MuscleMeat

Een paar vragen met betrekking tot supplementen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jmml

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
5 mrt 2015
Berichten
411
Waardering
99
Lengte
1m77
Massa
77kg
Vetpercentage
11%
Hoi allemaal,

Ik fitness nu zo'n 6-7 maanden en ik doe aan krachttraining sinds november. Ik gebruik daarbij supplementen zoals:

  • Micellar Casein (voor het slapen gaan).
  • Whey Perfection (gewone proteine, als ik geen tijd heb om tussendoor te eten neem ik een shake).
  • Pre-workout (voor het trainen, maximaal één keer per week).
  • Amino Direct met Silk Aminos (tijdens het sporten gemixt met water).
  • Post workout (na het trainen).

In de spoiler vind je de linkjes naar de producten die ik gebruik.


Vragen:
  • Is het verstandig om aan creatine te beginnen?
  • De producten die ik nu gebruik, is het normaal, veel of misschien wel onnodig?
  • Heb jij aanraders (producten) voor mij?
  • Tips?
 
Stoppen met alles behalven whey!

goed trainingschema en voedingsschema maken, en dan na wat jaren ijzer happen kan je evt je micros aanvullen...
 
Stoppen met alles behalven whey!

goed trainingschema en voedingsschema maken, en dan na wat jaren ijzer happen kan je evt je micros aanvullen...


Ik heb een voedingsschema en een trainingsschema.
 
Blijkbaar geen goed eetschema gezien je stats! Ga eerst de basis goed aanpakken, en das voeding en trainen!

sups moeten niet de hoofdzaak zijn, slechts een klein hulp middel.
 
post je voedingschema eens dan. je verspilt je geld aan dingen die overbodig zijn :rolleyes:
 
Blijkbaar geen goed eetschema gezien je stats! Ga eerst de basis goed aanpakken, en das voeding en trainen!

sups moeten niet de hoofdzaak zijn, slechts een klein hulp middel.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik 3x per week fitness en 3x per week voetbal.

Dit is mijn voedingsschema sinds november:

6:30 - Havermout met pindakaas en banaan;
9:00 - 2-3 boterhammen pindakaas;
12:00 - 2 boterhammen met ei (zonder eigeel) met een banaan en mandarijn/appel;
14:00 - 2-3 boterhammen met kipfilet of pindakaas;
16:00 - 2 boterhammen met pindakaas;
18:00-19:00 - Avondeten (rijst ongekookt, kipfilet of ander mager vlees, spruitjes, bonen (groente));
21:00-22:00 - Ongezouten noten (50 gr), kwark (250gr) en een micellar casein shake.

Altijd na het trainen een post workout of boterhammen met een appel.

Zoals je ziet zijn de supplementen alles behalve de hoofdzaak bij mij.


post je voedingschema eens dan. je verspilt je geld aan dingen die overbodig zijn :rolleyes:

Zie hierboven.
 
Uiteindelijk met supplementen is het zo dat je in feite je hele bb 'carriere' op alleen echt voedsel kan doorkomen en een prima fysiek opbouwen. Dus supplementen en noodzaak en onnodig tsja, het is allemaal zo relatief als wat.

Whey en casseine vind ik zeker kunnen vanaf beginner tot aan gevorderd de rest is meer een kwestie van je eigen gevoel, het gevoel dat je meer progressie wilt maken door middel van supplementen.

Creatine ? Dat gaat je geen wonderen brengen maar kan wel dus het gaat niet om verstandig of onverstandig. Het gaat er eerder om wil je er een tientje aan spenderen...
 
Zorg dat je je supps bij een andere winkel haalt. Huismerk BenF zit minder in dat op het label staat (20% minder eiwit).
 
Uiteindelijk met supplementen is het zo dat je in feite je hele bb 'carriere' op alleen echt voedsel kan doorkomen en een prima fysiek opbouwen. Dus supplementen en noodzaak en onnodig tsja, het is allemaal zo relatief als wat.

