MuscleMeat

een nieuwe eet en trainschema voor deze hulpeloze jonge :'(

Bezoekers in dit topic

bodybuilder0102

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
0
Jullie hebben misschien al is wat posts gezien over mijn hopeloze dieet om af te vallen. Ik eet door de weeks heel erg weinig, ik vul me dag op met fruit en rijstwafels en de laatste tijd met kwark van vitalinea (500 gr. Per dag). Ik heb geen vaste eetschema meer dus ik kan ook niks opschrijven hier maar wel globaal vertellen. In de ochtend als ik geen school heb ga ik naar de sportschool om een anderhalf uur te cardioen en ga daarna of een paar rijstwafels met 20+ kaas eten of 2 stuks fruit. Daarna drink ik een halve liter tot een liter cola light om me maag te vullen (erg he  ). En dan eet ik weer wat rijstwafels met kaas en soms eet ik een soort cornflakes maar dan van granen (geen suiker erin). Verder eet ik ook geen avond eten meer alleen in de weekenden doe ik dit wel en ik ga dan ook iets meer eten omdat ik dan langer thuis zit en dan begin ik een beetje in te halen om het maar zo te zeggen en eet ik alles wat ik vind (nootjes, light chips). Patat en zulke snacks eet ik al 2 jaar niet meer. Ik ben namelijk 2 jaar geleden begonnen te diëten toen ik op een gegeven moment 145 kilo woog. Ik heb toen samen met een diëtist een strak dieet opgezet. Ik heb dit 2 jaar aangehouden en ben hierdoor 40 kilo afgevallen dus ik woog nog 105 kilo een half jaar geleden. Het dieet zag eruit als volgt:

09:00 ontbijt - 3 sneetjes bruinbrood + glas karnemelk
12:30 lunch - 3 sneetjes bruinbrood + glas karnemelk
15:00 tussendoor fruit
17:30 avond - 100 gram vlees 2 soorten groenten en rauwkost.
19:00 Tussendoortje (rijstwafel)

MAAAAAR ja er is een maar ik ben in 1 jaar 40 kilo afgevallen, en na dat jaar heb ik een jaar stilgestaan qua gewicht terwijl ik nog het zelfde dieet aanhield en nog steeds elke dag ging sporten. (elke dag anderhalf uur a 2 uur). Dit werd voor mij zo frustrerend dat ik weer begon te eten en op een gegeven moment weer 112 kilo woog. Maar dat ik weer was bijgekomen heeft mij ook weer aan het denken gezet en mij in principe helemaal gek gemaakt waardoor ik uiteindelijke op het dieet ben gekomen wat ik dus in het begin van dit verhaaltje heb uitgelegd. Ik ben hiermee op 95 kilo gekomen waar ik in principe wel blij mee ben maar er is weer een maar, ik zit nu op dit gewicht vast en ik kan niet zeggen om nog minder te eten wat ik zit nu al op de 800 kc. Per dag ongeveer en met dat eerste dieet was dat 2200 kc. En ik kon daar destijds mee afvallen tot op een gegeven moment dus. Mijn stofwisseling is heel erg laag waardoor ik weinig moeten en veel moet sporten om zelf kc. Te verbranden en die laatste dieet heeft mijn stofwisseling denk ik helemaal naar de klote geholpen waardoor ik alles zelf moet verbranden m.b.v. cardio elke dag 1100 kc. Te verbranden met de loopband en step. (ik heb dit nu 4 maanden ongeveer gedaan dat dieet).

