Fitness Seller

Een goed trainingschema voor elke week

Bezoekers in dit topic

B.M.E.

Novice
Lid geworden
2 jun 2019
Berichten
7
Waardering
6
Lengte
1m80
Massa
65kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

Om te beginnen is dit mijn eerste topic op een forum, dus alvast mijn excuses als sommige dingen onduidelijk zijn.

Ik ben een jonge bodybuilder en ik train al anderhalf jaar. Toch vind ik het soms moeilijk om te zeggen of ik het beste uit mijzelf haal.

Ik proberen sinds een half jaartje 5x per week te trainen, ook al lukt dat niet altijd vanwege school, en in het weekend te rusten. Ik drink sommige dagen ook eiwit shake’s, wanneer ik weinig heb gegeten die dag of wat extra heb getraind. Ik heb ook een weekschema waar ik me aan houd, maar soms doe ik wat dingetjes extra als ik me goed voel. Ik train altijd thuis en ik heb enkel toegang tot dumbells.

Sinds afgelopen 2 maanden merk ik dat mijn armspieren zijn toegenomen vergeleken met 2 jaar geleden en dat me buikspieren er ook strakker uit zien. Ik merk ook dat ik zwaardere dumbells kan tillen en dat ik ook een betere conditie heb. Ik heb echter geen opvallende chestspieren en sinds ik laatst een hechting heb gehad waardoor ik minder kon trainen voelt het gelijk alsof ik ben verzwakt.

Ik vroeg me af of ik iets kon verbeteren aan mijn manier van trainen en of iemand misschien tips heeft. Ik zal in de bijlage mijn weekschema zetten en nog een aantal foto’s van mijn progressie.

Groetjes,

Batuhan



Toen ik begon met trainen
22A8FDE4-C8C0-4E8D-ACD3-337D89CAE7D3.jpeg


Voor blessure
CCA023F6-AFC7-4B1E-ACB4-77B448DE4EBD.jpeg


Na blessure
ABDCCC39-3913-48A2-9ADE-0E2DF4B71CF0.jpeg


Weekly training schedule:

Monday:
  • 25x2 pushups
  • 30 weightlifting bicep 16kg
  • 50 sit-ups 8kg
  • 20 min boxing technique 2x2.5kg
  • 100 jumping jacks
Tuesday:
  • 25x2 pushups chest stand
  • 10x3 weightlifting tricep 14kg
  • 20 min jogging
  • 20 min boxing technique 2x2.5kg
  • 10 min planking
Wednesday:
  • 25x2 pushups middle stand
  • 20x3 squads 37kg
  • 20x3 heels 37kg
  • 15x4 shoulder lifting 12kg
  • 20 min boxing technique 2.5kg
  • 20 min jumping
Thursday:
  • 25x2 pushups
  • 10x3 weightlifting bicep 14kg
  • 50x sit-ups 7kg
  • 20 min boxing technique 2x2.5kg
  • 25 pushups chest stand
Friday:
  • 25x2 pushups
  • 10x3 weightlifting bicep/triceps 14kg
  • 30/45 min running
  • 20 min boxing technique
  • (50x sit-ups)
 

Bijlagen

tekst.txt
787 bytes · Weergaven: 87

Niet echt een BB schema wat je hebt
 
Kan je niet zorgen dat je abonnement krijgt bij een gym? En dan met een schema beginnen die in de stickies staat hier.

En voor de opvallende chestspieren zal je meer voor moeten gaan eten :p
 
Je hebt iig een redelijke basis. Maar dit schema is vooral conditions en strenght endurance. Ga 5x5 stronglifts doen...en neem gewoon een abbo.
 
Om welke reden neem jij een eiwitshake ?
 
Om welke reden neem jij een eiwitshake ?
Ik eet niet veel omdat ik medicatie slik die jammer genoeg als bijwerking mijn eetlust belemmerd, maar ik wil niet ondervoed raken dus vandaar de makkelijke eiwit. Ik drink sws whey protein dus het is niks heftigs ofzo.
 
Je hebt iig een redelijke basis. Maar dit schema is vooral conditions en strenght endurance. Ga 5x5 stronglifts doen...en neem gewoon een abbo.
Thanks voor de 5x5 stronglifts tip. Ik wist eerst niet wat het was maar het lijkt me inderdaad een betere trainingsplan dan wat ik nu heb. Waarschijnlijk bespaar ik mezelf ook een hoop tijd.
 
Je hebt iig een redelijke basis. Maar dit schema is vooral conditions en strenght endurance. Ga 5x5 stronglifts doen...en neem gewoon een abbo.
Wat denk je dat goede gewichten zijn voor mij om mee te beginnen in het 5x5 schema
 
Wat denk je dat goede gewichten zijn voor mij om mee te beginnen in het 5x5 schema

Als je de 5x5 SL app gebruikt en je vult de gegevens in dan rekent de app zelf uit waarmee je start
In het begin is dit erg licht maar na week 4/5 zul je merken dat het zwaarder wordt

Maak het schema van 12 weken echter wel af
 
Als je de 5x5 SL app gebruikt en je vult de gegevens in dan rekent de app zelf uit waarmee je start
In het begin is dit erg licht maar na week 4/5 zul je merken dat het zwaarder wordt

Maak het schema van 12 weken echter wel af
5x5 is ook geen echt BB schema?
 
Je overige spiergroepen train je meer dan benen? Niet erg handig als je het aan mij vraagt. Je benen zijn de grootste spiergroep van je lichaam en hebben ook in verhouding een grotere prikkel nodig om te groeien dan kleine spiergroepen (denk aan: biceps e.d.).
 
Je overige spiergroepen train je meer dan benen? Niet erg handig als je het aan mij vraagt. Je benen zijn de grootste spiergroep van je lichaam en hebben ook in verhouding een grotere prikkel nodig om te groeien dan kleine spiergroepen (denk aan: biceps e.d.).

Klopt ik train me benen minder dan de overige spiergroepen, maar we moeten natuurlijk niet negeren dat ik 1 tot 2x per week naar bokstraining ga. Hoewel ik me benen niet train met behulp van gewichten ben ik best wel bewegelijk met m’n onderlichaam.
 
Klopt ik train me benen minder dan de overige spiergroepen, maar we moeten natuurlijk niet negeren dat ik 1 tot 2x per week naar bokstraining ga. Hoewel ik me benen niet train met behulp van gewichten ben ik best wel bewegelijk met m’n onderlichaam.

Oke, maar je benen gaan er niet bepaald van groeien als je zoiets doet.
 
Kan je niet zorgen dat je abonnement krijgt bij een gym? En dan met een schema beginnen die in de stickies staat hier.

En voor de opvallende chestspieren zal je meer voor moeten gaan eten :p
Je hebt iig een redelijke basis. Maar dit schema is vooral conditions en strenght endurance. Ga 5x5 stronglifts doen...en neem gewoon een abbo.

Hey allemaal het is al een tijd geleden, ik heb jullie advies ten harte genomen en heb mij georiënteerd in de gym. Ik train nu al een aantal jaren en dit is mijn vooruitgang:

F9DBA84A-AB26-4FD7-8F45-DE28E8E12691.jpeg
6F57D49A-0182-43A7-BF47-89290408B1BC.jpeg
8D72B2DB-14E0-4C94-8D78-87AE45C4A029.jpeg
79DA9B42-C54B-42B9-9886-0FF3ECB9B857.jpeg


Ik ben erg dankbaar voor jullie tips toen ik nog een beginner was!
 
Leuk om te zien dat je wat met de tips hebt gedaan destijds en dat je je progressie update showt!
 
Back
Naar boven