Whey en casseine vind ik zeker kunnen vanaf beginner tot aan gevorderd de rest is meer een kwestie van je eigen gevoel, het gevoel dat je meer progressie wilt maken door middel van supplementen.

Creatine ? Dat gaat je geen wonderen brengen maar kan wel dus het gaat niet om verstandig of onverstandig. Het gaat er eerder om wil je er een tientje aan spenderen...

Bedankt!



Zorg dat je je supps bij een andere winkel haalt. Huismerk BenF zit minder in dat op het label staat (20% minder eiwit).

Ik heb het gelezen inderdaad. Ik heb een proefverpakking van XXL Nutrition gehaald en ik ben van plan om over te stappen.
 
Stoppen met producten van Body & Fitshop. Slechte kwaliteit supplementen. Zie testresultaten in dit forum.
 
Eet je ongekookt rijst? :P
De enige mensen die eigeel weggooien, zijn atleten in wedstrijdvoorbereiding.
 
Eet je ongekookt rijst? :P
De enige mensen die eigeel weggooien, zijn atleten in wedstrijdvoorbereiding.

Yep & ik eet hard gekookte eieren (ik lust geen eigeel).
 
Ik heb zo het idee dat je erg hoog in je fatty's zit. Gebruik je MyFitnessPall? Hoe heb je je macro verdeling ingesteld?
 
Creatine kan je er gewoon bij gebruiken.
 
Ik heb zo het idee dat je erg hoog in je fatty's zit. Gebruik je MyFitnessPall? Hoe heb je je macro verdeling ingesteld?

Dit is wat ik per dag binnen krijg:
b0cad971eff9fcd3ea19a03245e4d850.png
 
4000 kcal op 69 kilo is echt VEEL te veel.
 
4000 kcal op 69 kilo is echt VEEL te veel.

over het algemeen wel, ik kan me soms flink storen aan mensen die roepen naar een beginner dat hij zijn voeding niet op orde heeft gezien zijn stats etc.

als je voedingsschema on point is ga je alsnog niet na een korte periode "goede" stats hebben dit heeft zoals iedereen weet tijd nodig.

en dan nog het feit dat deze stats nog vrijwel weinig zeggend zijn, weet jij waar deze persoon vandaan komt? en hoe hij eruit ziet zonder foto's te posten?

uit eigen ervaring weet ik dat er nog grote verschillen in gewicht kunnen zijn terwijl dit op het oog helemaal niet zo is.
ik bedoel hiermee dat er best mensen zijn die dezelfde lengte hebben en ongeveer hetzelfde BF maar toch een aardig verschil in KG's de lichtere persoon er toch veel buffer uit kan zien.

ja, ik heb eigenlijk helemaal geen goede stats he....
maar ik train 1,5 jaar zo'n beetje, kom van 51KG en zit nog op een aardig VP..

4000Kcal op 68kg, ja dat is erg veel maar er zijn mensen met een erg snel metabolisme!
zelf (clean) Bulk ik ook op 4000Kcal's op een 72-74KG lichaamsgewicht.

---------- Toegevoegd om 08:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:31 ----------

OT: je zou inprincipe alles kunnen schrappen, creatine zou evt. een toevoeging kunnen zijn.

maar dit is ook maar weer voorkeurgebonden zo zou je prima iets van kip/tonijn/steak of iets kunnen eten na de training al is een Whey shake natuurlijk gemakkelijker.

ook kun je de Caseine eiwit nemen voor het slapen, maar je kan dit prima vervangen door wat magere Kwark wat ook nog eens meer opvulling geeft.

de Silk amino's zou ik direct laten vallen, al helemaal als je aan het bulken bent en dus een overvloed aan kcal's binnen krijgt.

Pre-workout is niet nodig natuurlijk maar ik gebruik het zelf ook 2-3 pweek. dit kan na voorkeur gebruikt worden als jij hier je training van verbeterd.

verder komt het er dus eigenlijk op neer wat jij wil.
 
Back
Naar boven