Mijn vraag aan jullie is, wat voor dieet kan ik nu het beste volgen om het volgende te bereiken: mijn stofwisseling omhoog helpen door denk ik steeds iets meer te eten en alsnog te kunnen (opnieuw beginnen met) blijven afvallen zodat ik nadat ik nog zo een 10 kilo ben afgevallen ben ik al behoorlijk kan eten en toch op gewicht blijf want wat ik hierna wil doen is beginnen aan wat ik altijd al heb willen doen, veel kunnen eten en gewicht heffen om massa op te bouwen. Want aangezien ik weinig eet kan ik ook geen massa krijgen dus doe ik ook weinig krachttraining en veel cardio. Ik wil dit ook met supplementen doen (voor het afvallen aparte supplementen en om daarna massa op te bouwen weer andere supplementen). Ik wil nog een paar maanden uittrekken voor het afvallen ( ongeveer 4 a 5) en daarna gewoon zwaar bulken zeg maar maar wel op zo een manier dat ik niet teveel bijkom qua vetpercentage. Ik ben op dit moment best hopeloos dus ik doe alles wat zou kunnen helpen.

Stats:
20 jaar
1.80 m
95 kilo
Vetpercentage ging ik altijd in het begin meten (weegschaal) maar op een gegeven moment kwam ik erachter dat ding gewoon onzin was dus ik heb het ook nooit meer gemeten.

Als jullie meer info nodig hebben tell me want ik wil het zo goed mogelijk aanpakken nu en ik wil ook een strak plan hebben gewoon zodat ik niet kan uitwijken van wat ik doe.
Ik zou het ook heel erg waarderen als ik hierbij een passend trainschema zou krijgen want wat ik nu doe is erg eentonig geworden. Wat ik in het begin deed was alleen maar cardio (half jaartje maar dit werd saai dus ging ik cardio en krachttraining combineren en dit werd al wat leuker, op een gegeven moment deed ik alleen nog maar krachttraining voor een half jaartje en daarna ben ik overgestapt op cardio en krachttraining en toen alleen nog maar cardio de laatste half jaar, en dit houdt in elke dag 3 kwartier op de loopband en 3 kwartier steppen, En soms nog een half uurtje krachttraining erbij. Whats the best to lose weight? en om daarna te gaan bulken heb ik ook een schema nodig maar dat kan ook later als ik die 10 kilo ben afgevallen.

Sorry dat ik er zo een lang verhaal van heb gemaakt maar ik begon gewoon te typen dit moest er gewoon uit. Heel erg bedankt voor het lezen in elk geval (als je dit gedaan hebt :P ).

Met vriendelijke groeten

ps: 4 give me for typo's

Er zijn veel verbeteringen mogelijk. Ik denk alleen dat je het eerst voor je zelf duidelijk moet maken. Je moet 'durven' te eten en 'durven' om minder te sporten. Waarschijnlijk probeer je nu zo min mogelijk te eten en zoveel mogelijk te sporten, maar zo werkt het niet.
Je zult moeten gaan denken aan een dieet van minstens 1800 cal. In het weekend zomaar alles eten werkt je dieet ook tegen. Je kunt wel in de weekenden meer eten om je stofwisseling te verhogen, maar dan moet je dit wel gericht doen.

Je dieet is ook niet goed. Niet om af te vallen en ook niet voor de lange termijn. Zowel de producten, de hoeveelheden en de verhoudingen zijn verkeerd. Het probleem is alleen dat je stofwisseling zo laag is op dit moment. Je zult dus waarschijnlijk eerst wat gewicht moeten aankomen voordat je weer kunt afvallen. Op zich is dat geen probleem, maar voor jou misschien wel.

Ik denk dat je moet proberen te begrijpen hoe je het best kunt afvallen. Dit board staat vol met goede tips, al is het soms wel zoeken. Ik heb er ook iets over geschreven, misschien heb je er wat aan: [Link niet meer beschikbaar]

cola light weghalen.. vervangen door water. die nootjes en chips light.. weglaten !!

ik zou toch een eetschema maken...zoals dit:

smorgens
begin:
1-2 volkoren brood met magere kip of paardenrookvlees
1 glas magere melk
eind: 1 appel
0,5 liter water

smiddags:

begin:
2 volkoren brood met magere kip/20+ kaas
0,5 liter water
glas vruchtensap

eind:
iets lichts.. met weinig vet/koolhydraten. b.v. een cracker of een droog stukje volkoren brood.
250 gram kwark
0,5 liter water

savonds:

