XXL Nutrition

Een hele bak kwark of halve voor slapen gaan? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zeker de hele bak als je zwaarder wilt worden, eventueel met havermout of brinta erbij.
 
Dit antwoord is simpel, doch persoons afhankelijk. Als je zeker weet dat je geen lactose intolerantie of koemelkallergie hebt (is alleen uit te sluiten door bloedtest, meeste zijn licht allergisch en merken er doorgaans niet veel van behalve wat nasty scheten :D) kan je zeker weten een volledige bak als laatste maaltijd eten voor dat je 'vasten' begint. Uiteraard moet het wel in je voedingsschema passen, maar ik denk dat iedereen hier met enigszins minimum gewicht makkelijk een bak kwark op kan en misschien wel meer afhankelijk van je dieet hoelang je daarna niet gaat eten. Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat iedereen die geen lactose intolerantie heeft makkelijk een volledige bak kwark naar binnen kan werken voor het slapen gaan. Zijn best goede eiwitten om bij je dagelijkse voeding toe te voegen.
 
Pfffffffff een hele of halve bak kwark? Een hele of halve banaan? Een of twee scheppen whey? Een of twee kipfilets? Vier of zes boterhammen?

Dat kan toch niemand je zeggen. JIJ hebt een voedingsschema, en het gaat om het totaal aan kcal daarvan en de macro's. Als die in orde zijn maakt het geen zak uit hoeveel bakken kwark je eet.
 
500gr like a men.
 
1 bak kwark per dag is meer dan zat.
Is namelijk niet de beste kwaliteit eiwitten in je dieet.

Ga voor de wat meer dierlijke eiwitten.
 
Pfffffffff een hele of halve bak kwark? Een hele of halve banaan? Een of twee scheppen whey? Een of twee kipfilets? Vier of zes boterhammen?

Dat kan toch niemand je zeggen. JIJ hebt een voedingsschema, en het gaat om het totaal aan kcal daarvan en de macro's. Als die in orde zijn maakt het geen zak uit hoeveel bakken kwark je eet.

Ik ben op het moment ook druk bezig met een nieuw voedingsschemavanwege nieuw werk enzo. En omdat ik al vrij veel brood met vlees eet overdag wouw ik eens kwark erbij proberen met wat andere koolhydraten.
Ben wel benieuwd of dat wat meer resultaat geeft.
 
1 bak kwark per dag is meer dan zat.
Is namelijk niet de beste kwaliteit eiwitten in je dieet.

Ga voor de wat meer dierlijke eiwitten.

Oja want kwark is niet dierlijk, en groeit aan bomen. :rolleyes:


De biologische waarde van eiwitten

De biologische waarde van een eiwit geeft weer hoe sterk het aminozuurpatroon van een eiwit lijkt op het patroon van het eiwit in ons lichaam. Toen dit systeem werd ontwikkeld werd het kippe-ei als uitgangspunt genomen. Eieren kregen een biologische waarde van 100 omdat het aminozurenspectrum het meeste leek op ons lichaamseigen eiwit. Later werd er een biologisch nog hoogwaardiger eiwit ontdekt, toen whey van melk werd geïsoleerd. Whey bleek een biologische waarde van 115 tot 150 te kunnen hebben. In tabel 1 kun je een aantal eiwitten en hun biologische waarden nalezen.

Whey isolaat - 130-150
Whey concentraat - 115-125
Heel ei - 100
Melk (koe) - 91
Ei eiwit - 88
Vis - 83
Rundvlees - 80
Kip - 79
Caseïne (melkeiwit) - 77
Soja - 74
Rijst - 59
Granen - 54
Bonen - 49

http://www.fitnessnet.nl/fitnessnet...itten/de-biologische-waarde-van-eiwitten.html

Oké, misschien niet zo hoog als andere eiwit bronnen. Gelukkig zit er doorgaans in een bakje kwark meer eiwitten dan in een gemiddeld stukje vlees, melk of gemiddelde hoeveelheid eieren. De zogenaamde ''nutteloze'' eiwitten compenseert kwark dus weer met een grotere hoeveelheid.
 
1 bak kwark per dag is meer dan zat.
Is namelijk niet de beste kwaliteit eiwitten in je dieet.

Ga voor de wat meer dierlijke eiwitten.

Zucht, door dit soort reacties gaat het forum naar de klote! Wat een bagger advies, niet onderbouwd en zeggen dat kwark niet dierlijk is is hetzelfde als zeggen dat gras water is :thumbs:
 
Oja want kwark is niet dierlijk, en groeit aan bomen. :rolleyes:


De biologische waarde van eiwitten

De biologische waarde van een eiwit geeft weer hoe sterk het aminozuurpatroon van een eiwit lijkt op het patroon van het eiwit in ons lichaam. Toen dit systeem werd ontwikkeld werd het kippe-ei als uitgangspunt genomen. Eieren kregen een biologische waarde van 100 omdat het aminozurenspectrum het meeste leek op ons lichaamseigen eiwit. Later werd er een biologisch nog hoogwaardiger eiwit ontdekt, toen whey van melk werd geïsoleerd. Whey bleek een biologische waarde van 115 tot 150 te kunnen hebben. In tabel 1 kun je een aantal eiwitten en hun biologische waarden nalezen.

