MuscleMeat

Een splitschema is beter dan een full-body schema

Een Splitschema Is Beter Dan Een Full-Body Schema


  • Totaal stemmers
    229

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Een splitschema is beter dan een full-body schema. Eens of oneens? Geef je mening.
 
Ben je natural, ga voor de fullbody. Je hebt je herstel nodig.

Ben je juicer, ga voor de split. Je hersteltijd is korter.

Maar afwisseling is ook belangrijk, dus doe beide.

Persoonlijke favoriet: drie dagen UB/LB split, best of both worlds.
 
Ben je beginner eerste maanden, ga voor de fullbody

all else...split
 
Absoluut geen fan van FB en boek er minder resultaat mee, dus split all the way.
 
Ben je natural, ga voor de fullbody. Je hebt je herstel nodig.
Ben je juicer, ga voor de split. Je hersteltijd is korter.

Maar afwisseling is ook belangrijk, dus doe beide.

Persoonlijke favoriet: drie dagen UB/LB split, best of both worlds.
Is +-7dagen teweinig voor herstel???.
 
ik weet het nog niet zeker omdat ik bij beide vooruit gang heb geboekt..
wellus waar in het begin met fullbody en later door op splitt zo nu en dan doe ik nog wel eens een fullbody trainings semester (6-8 weken ter afwisseling)
!! splitt vind ik wel fijner! !!
 
Als het om massa gaat, dan ja.
 
Ben je natural, ga voor de fullbody. Je hebt je herstel nodig.

Ben je juicer, ga voor de split. Je hersteltijd is korter.

ik dacht eerder andersom :p

Jij gaat er nu vanuit dat je met fullbody automatisch minder vaak traint anders werkt het zo niet. Iedere dag trainen op split lijkt me wel te doen maar iedere dag een FB training wordt lastiger dan moet je wel een geweldig herstelvermogen hebben :cool:
 
ik dacht eerder andersom :p

Jij gaat er nu vanuit dat je met fullbody automatisch minder vaak traint anders werkt het zo niet. Iedere dag trainen op split lijkt me wel te doen maar iedere dag een FB training wordt lastiger dan moet je wel een geweldig herstelvermogen hebben :cool:
Dat dacht ik idd ook ja.
 
voor mij persoonlijk: ja.
omdat ik liever splits doe gewoon, concentreren op één of twee spiergroepen. en ik train gewoon liever 4 of 5 keer per week dan 2 of 3.
 
Ik wissel ze regelmatig af maar mijn 2 favorieten zijn toch UB/LB en PUSH/PULL/BENEN

Lastig is ook wanneer je rekening moet houden bij een split met synergisten en antagonisten
 
Eens. voor mij werkt een split veruit het beste..
 
Couldn't disagree more. Full body 5x5 owns split.
 
Je kan op alles gainen.. uiteindelijk is het belangrijker dat je gewoon de trainingsmethode doet die je leuk vindt.. dat is dan ook meteen het beste schema.
 
Je kan op alles gainen.. uiteindelijk is het belangrijker dat je gewoon de trainingsmethode doet die je leuk vindt.. dat is dan ook meteen het beste schema.

+1. een goede instelling is het halve werk. dit kun je ook bereiken door gewoon te kijken wat voor jou het beste werkt, dan ga je het vanzelf leuk vinden ;)
 
Couldn't disagree more. Full body 5x5 owns split.

nu praat je toch écht alsof dit een feit is.. misschien werkt dit voor jou het beste, dit hoeft bij een ander nog niet zo te zijn.
 
nu praat je toch écht alsof dit een feit is.. misschien werkt dit voor jou het beste, dit hoeft bij een ander nog niet zo te zijn.

Dat je van 3x per week squatten aardige benen krijgt is wel een feit :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven