AndroidHealthClinic

een paar vraagjes.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Judas1

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
8 jan 2007
Berichten
8
Waardering
0
Ik wil thuis trainen.. ik heb de nodige barrels,dumbbells & gewichten.. ik wil echter geen machienes gebruiken.

Ik wens alleen mijn bovenlichaam te trainen.. wil hetvolgende schema gebruiken er moet nog het een en ander bijgevult zoals u ziet weet ik de naam van een paar oefeningen niet....

Ik vroeg mij ook af of het wel goed was zoveel oefeningen op 1 spier in 1 dag? maar 2 dagen achter elkaar dezelfde spier is ook heel slecht dus.. nouja

Dag 1: Schouders.
Military Presses 3 x 10
Wide-grip Upright Rows 3 x 10
Bent Lateral Raises 3 x 12
Side Lateral Raises 3 x 12

Dag 2: Borst.
Flyes 3 x 10
Bench press 3 x 10
Push ups 4 x 25

Dag 3: Biceps.
Barbel curl 3 x 15
Dumbbell hamer curl 3 x 15

Dag 4: Triceps & Rug.
Gebogen de baar naar u toe trekken beginnen van gestrekte armen 3 x 10
Optrekken.
Triceps oefening 8x

Buikspieren.
Situps tot verbranding 8x herhalen.
Bench crunch
Side crunch
Twisted crunch
Reverse crunch

-----------------------------
 
Welke aandoening heb je?
Kracht en massa.. het gaat niet om show spieren etc te krijgen maar gewoon om men spieren wat meer massa te geven en kracht.. ik ben een jonge bouwvakker.. ja diegene zonder bierbuik bestaan ook :p ik ben dus al redelijk veel bezig met trainen door de dag.. maar wens gewoon mijn spieren wat meer uit te lijnen :)

Ik poste ook dit : http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/buikspieren-93970/ (wist niet of dit hier wel thuis hoorde)
 
Kracht en massa.. het gaat niet om show spieren etc te krijgen maar gewoon om men spieren wat meer massa te geven en kracht.. ik ben een jonge bouwvakker.. ja diegene zonder bierbuik bestaan ook :p ik ben dus al redelijk veel bezig met trainen door de dag.. maar wens gewoon mijn spieren wat meer uit te lijnen :)

Ik poste ook dit : http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/buikspieren-93970/ (wist niet of dit hier wel thuis hoorde)
Ja, maar waarom kan je je benen niet trainen?
 
Ow, euhm omdat ik daar geen aparatuur voor heb denk ik en buiten dat heb ik van mijzelf redelijk gespierde benen.. 'veel trappen en dergelijke ik ben een ploffoneerder en moet nogal veel gehurkt (mortel) omhoog duwen..' ik zou anders niet weten hoe mijn benen te trainen & ze zien er zo redelijk goed uit :d ik vind 'boddybuilders' hun gespierde benen nogal afkerend. no offence.
 
Ow, euhm omdat ik daar geen aparatuur voor heb denk ik en buiten dat heb ik van mijzelf redelijk gespierde benen.. 'veel trappen en dergelijke ik ben een ploffoneerder en moet nogal veel gehurkt (mortel) omhoog duwen..' ik zou anders niet weten hoe mijn benen te trainen & ze zien er zo redelijk goed uit :d ik vind 'boddybuilders' hun gespierde benen nogal afkerend. no offence.
Op zich niet onmogelijk of zo dat je door zwaar werken sterke benen krijgt. Maar probeer eens te squatten om te zien hoe sterk ze daadwerkelijk zijn :p
 
http://www.exrx.net/AnimatedEx/Quadriceps/BBSquat.gif

Zoiets als dit dus lijkt me duidelijk dat je hiermee je beenspieren traint nooit aan gedacht eigenlijk maar hoeveel keer stel je voor dat ik eens probeer en met hoeveel killo?

Nou ben je me aan het doen bedenken, maar train je hier al je beenspieren mee of de belangrijke.. dan wil ik mijn beentjes ook wel trainen :)
 
Ik wil thuis trainen.. ik heb de nodige barrels,dumbbells & gewichten.. ik wil echter geen machienes gebruiken.

Ik wens alleen mijn bovenlichaam te trainen.. wil hetvolgende schema gebruiken er moet nog het een en ander bijgevult zoals u ziet weet ik de naam van een paar oefeningen niet....

Ik vroeg mij ook af of het wel goed was zoveel oefeningen op 1 spier in 1 dag? maar 2 dagen achter elkaar dezelfde spier is ook heel slecht dus.. nouja
2 dagen achter elkaar dezelfde spier is idd niet goed, maar dat zou je in dit schema net wel doen. Dag 1 doe je schouders, en dag 2 doe je nog eens die schouders met bankdrukken.
Hetzelfde bij biceps en de dag erna al rug. Ik ben niet zo'n van van een split in spiergroepen :p

http://www.exrx.net/AnimatedEx/Quadriceps/BBSquat.gif

Zoiets als dit dus lijkt me duidelijk dat je hiermee je beenspieren traint nooit aan gedacht eigenlijk maar hoeveel keer stel je voor dat ik eens probeer en met hoeveel killo?

Nou ben je me aan het doen bedenken, maar train je hier al je beenspieren mee of de belangrijke.. dan wil ik mijn beentjes ook wel trainen
Moet je zelf een beetje zien, begin laag en bouw wat op om te zien hoeveel je aankan.
Daar train je je volledige benen mee ja. En het is ook nog eens een goede training voor je buikspieren en onderrugspieren.


Het is trouwens barbell, niet barrel.
En heb je thuis alleen maar babells en dumbbell, of ook nog andere apparatuur?
 
ik heb een barbell 2 dumbbells en een curlbarbell.. + bijhorende gewichten natuurlijk

en ik weet het zelf ook niet.. ik had dit opgestelt maar wist dat er dingen fout aan waaren :) dus kwam ik om raad vragen hierzo.
 
ik heb een barbell 2 dumbbells en een curlbarbell.. + bijhorende gewichten natuurlijk
Dan kan je deze squat niet doen, je krijgt namelijk nooit die barbell op je rug. Je kan wel frontsquaten. Al oet je dan de barbell cleanen, wat ten eerste al energie vergt, en ten tweede ook nog eens technisch vrij moeilijk is.
Zoek een sportschool of koop een powerrack.

Hoe doe je trouwens bnkdrukken zonder bank?
 
Hoe doe je trouwens bnkdrukken zonder bank?

Ow ja maar ik heb ook nog een bank waakr me halter kan inleggen en op liggen verder heb ik ook een situp bankje.. maar dat rekende ik niet als materiaal :p

+ die gozer op de foto doet het toch ook met een barbell?
 
Ow ja maar ik heb ook nog een bank waakr me halter kan inleggen en op liggen verder heb ik ook een situp bankje.. maar dat rekende ik niet als materiaal :p

+ die gozer op de foto doet het toch ook met een barbell?
En die barbell heeft hij vast uit een squatrack gehaald.

Maar het lijkt me mogelijk de barbell in je rug te leggen terwijl hij op de halterliggers van je bank ligt.
 
En die barbell heeft hij vast uit een squatrack gehaald.

Maar het lijkt me mogelijk de barbell in je rug te leggen terwijl hij op de halterliggers van je bank ligt.

nou ja idd als je er enorm veel killo aan gaat hangen ik deed net met 15 killo aan beide kanten van mijn barbell dat ging nog kon het wel een 10 keer
 
Back
Naar boven