Whey isolaat - 130-150
Whey concentraat - 115-125
Heel ei - 100
Melk (koe) - 91
Ei eiwit - 88
Vis - 83
Rundvlees - 80
Kip - 79
Caseïne (melkeiwit) - 77
Soja - 74
Rijst - 59
Granen - 54
Bonen - 49

http://www.fitnessnet.nl/fitnessnet...itten/de-biologische-waarde-van-eiwitten.html

Oké, misschien niet zo hoog als andere eiwit bronnen. Gelukkig zit er doorgaans in een bakje kwark meer eiwitten dan in een gemiddeld stukje vlees, melk of gemiddelde hoeveelheid eieren. De zogenaamde ''nutteloze'' eiwitten compenseert kwark dus weer met een grotere hoeveelheid.

Je geeft al antwoord op je eigen vraag, kwark is idd wel dierlijk....alleen minder goed dierlijk eiwit..

Zoals je ziet is melkeiwit het slechtste dierlijke eiwit wat er bestaat. Kan je toch beter een stuk vlees, paar eieren of wat vis nemen wat ik dus bedoelde.

Kwark aant eind van de dag blijf voor mij nummero uno! :)

---------- Post toegevoegd Sun 28 Aug 2011 om 13:49 ----------

Zucht, door dit soort reacties gaat het forum naar de klote! Wat een bagger advies, niet onderbouwd en zeggen dat kwark niet dierlijk is is hetzelfde als zeggen dat gras water is :thumbs:

Niet onderbouwd? Ik zeg er toch bij dat dat kwark niet de beste vorm eiwitten is die er bestaat?

Ok, ik zat misschien een klein beetje fout omdat ik zei dat je wat betere dierlijke producten kan eten, maar ik zei niet dat kwark niet dierlijk was. Want ik bedoelde ermee te zeggen dat je beter vis/kip of ei kan eten... sigh..

Maar jouw bijdrage aan dit topic is wel erg hulpvol,, dank daarvoor? :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Niet onderbouwd? Ik zeg er toch bij dat dat kwark niet de beste vorm eiwitten is die er bestaat?

2. Ok, ik zat misschien een klein beetje fout omdat ik zei dat je wat betere dierlijke producten kan eten, maar ik zei niet dat kwark niet dierlijk was. Want ik bedoelde ermee te zeggen dat je beter vis/kip of ei kan eten... sigh..

Maar jouw bijdrage aan dit topic is wel erg hulpvol,, dank daarvoor? :rolleyes:
1. Dat is geen onderbouwing (kom bijvoorbeeld met feiten, niet meningen ).
2. Je zegt: ga wat meer voor dierlijke eiwitten, waarmee je dus zegt dat kwark niet dierlijk is.

Ik behoed mensen ervoor om geen fout advies aan te nemen ;)
 
Je kunt maar een bepaalde hoeveelheid eiwitten per maaltijd opnemen; hoeveel blijkt niemand te weten.

Het overschot wordt waarschijnlijk met de ontlasting mee afgevoerd, want dat het opgeslagen wordt heb ik althans nooit iets over gehoord of gelezen.
 
Je kunt maar een bepaalde hoeveelheid eiwitten per maaltijd opnemen; hoeveel blijkt niemand te weten.

Het overschot wordt waarschijnlijk met de ontlasting mee afgevoerd, want dat het opgeslagen wordt heb ik althans nooit iets over gehoord of gelezen.

And there we go again..

Omdat je het ergens niet gelezen of gehoord hebt is het niet waar? :rolleyes:
 
Je kunt maar een bepaalde hoeveelheid eiwitten per maaltijd opnemen; hoeveel blijkt niemand te weten.

Het overschot wordt waarschijnlijk met de ontlasting mee afgevoerd, want dat het opgeslagen wordt heb ik althans nooit iets over gehoord of gelezen.

Ben even 3000 kcal extra per dag aan eiwitten eten in de cut, komt toch met de ontlasting mee!

Denk eens na, het lichaam verspilt niks. Daar is het honderdduizenden jaren op geëvolueerd, de voorlopers van de mens die voedsel verspilden door het uit te poepen zijn niet onze voorouders geworden.
 
kdenk niet dat je van kwark snel veel puisten zal krijgen...
dat krijg je meer van melk en kaas enzo.

biergisttabletten kunnen hier tegen helpen!
:roflol: :roflol:

OT : waar je jou goed bij voelt en in je schema past.
 
