MuscleMeat

NSFW! Een T-Booster van Power Supplements! WTF?

Bezoekers in dit topic

Powersupplements

Competitive Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Waardering
119
Lengte
1m99
Massa
122kg
Pas op! Dit is NSFW, ofwel 'Not Suitable For Women'*. Of betekent die afkorting iets anders? ;)

Power Supplements komt met een T-Booster!! Dat is misschien iets wat velen niet van ons hadden verwacht. Want Testosteron Boosters werken toch niet?! (zie de vele topics hierover op DBB).

Nee, testosteron boosters werken over het algemeen niet zoals men van ze verwacht. Maar als je een slechte opname hebt van zink of magnesium, dan kan de aanvulling met extra zink of magnesium wel degelijk een verschil maken! Dit is waar Natural T-Booster van pas kan komen.

Brood en havermout remmen opname van zink

Natural T-Booster bevat per dagdosering 20mg zink en 200 mg magnesium aangevuld met gemberwortelextract voor een synergistiche werking.

Een slechte opname van zink kan veroorzaakt worden door een dieet dat rijk is aan fytaten uit granen (zoals havermout !) of bonen**. Heb je te weinig zink, dan zal het testosteron niveau daar onder te lijden hebben.

**Dietary Reference Intakes for Zinc May Require Adjustment for Phytate Intake Based upon Model Predictions

Natural
T-Booster

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Verpakking voor 3 maanden!
Introductieaanbieding: van 16,90 voor 13,90 euro!

Lees hieronder verder!

-------------------

Natural T-Booster - 180 capsules à 820 mg

Dit supplement draagt op een veilige manier bij aan:

• Ondersteuning van de lichaamseigen testosteronproductie
• Sneller spierherstel na intensieve training.
• Verkrijgen van een optimale zink- en magnesiumstatus

Natural T-Booster bevat per dagdosering van 2 capsules ruime doseringen zink (20 mg), magnesium (200 mg) en een gestandaardiseerd gemberwortelextract (500 mg).

Natural T-Booster bevat natuurlijke ingrediënten, in een veilige dosering. Het is vrij van giftige kruiden!

Testosteronproductie

Onderzoek heeft aangetoond dat zowel aanvulling van het dieet met zink als aanvulling met magnesium bij jonge sporters kan leiden tot een toename van de lichaamseigen testosteronproductie.

De doseringen voor zink en magnesium zoals deze gebruikt zijn in het genoemde onderzoek zijn extreem hoog. Dergelijke doseringen leiden op korte termijn tot een aanzienlijke verhoging van de testosteronproductie. Op langere termijn is deze hoge inname van magnesium en vooral van zink echter niet veilig!

Gelukkig is het, bij gebruik van zink en magnesium op langere termijn, niet nodig om extreem hoge doseringen te gebruiken. Wij adviseren op continue basis dagelijks twee capsules Natural T-Booster te gebruiken (slechts € 0,16 per dag). Twee capsules bevatten de veilige bovengrens voor zinkinname. Op langere termijn zorgt dit op een veilige manier voor een optimale zinkstatus. Een optimale zinkstatus is cruciaal voor een optimale testosteronproductie. Daarnaast bevatten twee capsules Natural T-Booster significante hoeveelheden magnesium en gemberwortelextract voor een synergistisch effect.

Toediening bij dieren toont aan dat ook gemberwortel kan leiden tot een toename van de lichaamseigen testosteronproductie. Onderzoek hiernaar bij mensen is nog niet uitgevoerd. Echter, in tegenstelling tot omstreden testosteronverhogende kruiden is gemberwortel een normaal voedingsbestanddeel en veilig in gebruik. Gemberwortel is zelfs zeer gezond en ondersteunt het spierherstel na intensieve training.

Zinktekort

Mensen met symptomen van een zinktekort kunnen maximaal 4 weken achtereen een hogere dagelijkse dosering gebruiken van maximaal 6 capsules. Spreid de inname van hogere doseringen over meerdere maaltijden. De maximale dosering van 6 capsules per dag mag niet overschreden worden.

In een graan- en/of zuivelrijk dieet zijn zink en magnesium de meest zinvolle mineralen om aan te vullen. Ook vegetariërs kunnen veel baat hebben bij een aanvulling met zink.

Aanbevolen dagelijks gebruik

Neem 2 capsules halverwege een maaltijd. Maximale dosering niet overschrijden.

Voedingssupplementen dienen niet te worden gebruikt als een vervanging van een gevarieerde voeding.

Inhoud

Elke pot bevat 180 capsules à 820mg.

Een dagdosering van 2 capsules bevat:
20 mg zink, 200% ADH*
200 mg magnesium, 67% ADH*
500 mg gemberwortelextract (Zingiber Officinalis, 5% gingerolen)
*ADH = Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid

Contra-indicaties en waarschuwingen

Niet gebruiken in combinatie met medicijnen, bij galwegblokkade, bij nier- of leverklachten, bij zwangerschap of borstvoeding. Niet op nuchtere maag innemen. Staak het gebruik enkele weken vooraf aan een geplande operatie.

Ingrediënten

Natural T-Booster bevat: magnesiumcitraat, gestandaardiseerd gemberwortelextract, zinkgluconaat, gelatine, rijstzetmeel.

-------------------

Kris :)

*Eigenlijk is dit supplement wel 'suitable for women'. Maar een uitgesproken effect op de lichaamseigen testosteron productie zal het bij vrouwen niet hebben.

Kris, ik wilde dit product al een hele tijd geleden nemen maar las overal verhalen over haaruitval.
Weet jij hier meer over? :)

Kris, ik wilde dit product al een hele tijd geleden nemen maar las overal verhalen over haaruitval.
Weet jij hier meer over? :)

Zink en haaruitval? Daar weet ik niets van. Misschien bij hele hoge doseringen? Bij een langdurige inname van 50 mg per dag worden er bij sommige mensen negatieve effecten gevonden. Maar ik heb niets gelezen over haaruitval.

We hebben de dosering aan de bescheiden en veilige kant gehouden met 20 mg zink.

Ik zal het wel hebben gelezen bij ZMA, sinds hier alleen de Z&M inzitten zal het probleem zich waarschijnlijk niet voordoen :D

Ik lees idd dat havermout de opname van verschillende mineralen waaronder zink. Nu las ik ook op de volgende site, [Link niet meer beschikbaar] dat het beter is om havermout te laten wellen (een tijdje 4 a 5 uur) in water laten staan. Dit zou ook het fytinegehalte behoorlijk omlaag brengen. Trouwens zuurdesem brood en spelt zijn 'veiligere' varianten qua fytinezuur.

Ga gauw de T booster gebruiken en laat achteraf weten wat ik ervaren heb, ben benieuwd. Zink heeft echt altijd een goede uitwerking op mij gehad.

Ik lees idd dat havermout de opname van verschillende mineralen waaronder zink. Nu las ik ook op de volgende site, [Link niet meer beschikbaar] dat het beter is om havermout te laten wellen (een tijdje 4 a 5 uur) in water laten staan. Dit zou ook het fytinegehalte behoorlijk omlaag brengen. Trouwens zuurdesem brood en spelt zijn 'veiligere' varianten qua fytinezuur.

Ga gauw de T booster gebruiken en laat achteraf weten wat ik ervaren heb, ben benieuwd. Zink heeft echt altijd een goede uitwerking op mij gehad.

Dat laten wellen van havermout lijkt me een mooie strategie. Het is het eerst dat ik daarover lees.

In het artikel wordt het volgende geschreven (quote uit een boek over traditionele voeding):

All grains contain phytic acid (an organic acid in which phosphorous is bound) in the outer layer or bran. Untreated phytic acid can combine with calcium, magnesium, copper, iron especially zinc in the intestinal track and block their absorption. This is why a diet high in unfermented whole grains may led to serious mineral deficiencies and bone loss. The modern misguided practice of consuming large amounts of unprocessed bran often improves colon transit time at first but may lead to irritable bowel syndrome and, in the long term, many other adverse effects. Soaking allows enzyme, lactobacilli and other helpful organisms to break down and neutralize phytic acid. As little as seven hours of soaking in warm acidulated water will neutralize a large portion of phytic acid in grains. The simple practice of soaking cracked or rolled cereal grains overnight will vastly improve their nutritional benefits.

Er wordt gesproken over aangezuurd water. Een paar druppels citroensap of (appel)azijn kan daarvoor zorgen.

Het lijkt me de moeite waard eens te proberen. Ik heb zelf een zinktekort gehad. Dat is vrij heftig. Na een maand lang 100 mg zink te hebben gebruikt voelde ik me van sterk verzwakt weer superhuman. :D

Daarna heb ik de dosering omlaag gebracht. Maar ik merk dat als ik de zink een tijdje laat staan, dat het toch minder goed gaat. Misschien eet ik te weinig vlees. :S

Kris

nsfw betekend not safe for work. Of tenminste dat dacht ik toch (kan fout zijn).

Ik heb er even wat onderzoek bij gezocht:

--------------
Lactic acid fermentation of cereal flours resulted in a 100 (rye), 95-100 (wheat), and 39-47% (oat) reduction in phytate content within 24 h.

Fermentatie met melkzuur leidt tot een reductie van fytaat in graan met 100 procent, rogge 95-100% en haver 39-47%.

