XXL Nutrition

Een keer een benen topic! (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

RichardV

Colossal Veteran
15 jaar lid
Lid geworden
9 dec 2002
Berichten
17.082
Waardering
155
Wie van jullie doen er buiten de standaard leg curl en stiff legged deadlifts andere oefeningen voor de hams?
Ik persoonlijk alleen de standing leg curls, maar misschien iemand anders nog wat variatie tips? ;)

Iedereen altijd met het bovenlichaam. Benen passeren hier nooit eens de reveu! :D
 
Ik zit te denken aan glute-ham raises (aan het pulldown-rek), dan weet ik zeker dat de mensen me voor gek gaan verklaren :)
 
Meestal doe ik ook leg curl en stiff legged deadlifts, maar ik wissel de gewone leg curl ook wel eens af met seated leg curl.

Hee wat leuk een benen topic :D
 
Glute/Ham Raise
Stiff Legg Deadlift
Hyperextension
Reverse Hypers
Good Mornings
Band Leg Curls
Sumo Squats

Dat zijn mijn favo's :)
 
MonsterStrength zei:
Glute/Ham Raise
Stiff Legg Deadlift
Hyperextension
Reverse Hypers
Good Mornings
Band Leg Curls
Sumo Squats

Dat zijn mijn favo's :)

Tering die Glute/Ham Raise ziet er bruut uit :D, nog nooit gedaan maar mischiens eens probrere...
 
[Link niet meer beschikbaar]

Hier staan wel een paar leuke bij. Vooral de glute ham-raises wil ik binnenkor eens gaan proberen alleen in mijn gym hebben ze niet zo een apparaat dus moet ik het een keer doen als ik met een trainingspartner train.
 
denysis zei:
[Link niet meer beschikbaar]

Hier staan wel een paar leuke bij. Vooral de glute ham-raises wil ik binnenkor eens gaan proberen alleen in mijn gym hebben ze niet zo een apparaat dus moet ik het een keer doen als ik met een trainingspartner train.

Ja ik heb ook geen speciale machine hiervoor, is k*t zo leg je veel teveel nadruk om hamstrings. Ik doe hem gewoon in de hyperextension, knietjes op het pad waar je heupen normaal liggen :)
 
Liggende leg curl

Deadlifts voel ik meer in mijn rug deels ham's, maar niet goed genoeg dus doe ik bij rug deads en de volgende dag benen!
Heb deads bij benen geprobeerd en het werkt niet bij mij.
Als ik deads eerder doe heb ik een supergevoel in de benen!
 
ReyMysterio zei:
Liggende leg curl

Deadlifts voel ik meer in mijn rug deels ham's, maar niet goed genoeg dus doe ik bij rug deads en de volgende dag benen!
Heb deads bij benen geprobeerd en het werkt niet bij mij.
Als ik deads eerder doe heb ik een supergevoel in de benen!

Mja slechte techniek dan kerel, een goeie deadlift voel je normaal goed in je hamstrings en gluteus, en minimaal in je onderrug.
 
In hoeverre lijkt de glute-hamraise op de hyperextension?
dat laatste kan wel in onze gym, maar een glute-hamraise hebben ze er niet.
Ook mijn vorige 2 gyms hadden die niet en 1 ervan was vrij goed uitgerust met spullen.

In mijn huidige gym hebben ze dus een hyperextension standje en een standing gluteus apparaat die vnl als abductie/adductie toestel wordt gebruikt.

Ik geef de voorkeur nu aan Romanian DLs voor hams en leg curl. Daarnaast zijn lunges ook heel goed. weet niet precies of de eenbenige squats , die ook split squat of squat lunge wordt genoemd nu vnl een quad of een ham-oefening is.. of miss eerder gewoon een gluteusoefening?

RDL voer ik meer uit met voeten dichter bij elkaar. De DL doe ik sumosT. Maar ook dan voel ik het in de hams.
Niet voor niets doe ik de DL op benen dag en reken onderrug altijd bij de benen. Beter : posterior chain. Want op de een of andere rare manier willen mannen nooit toegeven hun billen te trainen. Toevallig is de gluteus wel een heel erg grote spiergroep :D
 
Laatst bewerkt:
Zoals wazzup al zei: je kunt de glute ham raise aan het pulldwon rek doen.
Zelf doe ik hem op de seated calf raise machine.
Wel genoeg (tegen)gewicht instellen anders kun je je tanden bij elkaar rapen
 
ik pak soms de leggpress met 1 been, afwisselend links en rechts ( kun je gelijk zien welk been eventueel zwakker is)


links: 140
rechts: 160:D


wel oppassen met je rug recht te houden!!;)
 
IK begrijp niet goed hoe je die kunt doen aan een pulldown die glute ham raise????
 
Van goodmornings zijn mijn hamstrings en glutes flink gan groeien! (vooral ook goed in kracht)
 
waarschijnlijk word bedoeld dat je je enkels onder de kniesteunen plaatst.

Doe ik zelf nl bij de leg curl, bankje ervoor en enkels onder de pads.
 
bestoldschool zei:
Wel genoeg (tegen)gewicht instellen anders kun je je tanden bij elkaar rapen

I hear you :)
 
-goodmornings
-lunges
-hypers
-lying legcurl
 
Er zit geen beweging thv z'n heup, dus waar is het glute gedeelte in dit filmpje ? ?


Als ik het zo ziet zijn het gewoon pully assisted body curls.
 
interessant!
grtz :)
 
Back
Naar boven