Fitness Seller

Een nieuw begin - LOG

Bezoekers in dit topic

Lord_Magnus

Novice
Waardering
23
Lengte
1m88
Massa
98kg
Vetpercentage
20%
Hallo mensen,

Ik zal me voorstellen zoals werd voorgesteld in de welkomstmail. Ik ben 39, 1.88 m en weeg momenteel 97 KG. Ik heb een aantal maanden geleden een vooralsnog eenmalige epileptische aanval gehad en dat heeft een impact gehad op mijn prioriteiten. In de context van dit forum heb ik besloten om mijn lichaam weer sterk en mooi te maken; in die volgorde. Ik heb veel aan krachttraining gedaan van mijn 17e t/m mijn 25e maar daarna nauwelijks.

Mijn doel is om iedere maand meetbare vooruitgang te boeken. Ik ga dat doen met 3 keer per week krachttraining en een voedingsschema. Ik wil eerst afvallen tot 85 KG en daarna verder kijken. Dit log zal ik bijhouden voor mijn eigen motivatie en bijhouden van de vooruitgang.

De dagelijkse voeding:

veel koffie
500 gram kwark
80 gram walnoten
4 eieren
1 appel
1 banaan
200 gram blauwe bessen
350 gram kippendijfilet
500 gram groenten

ik kom daarmee op het onderstaande aan voedingswaarden:
1714934668202.png

Dat zijn niet al te veel kcal maar ik heb een kantoorbaan en ik eet zo nu en dan nog wel iets dat niet in mijn schema staat. Ik verwacht met dit schema per week een kilo af te vallen.

Ik zal statistieken bijhouden zoals mijn eigen gewicht, gewichten van de oefeningen en omvang van buik/armen/benen/borst.

Ik sta met klem open voor tips en aanmoediging en ik wens mezelf succes.

vrgr Lord Magnus

Succes!!

Hoe lang denk je het voedingsschema op deze manier vol te houden?

Is inderdaad wel erg laag in kcals. Bijzonder weinig eigenlijk.

Ben zelf 1m89 op 101.6kg, ik zit op rond de 3300kcals onderhoud.

tot ik 85 KG weeg dus zo'n 10 weken. Ik ontbijt rond 12 uur en ik weet dat dit makkelijk vol te houden is voor me. ontbijt is dan een bak kwark en +/- 80 gram walnoten. 2 uur later pak ik 2 stuks fruit. Als ik thuis kom 4 eieren, daar gooi ik soms nog en plak kaas op. Dinner is dan kippendijfilet met groenten en daarna nog een bak met bevroren bessen.

Zolang je niet alles trackt en zo nu en dan iets eet wat er niet in je schema staat dan houd je jezelf toch voor de gek.

Ga iets hoger zitten en dan kan je altijd nog in kcal zakken.

Op 2400 kcal met jouw gewicht zal je ook nog wel afvallen

Heel veel succes!

Inmiddels 1 week bezig (vorige week maandag 29 april begonnen). Over de hele week boven mijn schema nog +/- 1.400 kcal gegeten aan koolhydraat arm voedsel waardoor ik gemiddeld per dag net boven de 2.100 kcal zat.

Vanmorgen de metingen gedaan. Die doe ik iedere maandag ochtend.

Statistiek:
gewicht 95,8 KG (minus 1,2 KG vs vorige week)
Borst 116 cm (startmeting)
Armen 42 cm (startmeting)
Buik 97 cm (startmeting)
Benen 60 cm (startmeting)

De gewichten bij de oefeningen zijn nog niet echt relevant: ik doe eerst een aantal weken rustig aan om blessures te voorkomen. Ik train thuis, ik heb een verstelbaar bankje en dumbells van 10, 12, 52, 60 en 30 t/m 48 KG. De oefeningen die ik pak, 6 van de onderstaande per training, 3 sets 8-12 herhalingen per oefening:

Goblet Squats
dumbell Lunges
dumbell deadlifts
Dumbell chest press
Dumbell flys
Dumbell shoulder press
Side Raises
Pull ups
dumbell bend over rows

Bijlagen

• 20240506_175403.jpg
    20240506_175403.jpg
    124 KB · Weergaven: 21
  • 20240506_175326.jpg
    20240506_175326.jpg
    93,4 KB · Weergaven: 24
Begin vanaf wat je at, en verlaag dan met 250kcals. niet zomaar random in tekort gaan!

