord erin klopt hoor, als je dat ontkent wil je de realiteit niet onder ogen zien, en vergeet niet dit komt uit 2002 nu toch weer zo'n 3 jaar geleden.

Voor de leek is zo'n artikel misschien nog wel het meest verwarrend, ik geef een voorbeeldje:
voor iemand die volledig niet into fitness en BB is lijkt een proteine-shake al op drugs, zulke dingen vind ik erg want voor de buitenstaander lijk je 'een gebruiker'. Je hoort wel vaker van medesporters "trek het je niet aan", maar zulke dingen trek ik me wel aan, want ik wil niet dat naasten zo over me zouden (ver)denken (is puur hypothetisch he, niet dat het bij mij zo is maar ik kan me er wel dingen bij voorstellen :))
Het probleem in deze sport is volgens mij de grote onduidelijkheid, en natuurlijk de vooroordelen.
Het komt zelfs al zover dat velen het woord "bodybuilding" niet willen uitspreken omdat mensen dat automatisch connecteren met drugs en weet-ik-wat-nog-allemaal, terwijl voor mij 'bodybuilding' nog altijd kan zijn: 1. even goed obsessief zien hoe ver je je eigen lichaam in de hand hebt, als 2. iemand die gewoon z'n fysiek wat wilt opkrikken.

Dat 'hardcore'-aspect wordt enkel maar toegevoegd door sommige mensen die de sport beoefenen en dat vind ik helemaal niet nodig...

Jep jep helemaal mee eens, hoewel ik merk dat tegenwoordig vrij veel mensen de bb wereld beginnen te respecteren, wat ongetwijfeld het gevolg is van de wijdere verspreiding van de supplementen industrie de laatste jaren.

Op elke sportschool worden supps verkocht en de Whey pot schrikt niet meer af, te meer zien de mensen dat de wat grotere boys op de health centers, hoewel niet AS groot maar toch in zo'n context vrij groot, ook shakes drinken.

De mensen die zelf 3x in de week op de loopband komen wandelen en een beetje op de chestpress zitten zien dat die knaapjes toch wel iets beter uit zien dan zij zelf en associeren supplementatie en "gezond eten" eerder met een goed lichaam.

Enige nadeel wat er dan wel bij komt, als je écht hard vooruit gaat en nog wat groter word dan de pussy instructors word je wel eerder beschuldigd van AS, want de pussy's dénken dat ze goed bezig zijn met hun 2 shakejes per dag en tóch groei jij harder.

benchMarc zei:
De vraagt blijft... Hoeveel risico loop je bij goed gebruik? Gezien de gevolgen op latere leeftijd.

Dat hangt er vanaf wat je "goed gebruik" noemt. Een a twee cycles over een jaar periode van rond de 500 a 1000mg totaal zal geen noemenswaardige blijvende schade aanrichten. Echter, op het moment zélf is een goed gebalanceerde kuur met 3 gram, nog wat STH en slin er bij óók een "goede kuur" als je naar de materie kijkt, niet naar gezondheid.

Imo is het zo dat hoe verder en langer je je overdoseringen doorvoert hoe belastender het word.

Maar benchie maak jij je daar nou niet druk om, jij moet gewoon je spaarrekening plunderen en het laatste doen. :D
 
Goed stuk tekst

Eerder viel me ook al op in het hardcore topic, dat veel bb-ers zelf de sport in verband brengen met AS. Kunnen we het buitenstaanders dan kwalijk nemen dat zij dit ook doen ? Ik vind het bijna hypocriet dat we vaak zo verontwaardigd zijn over de slechte reputatie van de sport. Wat mij betreft is deze namelijk terecht. Ik zelf weet beter, maar de slechte naam bij de mensen die niet beter weten hebben we echt aan onszelf te danken.

Voornamelijk de bb-ers die nog nooit een dag fatsoenlijk gegeten hebben en niet weten wat het is om vol te houden brengen de sport in een slecht daglicht. Net als de strakstaande ontspoorde pubers dat met de housefeesten gedaan hebben. He g@pp13, ik heb al 10 pillen op, heftig man, en jij !!?? Cameraatje ? Oh zo vet !! Ik zal wel even laten zien hoe high ik ben, vinden ze me vast een kicke boy !!

