XXL Nutrition

Een hele bak kwark of halve voor slapen gaan? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vooruit, er is ongetwijfeld een limiet, maar die is niet reëel (als in: het lukt waarschijnlijk niemand om zoveel eiwitten in één maaltijd te proppen zodat ze niet meer opgenomen worden)...

Je hebt mij niets horen zeggen over 30 gram of iets dergelijks. Ik heb geen idee hoeveel je per maaltijd op zou kunnen nemen. De aanname die je maakt over de hoeveelheid eiwitten die iemand in 1 maaltijd naar binnen zou kunnen werken is niet een waar ik me zelf aan zou wagen. Tegendeel. Als je teveel eiwitten eet zou je ontlasting niet enorm naar zwavelverbindingen gaan ruiken en zou het niet belastend voor de nieren zijn.

Wel steun ik je in de mening dat je met minder maaltijden ook genoeg eiwitten binnen kunt krijgen om spiermassa te winnen.


Zo werkt evolutie niet. De dosis waar het niet mee overweg kan is namelijk niet van tevoren bepaald, maar een eigenschap van het lichaam zelf en dus vatbaar voor evolutie. Het is in honderd duizenden jaren van regelmatige hongersnood natuurlijk gunstig om deze limiet vrij hoog te hebben liggen.
Een zelfbeschermingsmechanisme is natuurlijk net zo goed evolutionair bepaald. Onze voorouders bij wie dit niet goed werkte bestaan tenslotte niet meer. Het werkt bij ons allemaal.

Hoe dan ook ik respecteer je mening maar deel hem niet op alle vlakken. Een hele bak of een halve bak kwark... hahaha ik weet het niet. Ik vreet i.i.g. 1,5 bak per dag samen met eieren, kip whey en gehakt. 215 gram per dag aan eiwitten [:-)
 
Je hebt mij niets horen zeggen over 30 gram of iets dergelijks.

Werd hier door OP gesuggereerd (en je leest het natuurlijk wel meer).

Een zelfbeschermingsmechanisme is natuurlijk net zo goed evolutionair bepaald. Onze voorouders bij wie dit niet goed werkte bestaan tenslotte niet meer. Het werkt bij ons allemaal.

Tja, dat is ook wel weer waar. Bewijst maar weer eens dat evolutionaire verklaringen weinig bewijslast hebben (inb4 Paleo's)

Het artikel dat ik linkte is overigens wel goed, maar dat zal wel weer niemand lezen..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
WTF MAN MIJN VRAAG!?!?! HAHAHA :roflol:!!!!

Ik was ****in' moe toen ik dat poste man. Doe ff rustig vriend.

Ik zat fout.. nou en? Ik weet heus wel wat plantaardige eiwitten en dierlijke eiwitten zijn.

Forgive me please? Jeez.. alsof jij alles zo goed weet..
 
Back
Naar boven