Je gaat al sporten 3x per week tov eerder niet, dan val je ook al af(of je komt niet meer aan)
Dit is lastig te bepalen want tot vorige week at ik de ene dag alles dat in mijn bereik kwam en de andere dag juist bijna niets...

Zou beginnen met 2800kcals voor dag of 10.
Weeg je dagelijks naakt bij opstaan na wc bezoek, en houd elke 3-5dagen je buikomtrek bij. Je ziet aan de weegmomenten wat er gebeurt.

ik doe er een eiwitreep van XXL Nutrition en 150 gram makreel bij. Dan kom ik op 220 gram eiwit, 110 gram koolhydraten, 115 gram vet en zo'n 2.400 Kcal. Zo kijk ik het even twee weken aan! Naast drie sportsessies van +/- 40 minuten per week heb ik nauwelijks beweging en ik heb ook geen zin om enerzijds cardio te doen zodat ik anderszijds nog wat meer kan eten.

Nu ik zo'n twee weken bezig ben mis ik vooral apparatuur om mijn benen te trainen. Ik heb wat last gehad van lage rugblessures dus ik heb een machine gezocht die weinig stress op de ruggengraat geeft. Ik heb getwijfeld tussen belt squat machines en leg press machines. Uiteindelijk is het de Powertec P-CLS Leg Sled geworden. Ze komen hem dinsdag bezorgen. Kan niet wachten!

Bijlagen

• Leg Sled Powertec.jpeg
    Leg Sled Powertec.jpeg
    37,4 KB · Weergaven: 11
Nu ik zo'n twee weken bezig ben mis ik vooral apparatuur om mijn benen te trainen. Ik heb wat last gehad van lage rugblessures dus ik heb een machine gezocht die weinig stress op de ruggengraat geeft. Ik heb getwijfeld tussen belt squat machines en leg press machines. Uiteindelijk is het de Powertec P-CLS Leg Sled geworden. Ze komen hem dinsdag bezorgen. Kan niet wachten!
Wat doe je voor je lage buikspieren?

En verder de bewegingen beter leren met weinig gewicht. Dus wel je onderrug trainen. Je bent nu nog jong.

Wat doe je voor je lage buikspieren?

En verder de bewegingen beter leren met weinig gewicht. Dus wel je onderrug trainen. Je bent nu nog jong.

Ik doe de meeste oefeningen met dumbells en ik doe wat basis core oefeningen zoals planken en opdrukken. Ik heb zo'n 10 jaar lang vrij gedisciplineerd aan krachtsport gedaan dus de bewegingen ken ik nog wel. Ik weet niet wat de benchmark is hier, maar 39 voelt vrij oud om jong genoemd te worden ;-)

Ik doe de meeste oefeningen met dumbells en ik doe wat basis core oefeningen zoals planken en opdrukken. Ik heb zo'n 10 jaar lang vrij gedisciplineerd aan krachtsport gedaan dus de bewegingen ken ik nog wel. Ik weet niet wat de benchmark is hier, maar 39 voelt vrij oud om jong genoemd te worden ;-)
Ja klopt.
Ik kom vrij veel oude mannen van ongeveer 40 tegen, op werk of sportschool. Maar die halen waarschijnlijk de 60 niet.

Waarom ga je niet naar een sportschool als je al 10 jaar ervaring hebt. Dan heb je toch weinig aan een setje dumbells en een leg press.

Ja klopt.
Ik kom vrij veel oude mannen van ongeveer 40 tegen, op werk of sportschool. Maar die halen waarschijnlijk de 60 niet.

Waarom ga je niet naar een sportschool als je al 10 jaar ervaring hebt. Dan heb je toch weinig aan een setje dumbells en een leg press.
Met een pull up stang, een verstelbaar bankje en dumbells t/m 60 KG kan je alle spieren goed pakken behalve de benen. Ik hou niet van de drukte in de sportschool.

1927 kcal en 97kg bw met 20+% bf.

Waarom zegt niemand tegen ts dat dit een lange cut gaat worden en dit aantal kcal als start gewoon 100% kans is op falen.
Hij heeft al tien jaar ervaring. Zal wel vaker gecut hebben.

Back
Naar boven