In de gym is het al niet anders, he m@@tj3 !! Ik doe een kuurtje sus en test. Als je verder vraagt, blijkt dat men geen idee heeft over waar ze mee bezig zijn. Maar het is cool, dus ze vertellen je het graag !

Natuurlijk gaat BB zo naar de klote. Laten we onszelf daar gewoon niets van aantrekken en lekker verder trainen.
 
Zo is het precies... Sukkeltjes die net 3 maanden trainen beginnen tegen mij over anabolen en willen d'r van alles over weten (terwijl ik natural ben). Andere mensen (vooral ouderen) pikken wat van deze gesprekken op en denken dat er ZWAAR wordt gebruikt in 'hun' sportschool.
Zo worden bb'ers al in een kwaad daglicht gezet door een paar woorden die uit hun verband worden gerukt.
 
Wat me helaas niet duidelijk wordt is of Dirk ook doodleuk zijn middelen aan die 15&16-jarigen verkoopt
 
Grijpwijk zei:
Wat me helaas niet duidelijk wordt is of Dirk ook doodleuk zijn middelen aan die 15&16-jarigen verkoopt

Ja. Zou ik ook doen als ik supplier was, geld is geld. Hoewel ik ze wel zou uitleggen hoe het moet en dat het eigenlijk niet aan hun besteed is, als ze het dan nog willen dan liever van mij dan van een ander, verdien je er nog wat aan.
 
MightyDuck zei:
Ja. Zou ik ook doen als ik supplier was, geld is geld. Hoewel ik ze wel zou uitleggen hoe het moet en dat het eigenlijk niet aan hun besteed is, als ze het dan nog willen dan liever van mij dan van een ander, verdien je er nog wat aan.


Zou ik dus niet doen omdat 15 16 jarigen dikwijls nog aan het groeien zijn en omdat, als zij gesnapt worden, iets dat sneller zal gebeuren dan bij bvb een 30-jarige, dan ben jij ook sneller de klos.
 
The rebel zei:
Zou ik dus niet doen omdat 15 16 jarigen dikwijls nog aan het groeien zijn en omdat, als zij gesnapt worden, iets dat sneller zal gebeuren dan bij bvb een 30-jarige, dan ben jij ook sneller de klos.

Dat hangt er vanaf hoe je het afzet, ik zou niet willen dat zij letterlijk zoals in dat verhaaltje "bij Dirk aan de voordeur staan" idd. In het crimi circuit kent men daar z'n trucs vast wel voor.
 
leGionellz zei:
Eerder viel me ook al op in het hardcore topic, dat veel bb-ers zelf de sport in verband brengen met AS. Kunnen we het buitenstaanders dan kwalijk nemen dat zij dit ook doen ? Ik vind het bijna hypocriet dat we vaak zo verontwaardigd zijn over de slechte reputatie van de sport. Wat mij betreft is deze namelijk terecht. Ik zelf weet beter, maar de slechte naam bij de mensen die niet beter weten hebben we echt aan onszelf te danken.

Voornamelijk de bb-ers die nog nooit een dag fatsoenlijk gegeten hebben en niet weten wat het is om vol te houden brengen de sport in een slecht daglicht. Net als de strakstaande ontspoorde pubers dat met de housefeesten gedaan hebben. He g@pp13, ik heb al 10 pillen op, heftig man, en jij !!?? Cameraatje ? Oh zo vet !! Ik zal wel even laten zien hoe high ik ben, vinden ze me vast een kicke boy !!

In de gym is het al niet anders, he m@@tj3 !! Ik doe een kuurtje sus en test. Als je verder vraagt, blijkt dat men geen idee heeft over waar ze mee bezig zijn. Maar het is cool, dus ze vertellen je het graag !

Natuurlijk gaat BB zo naar de klote. Laten we onszelf daar gewoon niets van aantrekken en lekker verder trainen.

:thumbs:
 
leGionellz zei:
Natuurlijk gaat BB zo naar de klote. Laten we onszelf daar gewoon niets van aantrekken en lekker verder trainen.
Ja ik sta volledig achter je standpunt hier, maar anderzijds wil ik niet dat men mij aanziet als dommerd en 'gaat-over-lijken-om-iets-te-bereiken-mens' terwijl ik gewoon op een faire, naturel manier wil trainen,
ja het kan me WEL iets schelen wat anderen (nuja sommigen) over mij zouden denken, en ik kan me niet voorstellen dat dat enkel bij mij zo is...
 