Eigenlijk best raar dat iedereen 500gram neemt, gewoon omdat die bak 500gr bevat. Voor hetzelfde geld verkochten ze het in 750gr bakken en dan zou iedereen 750gr nemen:rolleyes:
 
Ben even 3000 kcal extra per dag aan eiwitten eten in de cut, komt toch met de ontlasting mee!

Denk eens na, het lichaam verspilt niks. Daar is het honderdduizenden jaren op geëvolueerd, de voorlopers van de mens die voedsel verspilden door het uit te poepen zijn niet onze voorouders geworden.

Niet om disrespectvol te zijn maar jouw waarheid klopt gewoon niet.

Heel onsmakelijk verhaal maar wat gebeurd er als je ineens meer eiwitten gaat eten dan je kunt verteren? Je ontlasting gaat naar rotte eieren ruiken en krijgt een speciale structuur.

Wat gebeurd er als je meer vet gaat eten dan je kunt verteren? Je krijgt dunne, waterige ontlasting met allemaal bolletjes erin die zuur ruikt.

Wat gebeurd er waneer je meer koolhydraten gaat eten dan je kunt verteren? Je ontlasting wordt groenig dunner en gaat scherp ruiken.

Je scheidt wel degelijk een teveel aan bepaalde voedingsstoffen uit waneer je er een overschot aan binnenkrijgt. Ik kan net zo goed de evolutie erbij halen omdat het zo mooi en waar klinkt en zeggen; denk eens na:"Een lichaam laat zich niet vergiftigen, het is niet dom. Het zorgt ervoor dat het geen overschot binnenkrijgt waar het niet mee overweg kan in een bepaald tijdsbestek". En zo kan ik er nog wel een paar verzinnen. Nogaals geen disrespect, maar wat een onzin. Natuurlijk gebruikt je lichaam niet alle eiwitten die je er maar in stopt. Hoeveel WEL moet je me niet vragen. Dat er grenzen aan zijn per dag/week/maaltijd is niet meer dan logisch.

ps.: voor de duidelijkheid en nuancering; overschot gaat niet alleen met de ontlasting mee natuurlijk. Verder..., je hebt niet zo veel extra eiwitten nodig dan voor spiergroei en nog wat processen nodig zijn. De rest belast je lichaam alleen maar. Maar goed..., dat laatste geldt voor alle voedingsstoffen
 
Laatst bewerkt:
Dat je lichaam maar 30 gram eiwitten op kan nemen per uur of whatever the **** stamt echt uit topics uit 2005..

Eigenlijk best raar dat iedereen 500gram neemt, gewoon omdat die bak 500gr bevat. Voor hetzelfde geld verkochten ze het in 750gr bakken en dan zou iedereen 750gr nemen:rolleyes:
Ja best logisch toch? Of ga jij zo te werk dat je dan een bak tot 500 gram zou opeten, houd je nog 250 over, pak je morgen dat restje en een nieuwe bak die je ook tot 250 gram eet, en dan heb je de volgende dag nog een bak over van 500 gram :D
 
Je scheidt wel degelijk een teveel aan bepaalde voedingsstoffen uit waneer je er een overschot aan binnenkrijgt.

Vooruit, er is ongetwijfeld een limiet, maar die is niet reëel (als in: het lukt waarschijnlijk niemand om zoveel eiwitten in één maaltijd te proppen zodat ze niet meer opgenomen worden).

Based on the available evidence, it’s false to assume that the body can only use a certain amount of protein per meal. Studies examining short-term effects have provided hints towards what might be an optimal protein dose for maximizing anabolism, but trials drawn out over longer periods haven’t supported this idea. So, is there a limit to how much protein per meal can be effectively used? Yes there is, but this limit is likely similar to the amount that’s maximally effective in an entire day. What’s the most protein that the body can effectively use in an entire day? The short answer is, a lot more than 20-30 g. The long answer is, it depends on several factors. In most cases it’s not too far from a gram per pound in drug-free trainees, given that adequate total calories are provided [8,9].
Bron

Ik kan net zo goed de evolutie erbij halen omdat het zo mooi en waar klinkt en zeggen; denk eens na:"Een lichaam laat zich niet vergiftigen, het is niet dom. Het zorgt ervoor dat het geen overschot binnenkrijgt waar het niet mee overweg kan in een bepaald tijdsbestek".

Zo werkt evolutie niet. De dosis waar het niet mee overweg kan is namelijk niet van tevoren bepaald, maar een eigenschap van het lichaam zelf en dus vatbaar voor evolutie. Het is in honderd duizenden jaren van regelmatige hongersnood natuurlijk gunstig om deze limiet vrij hoog te hebben liggen.

Tot slot, stel dat het maximum per maaltijd inderdaad 30g is. Er zijn genoeg IF-volgers die al hun kcal in een of twee maaltijden binnen krijgen. Dat zou betekenen dat ze per dag maar 30 tot 60 gram proteïne zouden binnenkrijgen. Gezien de onderzoeken en resultaten is dit natuurlijk onzinnig.
 
Back
Naar boven