AndroidHealthClinic

Een nieuw hallo

UncleJan

Novice
Waardering
7
Lengte
1m89
Massa
92kg
Vetpercentage
22%
Hoi Bodybuilders of iedereen die zich als zodanig identificeerd. Hier een nieuwe kennismaking nadat ik na mijn vorige kennismaking, ergens in 2022 of 2023 ben afgehaakt.
Regelmatig lees ik mee op het forum, maar wellicht ga ik zelf een log bijhouden. Voor mezelf een stok achter de deur, en wellicht kan het nog eens iemand van inspiratie voorzien. Lang verhaal kort, ik jojo en yolo al mijn hele leven, met wisselend succes. Ik sport al een jaar of 20, en varieer daarbij met mijn gewicht ergens tussen de 82 en 105 kilo. Ik loop (halve) marathons, wielren en doe krachttraining, met wisselend succes. Grote verandering vond vorig jaar mei plaats toen ik met +- 40 kilometer per uur tegen het asfalt smakte met wielrennen. Hierbij brak ik beide ellebogen. Links had ik een verbrijzelde radiuskop. Daar ben ik 3 keer aan geopereerd. Of die arm ooit nog fatsoenlijk zou gaan functioneren was op dat moment onzeker. Kon ik mijn kinderen ooit nog optillen? Kon ik nog wielrennen of kon ik ooit nog bankdrukken? Lang verhaal kort, na lang en veel trainen ben ik nu zelfs sterker dan daarvoor! Mijn arm is niet 100 procent hersteld, maar zeker veel beter dan ik zelf had verwacht. Een paar mooie foto'tjes die mijn progressie tonen. Wellicht komen wat foto's bekend voor. Ik heb hier vaker gepost, en met hangen en wurgen zie ik verbetering.

Na de zomer van 2023. Ik voelde me soms fit, omdat ik een halve marathon kon lopen. Nadat ik deze foto maakte kreeg ik het bijna aan mijn hart. 96 kilo.
WhatsApp Image 2025-10-15 at 14.39.26 (1).jpeg

Mei 2024. Ongeluk gehad met wielrennen. Inmiddels kilo's afgevallen. Hier weeg ik zo'n 91 kilo.
WhatsApp Image 2025-10-15 at 14.39.26.jpeg

Een aantal maanden stilgezeten, en zoals je ziet, weinig meer van me over. Gewicht, 84 kilo en een kinderarmpje. Ik kon met duim en wijsvinger van mijn rechterhand mijn linkerbicep omsluiten.
WhatsApp Image 2025-10-15 at 14.51.08 (1).jpeg

Februari dit jaar, ik kom erachter dat ik weer kan bankdrukken. Ik heb lang beperking gehad in buigen en strekken van mijn arm. Dat heb ik nog steeds, maar wel minder. Bijzonder gelukkig dat ik iets van lijnen zie.
WhatsApp Image 2025-10-15 at 14.41.40.jpeg

Wie is deze hulk? Is het me dan toch gelukt? Bench ik nu 90 kilo? Ik kon nooit meer dan 70.
WhatsApp Image 2025-10-15 at 14.39.25.jpeg

Doel is nu om keiharde definitie te krijgen in m'n abs. Ik heb nog steeds een lovehandle. Die moeten er vanaf.
Heel fijn om dit op een rijtje te zetten. Ik ben niet snel trots, en dat gevoel heb ik nu ook niet, maar ik ben wel gewoon heel erg blij. Ik krijg complimenten van mijn omgeving, en een beetje bevestiging is gewoon fijn.

Bijlagen

• WhatsApp Image 2025-10-15 at 14.41.40.jpeg
    WhatsApp Image 2025-10-15 at 14.41.40.jpeg
    99,6 KB · Weergaven: 35
  • WhatsApp Image 2025-10-15 at 14.51.08 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2025-10-15 at 14.51.08 (1).jpeg
    115 KB · Weergaven: 34
  • WhatsApp Image 2025-10-15 at 14.51.08.jpeg
    WhatsApp Image 2025-10-15 at 14.51.08.jpeg
    115 KB · Weergaven: 28
  • WhatsApp Image 2025-10-15 at 14.39.25.jpeg
    WhatsApp Image 2025-10-15 at 14.39.25.jpeg
    123,1 KB · Weergaven: 27
  • WhatsApp Image 2025-10-15 at 14.39.26 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2025-10-15 at 14.39.26 (1).jpeg
    78,9 KB · Weergaven: 38
Succes, hopelijk kan je het volhouden deze x. In ieder geval al goed op weg nu

Succes man!