100 gram mager vlees (geen varkens). liefst gekookt/gegrilled of gebakken in olijfolie (onverzadigde vetten)
rauwkost
groene groentes
150 gram gekookte aardappelen of volkoren rijst

eind: (na training)

banaan
whey shake 30 gram
en 200-300 ml magere melk
1 boterham met magere kip.

half uur voor je gaat slapen:
100-200 gram magere kwark

probeer dit dieet eens. misschien kan dit werken omdat t weer anders is dan je oude dieet.

de reden waarom je met je oude dieet die je van je dieetiste gekregen had wel werkte op t begin en derna niet meer is omdat je lichaam eraan gewent geraakt is en dan val je (bijna) niets meer af. dus tijd voor een nieuw schema.

voor je trainschema.. hoe vaak per week kan je trainen en hoe lang? ik denk dat je gewoon een paar dagen in de week smorgens voor je gaat eten misschien 20-30 min trimmen. want omdat je dan niets in je maag hebt, zal wanneer je aan t trimmen bent je lichaamsvet sneller aanspreken om et gebruiken voor energie dan wanneer je een volle maag hebt.

wat je dus naast dat zou kunnen doen is gewoon een combinatie maken van krachttraining en cardio.... dus bijv. een goede warm up doen van een half uur roeien en een half uur op de crosstrainer. en dan krachttraining doen..

bvtje van zon schema:

dag1:

cardio:
30 min roeien
30 min crosstraining

kracht:
benen (4 oefeningen)
buik (3 oefeningen)

dag2:

cardio:
30 min fietsen
30 min trimmen

kracht:
rug (4 oefeningen)
biceps(2 oefeningen)

dag 3:

10-20 min warm up

borst (4 oefeningen)
triceps (2 oefeningen)
schouder(3 oefeningen)

als je misschien een 4e dag zou kunnen/willen trainen zou je deze kunnen gebruiken om smorgens voor je gaat eten om ff te gaan trimmen. en miss je buik te trainen.

ik hoop dat ik je zo een beetje op weg geholpen heb..

waar op moet letten zijn koolhydraten in de vorm van simpele suikers... dus laat je ook niet misleiden door 0% vet in koekjes want die zitten vol met suikers waar j esneller dik van kunt worden !

Laatst bewerkt:
-bouw spiermassa op: meer spiermassa meer verbranding
dus niet alleen cardio
-eet voldoende eiwitten: nodifg om spiermassa te kunnen opbouwen en vraagt extra kcals om te verteren

-800kcal is te weinig. ga idd naar zo'n 1800Kcal / dag. verspreid eze 1800kcal over de gehele dag, waardoor je stofwisseling hoog blijft
-cardio: 3-5x per week 45-60min intervaltrainig
-train met krachttraining al je spieren goed. vooral je dijen hebben veel massa, die veel kcals kunnen verbranden
-vet% is belangrijker dan kg's
-ontbijt goed
-drink veel water
-gebruik niet teveel zout
-zorg dat je voldoende omverzadigde vetten binnenkrijgt (vis, lijnzaadolie)

suc6

• Topic Starter Topic Starter
Frenkpie :clap: thnx a lot ik ga me gewoon weg hieraan houden als anderen geen aanmerkingen hierop hebben.

zelf heb ik wel 1 opmerking, die vruchtensap is denk ik beter te vervangen door iets anders omdat ik heb begrepen dat dat toch behoorlijk wat suikers oplevert vruchtensap.

verder issie goed het dieet... qua trainen..ik train 6 keer per week dus die moet ik ff uitbreide en is het niet beter om eerst krachttraining te doen en dan cardio omdat je dan het eten wat je gegeten hebt gepompt word in je spieren (ofzo iets ??? ) en en dan blijft er niet zo heel veel meer over van het eten wat je gegeten hebt dus kan je na 10 min. cardio al vet verbranden... dit is mijn gedachte maar is dit ook zo is dan de vraag....

en dat whey he.. waar is dat goed voor (het afvallen of de massa?) en welke moet ik halen (merk prijs)?

