Fitness Seller

Een juf die aan KT doet :)

Bezoekers in dit topic

juflaura

Novice
Lid geworden
2 aug 2016
Berichten
9
Waardering
4
Lengte
1m70
Massa
63kg
Vetpercentage
28%
Hoi hoi,

Korte voorsteltopic mét meteen al een vraag :)
Ik ben Laura en ik doe nu 1 1/2 jaar KT, dit doe ik 3x in de week samen met m'n buddie. Samen trainen werkt goed voor mij maar zij is nu zwanger dus ik zal binnenkort t alleen moeten doen ;)
Ik voel mij door KT wel super goed en merk wel degelijk verschil maar door m'n gebrek aan betere voedingsstijl is dat buikje nog steeds aanwezig! Deal with it!

Ik houd van ochtendtrainingen dus ik train 2x van 6 tot 7 in de ochtend en op zaterdag van 9 tot 10u in de ochtend. Ik eet dan voor jet trainen of niks of hooguit 1 broodje met pindakaas. Is dit verstandig?

Ik ben op dit forum gekomen om veel meer info te vergaren zodat ik misschien wat meer gefocust raak en betere resultaten ga behalen.

Groetjes,
Laura
 
Als ik een ochtendtraining pak doe ik dit ook fasted (op lege maag). Enige wat ik dan drink is een pre workout want anders ben ik niet vooruit te branden. Tijdens de training drink ik wat bcaa's. Vervolgens zorg ik dan dat ik na de training wel voldoende eten binnen krijg. Voor mij is dat dan doorgaans 75-200 gram brinta met 50 gr whey.
 
Het is essentieel dat je gedurende de dag iedere drie uur, rond de 30g eiwit binnenkrijgt. Dit helpt de stoelgang aan de gang te houden en vergeet niet dat je lichaam maar 30g eiwit per maaltijd kan verwerken. Van suiker en vet word je overigens per definitie dik.
En oja, wist je dat vrouwen van KT erg gespierd en mannelijk worden? Kijk maar naar Pleurklaat.

Nu we wat populaire mythes gehad hebben: mealtiming maakt niet zo gek veel uit. Daarom is intermittent fasting ook een ding. Verder kun je op een dieet van hamburgers en friet afvallen, zolang kcal in < kcal out (verbruik). Gezond is dat niet natuurlijk. Als je je vetpercentage c.q. buikje wilt verminderen, zul je dus ofwel meer cardio moeten implementeren, of minder kcal moeten innemen. Myfitnesspal is een populaire tool voor het tracken van kcal.
 
Thnx wovano & Walnut :) super chil jullie reacties!
Ik moet me eens goed gaan verdiepen en vooral het uitvoeren van een betere voedingsstijl.
 
Laatst bewerkt:
Normaal ben ik ook wel in voor wat getroll, maar die suiker en vet fobie en mealtiming mag er toch echt wel eens even uit.

Wanneer je wat eet maakt niet uit en hoeveel eiwitten per maaltijd, het gaat er om dat je je kcal/eiwitten binnen krijgt die dag en niet perse hoe laat. Zelf ben ik geen voorstander van trainen op een lege maag, maar dan heb ik ook gewoon enorm honger altijd en vooral bij het opstaan. Als ik goed heb gegeten voor het trainen train ik ook veel lekkerder, flink wat koolhydraten geeft lekker wat energie en een goed opgepompt gevoel.

Het gaat vooral om je totale hoeveelheid kcal, afvallen doe je door minder te eten dan je lichaam verbruikt en niet door vet of suiker te ontwijken.

*Oh, zag even walnoot's spoiler over het hoofd:o
 
Pak je 3x per week een rondje de machines of echt de compounds 3x per week?
 
Boeiend, boeiend, boeiend boeiend. Oja en jij ook!
Sorry hoor maar je mag van een juf toch wel verwachten, correctie verlangen, dat ze de Nederlandse taal vaardig is?
 
Vond tijdens mijn stageperioden dat de kleuters al erg veel moesten en maakte vrij lange dagen met alle besprekingen en alles erin.

Kon zelf nog wel tijd vinden om te trainen vanwege de gunstige locatie maar als fulltimer met een hele huishouding er eventueel achter.
Kostte redelijk wat energie al allemaal.
 
Sorry hoor maar je mag van een juf toch wel verwachten, correctie verlangen, dat ze de Nederlandse taal vaardig is?
Landelijke norm taaltoets was niet echt heel hoogstaand imo.
 
Het is essentieel dat je gedurende de dag iedere drie uur, rond de 30g eiwit binnenkrijgt. Dit helpt de stoelgang aan de gang te houden en vergeet niet dat je lichaam maar 30g eiwit per maaltijd kan verwerken. Van suiker en vet word je overigens per definitie dik.
En oja, wist je dat vrouwen van KT erg gespierd en mannelijk worden? Kijk maar naar Pleurklaat.

Nu we wat populaire mythes gehad hebben: mealtiming maakt niet zo gek veel uit. Daarom is intermittent fasting ook een ding. Verder kun je op een dieet van hamburgers en friet afvallen, zolang kcal in < kcal out (verbruik). Gezond is dat niet natuurlijk. Als je je vetpercentage c.q. buikje wilt verminderen, zul je dus ofwel meer cardio moeten implementeren, of minder kcal moeten innemen. Myfitnesspal is een populaire tool voor het tracken van kcal.
Ik wilde eerst zeggen "wat een kutpost", maar toen zag ik de spoiler :(
 
Pak je 3x per week een rondje de machines of echt de compounds 3x per week?
Ik heb net even ingelezen wat de compounds zijn en, correct me if I'm wrong, ik doe 3x in de week voornamelijk compoundoefeningen. Dit is bijvoorbeeld: dag 1 bicep, schouders en rug, dag 2 tricep, borst en buik en dag drie benen en billen.

Misschien ook in grammatica verdiepen? Vooral als voorbeeld (juf)...
Je hebt gelijk, dankjewel!


Normaal ben ik ook wel in voor wat getroll, maar die suiker en vet fobie en mealtiming mag er toch echt wel eens even uit.

Wanneer je wat eet maakt niet uit en hoeveel eiwitten per maaltijd, het gaat er om dat je je kcal/eiwitten binnen krijgt die dag en niet perse hoe laat. Zelf ben ik geen voorstander van trainen op een lege maag, maar dan heb ik ook gewoon enorm honger altijd en vooral bij het opstaan. Als ik goed heb gegeten voor het trainen train ik ook veel lekkerder, flink wat koolhydraten geeft lekker wat energie en een goed opgepompt gevoel.

Het gaat vooral om je totale hoeveelheid kcal, afvallen doe je door minder te eten dan je lichaam verbruikt en niet door vet of suiker te ontwijken.

*Oh, zag even walnoot's spoiler over het hoofd:o

Dankjewel voor je reactie! :) Hier kan ik wat mee.
 
waaaw had ik vroeger maar zo een juf :bow2::bow2:
 
Back
Naar boven