Goed gedaan, terugkomen na blessures toont karakter.
Als jij je voeding goed krijgt, heb je straks je hele leven een sixpack. Abs worden gemaakt in de keuken. En hoe droger je bent des te gespierder toont het. En fietst ook fijner.
Maar nu de hamvraag, wat weeg je nu?

Als jij je voeding goed krijgt, heb je straks je hele leven een sixpack. Abs worden gemaakt in de keuken. En hoe droger je bent des te gespierder toont het. En fietst ook fijner.
Abs maak je nog altijd gewoon in de gym...

Ik maak gewoon eten klaar in de keuken hier hoor.

Met jullie lengte en gewicht hebben jullie waarschijnlijk allang zichtbare abs.
Mocht dat niet zo zijn gaat er iets fout in de keuken, niet in de sportschool.
Allang, allang...
Bij mij verdwijnen ze ook gewoon weer tijdens een bulkie hoor :D
Als kind had ik de vorm van een strandbal en ergens mid 20 is het ook nog een keer misgegaan.
Toen woog ik opeens rond de 130kg.
Nu ben ik begin begin 40 en de blokken staan op mijn buik.
Ben er best trots op ook.
Maar helaas gaat het niet allemaal vanzelf.
(en tussen jou en mij... ben al 5 jaar niet meer in een sportschool geweest)

Met jullie lengte en gewicht hebben jullie waarschijnlijk allang zichtbare abs.
Mocht dat niet zo zijn gaat er iets fout in de keuken, niet in de sportschool.
Betekent nogsteeds niet dat ze GEMAAKT worden in de keuken, slaat echt nergens op

Betekent nogsteeds niet dat ze GEMAAKT worden in de keuken, slaat echt nergens op
Klopt sws niet.
Dat zou ook betekende dat iedereen (dus ECHT IEDEREEN) met onze lengte en gewicht zichtbare abs zouden hebben. (ofzo weet ik het)
Wat jij zegt over "Abs maak je nog altijd gewoon in de gym..." klopt ook niet helemaal. :D
Ik ken bijvoorbeeld hardlopers met abs die niet naar de gym gaan.
Of mensen waarbij helaas hun gezondheid niet al te best is waardoor hun abs te zien zijn.

Sesame Street Fire GIF by Bell Brothers

Gym beweging en dieet👌🏻

Wat jij zegt over "Abs maak je nog altijd gewoon in de gym..." klopt ook niet helemaal. :D
Ooit hebben ze iets gedaan wat dicht genoeg op 'resistance training' leek om te zorgen voor de benodigde adaptaties om abs te bouwen/maken, de spier behouden is bizar makkelijk, het verliezen ervan zal vrijwel onmogelijk zijn.

Tenzij jij standaard je ab-oefeningen in je keuken doet maak je deze niet in de keuken, dat is het punt, de nuance die erbij komt kijken is dan onnodig om te benoemen, het gaat er puur om dat je abs niet 'maakt' in de keuken ongeacht dat bizar veel mensen dit altijd claimen, als je ze hebt kan je ze 'in de keuken' zichtbaar krijgen maar groter ga je ze niet maken

Ja ik verveel me

Ooit hebben ze iets gedaan wat dicht genoeg op 'resistance training' leek om te zorgen voor de benodigde adaptaties om abs te bouwen/maken, de spier behouden is bizar makkelijk, het verliezen ervan zal vrijwel onmogelijk zijn.

Tenzij jij standaard je ab-oefeningen in je keuken doet maak je deze niet in de keuken, dat is het punt, de nuance die erbij komt kijken is dan onnodig om te benoemen, het gaat er puur om dat je abs niet 'maakt' in de keuken ongeacht dat bizar veel mensen dit altijd claimen, als je ze hebt kan je ze 'in de keuken' zichtbaar krijgen maar groter ga je ze niet maken

Ja ik verveel me
Je wordt geboren met abs. Daar hoef je niets voor te doen. Ook niet om ze te showen, dan hoef je niet eens te trainen.

Je wordt geboren met abs. Daar hoef je niets voor te doen. Ook niet om ze te showen, dan hoef je niet eens te trainen.
Iedereen wordt geboren met biceps, daar hoef je niets voor te doen, Ook neit om ze te showen, dan hoef je niet eens te trainen.

Is het al bijna sint juttemis???
Murder She Wrote Popcorn GIF

Terug
Naar boven