• Topic Starter Topic Starter
Originally posted by Scighera

-zorg dat je voldoende omverzadigde vetten binnenkrijgt (vis, lijnzaadolie)

de rest wist ik wel al alsnog thnx... maar dit laatste heb ik nooit begrepen waar is dit goed voor dan die vetten? en als je zegt vis welke dan want gebakken kibbeling lijkt me niet goed :P en haring lust ik niet..bah.. maar dat lijnzaadolie lijkt me wel iets om is uit te proberen.

suc6

thnx :D

lijnzaadolie zal je vast ook niet zo lekker vinden... makreel, zalm enzo zijn vette vissen, kibbeling is idd niet goed. en je hebt vast wel de thread gelezen van omega3 melk.

vetten heb je gewoon nodig, net als eiwitten... vet alleen minder.

Originally posted by bodybuilder0102
Frenkpie :clap: thnx a lot ik ga me gewoon weg hieraan houden als anderen geen aanmerkingen hierop hebben.

zelf heb ik wel 1 opmerking, die vruchtensap is denk ik beter te vervangen door iets anders omdat ik heb begrepen dat dat toch behoorlijk wat suikers oplevert vruchtensap.

verder issie goed het dieet... qua trainen..ik train 6 keer per week dus die moet ik ff uitbreide en is het niet beter om eerst krachttraining te doen en dan cardio omdat je dan het eten wat je gegeten hebt gepompt word in je spieren (ofzo iets ??? ) en en dan blijft er niet zo heel veel meer over van het eten wat je gegeten hebt dus kan je na 10 min. cardio al vet verbranden... dit is mijn gedachte maar is dit ook zo is dan de vraag....

en dat whey he.. waar is dat goed voor (het afvallen of de massa?) en welke moet ik halen (merk prijs)?

die vruchtensap zou je kunnen vervangen.. vanwege de koolhydraten (suikers). maar op zich een of 2 glaasjes vruchten sap overdag is helemaal niet slecht.. integendeel zelfs.

6 x per week trainen is best veel... ik zou toch iets minderen.. anders heb je kans dat je gaat overtrainen... je lichaam heeft ook rust nodig !! ik denk dat 4x per week ideaal is.

nou je verbrandt t snelste vet als je een lege maag hebt.. omdat je lichaam dan geen brandstoffen uit je maag kan halen.. daarom zei ik ook dat je smorgens zou kunnen hardlopen voor t ontbijt.
verder denk ik dat t niet veel uit maakt of je eerst cardio voor krachttraining doet.... dat met jouw stelling over dat je eten dan naar je spieren gaat klopt niet :)

t eten dat je voor de training eet zal pas na ong 4 uur worden omgezet naar energie...

miss zou je mijn schema beetje kunnen aanpassen en dan posten.. dan kunnen wij jouw beter sturen en zo leer je meer dan klakkeloos iemand's schema over te nemen.

Maybe kijk je ff op bodybuilding.com Die site is superior to this forum. Er staan wel goede artikelen op moet je maar ff kijken. Ga je de link ook niet geven, maar suc6 ermee

Nou..je hebt de link al zowat gegeven :D. Er staan idd wel goede artikelen op bb.com , maar ook op dit forum staat veel goede info... er zitten hier zat mensen die wel een beetje verstand van zaken hebben hoor...

ik ben naar The Natural Health Company gegaan op het muntplein in adam en ik heb me daar een beetje laten informeren. de verkoper vond het juist slecht om dat brood te eten omdat je dan een dweilen met een lopende kraan verhaal kreeg. ik moest heel veel eiwit eten ik heb het volgende dieet opgekregen:

