Fitness Seller

Een nieuwe start! Help needed!

Bezoekers in dit topic

Huppeltrut

Novice
Lid geworden
31 jan 2015
Berichten
9
Waardering
1
Lengte
1m74
Massa
60kg
Vetpercentage
16%
Hi,

Op dit forum ben ik (nu) vrij nieuw. Jaren geleden was ik hier ook regelmatig te vinden, maar door ziekte/blessures, zwangerschap en verhuizingen niet meer in de gelegenheid geweest om mijn passie voort te zetten.

Ik ben nu sinds een half jaar langzaam weer begonnen met trainen. Af en aan, mentaal was ik er nog niet helemaal toe in staat om het roer om te gooien.

NU ga ik weer hardcore! Máár ik kan jullie tips heel goed gebruiken.
Momenteel ben ik slank, atletisch gespierd. Abs showing, maar niet zoals ik het graag zie.
Daarnaast heb ik nu een specifiek doel: volle en sterke grote benen en billen. Ik denk dat hier de grootste uitdaging ligt, het is me namelijk nooit gelukt om mijn billen écht vol te krijgen.
Daarnaast wil ik, in tegenstelling tot het verleden, nu my upperbody ook meer aandacht geven.

Ik ben op zoek naar een passend work out schema, het liefst split. Ik weet momenteel niet hoe ik zo snel mogelijk zoveel mogelijk spiermassa kan opbouwen. Ik kan in principe 7 dagen in de week trainen, dus ben niet gebonden aan een 3/4/5 daags splitschema.
Voeding is altijd een sterk punt geweest, ik ben me altijd erg bewust van de eiwit/koolhydraat/vet hoeveelheden. Maar zit ik met mijn figuur en doel nog wel op het juiste pad?

Momenteel (even beknopt, ik zal er later vast wat dieper op in gaan) ziet mijn schema er zo een beetje uit:
ontbijt:
- eiwitshake en glas water (daarna douchen)
- Kwark met havermout en wat almondmilk (2 eetlepels) met diverse soorten fruit, chiazaad en lijnzad
- groene thee

snack:
- banaan met kwark of een donkerbruin (zelfgebakken) plakje brood met pindakaas/kipfilet/ei

Lunch:
- salade van spinazie, diverse verse bladsla, gebakken (en droog gemarineerd) kipfilet, volkorenpasta/ quinoa/zilvervliesrijst, soms een ei of noten en wat hutenkase.

Snack:
- Wat noten, soms een bakje havermout met kwark erbij (afhankelijk van trainingen, kan dit ook op een ander moment van de dag)

Diner:
- Diverse groene groentes, waarvan voornamelijk broccoli. Gevarieerd tartaar/biefstuk/kipfilet en wat volkoren pasta/zilvervliesrijst/ quinoa.

- wat noten en kwark voor het slapen gaan

Voor training:
- eiwitrijk zoals kwark/ei/kipfilet/noten/pindakaas
- koolhydraat zoals havermout/zilvervliesrijst/volkorenpasta/donker zelfgebakken brood

Na training:
- eiwitshake
- banaan


Ik heb in het verleden door het actief bezig houden met voedingswaardes een soort van koolhydraatfobie gekregen. Het kost me dan ook moeite om de koolhydraten consequent te nemen. Met een vast voedingsschema van een ervaringsdeskundige verwacht ik dit netjes bij te houden en aan te houden.

Wat betreft de trainingen, ben ik niet erg consequent. Veel mensen skippen legday. Ik HOU van legday. En hard ook. Ik heb vaak 3 dagen na legday nog spierpijn die me werkelijk misselijk kunnen maken.
Armen en borst mag écht wat meer aandacht krijgen.
Graag plaats ik een foto van mijn motivation:

81.jpg



En dit ben ik nu:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Work to do zeg maar ;).
Ik hoop dat ik na het posten van mijn verhaal goede tips krijg, zodat ik mijn langverwachte doelen kan bereiken.
 
Goed dat je weer bent begonnen! Als eerste tip zou ik zeggen neem minimaal 1 dag rust per week, dit zodat he spieren goed kunnen herstellen. Als je veel op benen wilt focussen kun je denk ik het best een push-pull-legs split doen, zoek het maar op op YT. Zelfvind ik het lekker om tris/borst, schouders, back/bics, legs als split te hebben.
 
Wie was je vroeger dan?
 
je foto van nu werkt niet meer.. de bovenste foto die wel werkt is een top shape!
 
ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig naar je huidige shape na je korte voorstelling te lezen...
atletisch gespierd met visible abs lijkt me nu niet zo ver van je doel te zitten???
 
Back
Naar boven