Dirk bereikte zijn sticking point al op zijn twintigste. Toen hij merkte dat zijn spiergroei afnam, raakte hij, zoals hij zegt, ,,in blinde paniek''. Hij kon aan niets anders denken dan aan trainen. Op school drukte hij zich op de gang, tussen twee lessen door, net zo vaak op als de bel dat toeliet.

goed bezig :rolleyes:
 
MightyDuck zei:
Maar benchie maak jij je daar nou niet druk om, jij moet gewoon je spaarrekening plunderen en het laatste doen. :D
Ik doe niks. Kuren heeft voor mij geen zin. Leuk als je de aanleg hebt om groot te worden, maar dat heb ik niet. Dus is verspild geld, want ik val toch wel terug naar zo'n 80kg.
 
Grijpwijk zei:
Wat me helaas niet duidelijk wordt is of Dirk ook doodleuk zijn middelen aan die 15&16-jarigen verkoopt
Stel hij zou het doen, dan vind ik het een waardeloze vent. Veel 15/16-jarigen zijn makkelijk te beinvloeden. Hij moet als top-bb-er ook een soort voorbeeldfunctie hebben voor beginners.
Kuren kan eventueel altijd nog, maar niet op je 16e en niet als je er nog niet alles uit hebt gehaald.
 
benchMarc zei:
Ik doe niks. Kuren heeft voor mij geen zin. Leuk als je de aanleg hebt om groot te worden, maar dat heb ik niet. Dus is verspild geld, want ik val toch wel terug naar zo'n 80kg.

Tuurlijk kan jij ook groot worden, niet zeiken! Wil je soms ook gaan stoppen met trainen als je niet meer vooruit gaat? Of ga je dan wel kuren?

Zeg het maar
 
Santoz zei:
Ja ik sta volledig achter je standpunt hier, maar anderzijds wil ik niet dat men mij aanziet als dommerd en 'gaat-over-lijken-om-iets-te-bereiken-mens' terwijl ik gewoon op een faire, naturel manier wil trainen,
ja het kan me WEL iets schelen wat anderen (nuja sommigen) over mij zouden denken, en ik kan me niet voorstellen dat dat enkel bij mij zo is...

Ben ik met je eens, maar de mensen die er voor jou toe doen zouden je moeten geloven en eigenlijk al goed genoeg moeten kennen om te weten dat het verhaal voor jou niet opgaat en jij dus een positieve uitzondering bent.

In weze is bodybuilding natuurlijk een prachtsport en dat valt echt wel duidelijk te maken...
 
M@rsel zei:
Tuurlijk kan jij ook groot worden, niet zeiken! Wil je soms ook gaan stoppen met trainen als je niet meer vooruit gaat? Of ga je dan wel kuren?

Zeg het maar
Ik ben al (toen ik 81.5kg woog) 20kg aangekomen sinds toen ik begon. Voor mij was 62kg een normaal gewicht, omdat ik toch genoeg at, maar geen flikker aan kwam. Die 20kg is dan ook amper vet. Je ziet hoe droog ik nog steeds ben.
Bij mij gaat het nu gewoon ontzettend traag. Mede omdat ik geen of nauwelijks vet aan zet word ik niet echt massiever. Daar leg ik me dan gewoon bij neer. 85kg droog zou ik een leuk gewicht vinden. Armen 40cm en dan is het wel ok.
Ik ga niet kuren om verder te gaan, want ik zal toch terugzakken naar m'n gewone gewicht. Één blessure of een keer vakantie en ik raak al die dure kilo's weer kwijt.
Als ik zo'n beetje op een goed gewicht zit (meer dan beachboy lukt me toch niet echt) dan ga ik wat turnshit erbij doen. Daar ben ik meer voor gemaakt :P
 
Als je traint voor je gezondheid, is kuren geen issue. Dan geniet je gewoon van het trainen, gezond eten en lekker fit zijn. Jiiiiihaaaaaaa!!!!!
 
Back
Naar boven