Maaltijd 1:
Shake 40 gr.
Eetlepel lijnzaadolie
90 gr. Magere kwark

Maaltijd 2:
1 Snee bruinbrood met 20+ kaas
Tomaat

Maaltijd 3:
90 gr. Magere kwark
of 90 gr. Tonijn / zalm
150 gr. rauwkost

Maaltijd 4:
90 gr. Zalm
of 90 gr. kwark

Maaltijd 5:
90 gr. Kipfilet
of 90 gr. kwark

Maaltijd 6:
90 gr. Rundvlees
90 gr. Aardappelen
Eetlepel lijnzaadolie

Ik heb supra WHEY bananen shake gehaald (750 gr. voor 27.50 ..beetje goeie prijs of?) en ik heb lijnzaadolie gehaald (2,50 maar).

er staat dat het voldoende is voor 18 doseringen en die man zei je kan beter 2 shakes op een dag nemen... dat betekent dat ik na 8 dagen al een nieuwe pot kan kopen ??? 4 potten per week is 100 euro per maand :| kan dit niet anders? of is dit echt de enige oplossing..of gewoon houden bij 1 shake per dag.
en dat lijnzaadolie 1 eetlepel in de ochtend en 1 in de avond is dat voldoende of juist teveel? (theelepel ipv eetlepel?)

ik ben nu zoals ik zei dus bezig met het opkrikken van me stofwisseling .. ik heb het denk ik te serieus opgenome ik ben echt veel dikker geworden ineens.. ik ga me zometeen wegen wat ik eigelijk niet wil aanzien.

hoelang moet ik dan nog veel eten en hoeveel kilo moet ik bijkomen ongeveer voor ik met me mooie dieet kan beginnen :)

thnx alvast

Hoi bodybuilder0102.. da's heel weinig die 800 kcal bij zoveel sporten.
En ik dacht dat IK een probleem had.

Ik weet niet of je er voor open staat, maar ik zou serieus eens proberen je stofwisseling te versnellen met een combinatie van ephedrine met caffeïne (puur chemisch is veiliger maar helaas verboden dit itt producten zoals Xenadrine en zo waar ma huang = plantaardige vorm met ephedra in zit).

Je sport al veel, 6x per week is ruim voldoende..

Lijnzaad olie is ook een goede hulp om je stofwisseling iets te versnellen (niet zo goed als EC, maar toch). Het is wel ontzettend wennen die vieze smaak. Beste dus ontbijt klaarmaken en net voor ontbijt die lepel lijnzaadolie naar binnen kieperen. Mengen met ander eten is te goor voor worden en naspoelen met water helpt ook niet.
Whey is gewoon de engelse term voor weipoeder en het was voorheen gewoon een afvalprodukt van kaasbereiding. Dan wordt bij de kaas de wrongel (vaste stof) van de vloeistof (wei) gescheiden. Nu wordt de wei opgevangen en gedroogd door concentratie of filtratie (beter, maar duurder).
Ik laat mijn weipoeder rechtstreeks uit de VS komen.. hier in NL worden woekerprijzen gevraagd.. zelfs met de hoge transportkosten blijft het voordeliger.

Heb je trouwens al ooit je bloed laten onderzoeken op schildklierafwijkingen? Ik heb TSH en T4 laten onderzoeken, aan T3 wat ook nog afwijkend kan zijn, wil men niet (te duur). Mijn gewicht is best redelijk nu: momenteel 68 kg (was 85kg nog vorig jaar) maar het vet% is nog steeds veel te hoog (nu 30% was 38%) ondanks dat ik veel sport.. en nu ben ik weer erg extreem bezig (heb za-zo 425 km gefietst in 22 1/2 uur tijd) zet dat extra snel vet aan als ik niet meer aan KT.

Met cardio verbrand je idd wel meer calorieën maar het vreet ook je spieren op als je niet compenseert met extra eiwit: dus 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht, velen hier zitten op 3gram. Die weipoeder is een zeer snelle vorm van eiwit, wat vooral handig is 's ochtends nadat je de hele nacht 'gevast' hebt en direct na de training. Voor andere momenten is het spul gewoon te duur..

Het mantra gaat dus voor jou en mij weer worden
KT en eiwitten, KT en eiwitten, KT en eiwitten ;).

Groetjes van Espi

Terug
Naar boven