The extent of phytate degradation was shown to be independent from the lactic acid bacteria strain used for fermentation. However, phytate degradation during cereal dough fermentation was positively correlated with endogenous plant phytase activity (rye, 6750 mU g(-1); wheat, 2930 mU g(-1); and oat, 23 mU g(-1)), and heat inactivation of the endogenous cereal phytases prior to lactic acid fermentation resulted in a complete loss of phytate degradation.

De afbraak van fytaat is onafhankelijk van het type melkzuurbacterie die gebruikt werd voor de fermentatie. De fytaat afbraak was wel gerelateerd met het gehalte van het enzym fytase in de planten.
Na hittebehandeling was er geen enzym activiteit meer en werd het fytaat niet meer afgebroken.

Phytate degradation was restored after addition of a purified phytase to the liquid dough. Incubation of the cereal flours in buffered solutions resulted in a pH-dependent phytate degradation. The optimum of phytate degradation was shown to be around pH 5.5. Studies on phytase production of 50 lactic acid bacteria strains, previously isolated from sourdoughs, did not result in a significant production of intra- as well as extracellular phytase activity. Therefore, lactic acid bacteria do not participate directly in phytate degradation but provide favorable conditions for the endogenous cereal phytase activity by lowering the pH value.

Melkzuurbacteriën zijn niet noodzakelijk voor de fermentatie. Ze maken geen (of nauwelijks) enzymen die helpen bij de fermentatie. De bacteriën creëren wel een goede zuurgraad (pH 5,5) voor een goed verloop van het fermentatieproces.
--------------

Haver kan dus voor ongeveer de helft van fytaat ontdaan worden als je het in licht aangezuurd water of melk laat staan. Dit werkt alleen als de haver niet eerst een hittebehandeling heeft ondergaan.

Ik ga deze week navragen welke behandeling ons biologisch havermout poeder heeft ondergaan.

Ik dacht dat magnesium alleen iets met de test spiegel deed bij hogere doseringen, alsin een gram per dag...
Zink weet ik zo niet meer uit mijn hoofd, zal eens een artikel zoeken.

Wel een simpel, eerlijk en doordacht product, geen onzin iig en niet duur.
Enig idee in welke mate dit je test zou moeten verhogen (percentage)?

Ik dacht dat magnesium alleen iets met de test spiegel deed bij hogere doseringen, alsin een gram per dag...
Zink weet ik zo niet meer uit mijn hoofd, zal eens een artikel zoeken.

Wel een simpel, eerlijk en doordacht product, geen onzin iig en niet duur.
Enig idee in welke mate dit je test zou moeten verhogen (percentage)?

Het onderzoek met magnesium is inderdaad gedaan met 1 gram per dag. Het onderzoek met zink zelfs met 240 mg per dag!

Die extreme dosering zink geeft een testosteronboost bij mensen die hoogstwaarschijnlijk geen tekort hebben aan het mineraal. In het zinkonderzoek is het aanvangsniveau van testosteron bij de proefpersonen (jonge Turkse topsporters) zelfs behoorlijk hoog. Het verhoogt dus een al hoog Testosteron niveau.

Wat mij nog meer opviel in het onderzoek was dat het testosteronniveau na inspanning juist omhoog ging ipv omlaag. Dat is wat ik zelf ook merkte bij 100mg zink. Na een een stuk hard fietsen voelde ik me 'superhuman'.

Deze effecten zullen waarschijnlijk niet of in veel mindere mate optreden met de 20 mg zink in Natural T-Booster.

Het zink en magnesium in onze T-booster zal het testosteron vooral verhogen als je opname van zink of magnesium niet optimaal is. De kans hierop is hoger bij mensen die veel graanproducten gebruiken en waarschijnlijk ook bij een hoge consumptie van zuivel. Ik heb het idee dat dit het geval is bij veel jonge sporters.

Afgezien van de mineralen is er natuurlijk nog het gemberwortelextract. Wat voor een effect dit heeft op het testosteron bij mensen is nog niet bepaald in onderzoek. Bij dieren werkt het in ieder geval als een tierelier:

http://www.ergogenics.org/supplement239.html

http://www.ergogenics.org/supplement180.html

Mocht het niet een vergelijkbaar effect hebben op het testosteron niveau dan kan het nog je spierpijn verminderen.

Gember is sterk verwant aan curcumine. En mogelijk deelt het een aantal eigenschappen.

Ja die onderzoeken bedoel ik idd :)

Theorie achter dit supplement zit wel goed. 20mg zink is ook aan de veilige kant.
De 240 mg in het onderzoek is extreem hoog en niet erg gezond. Heb zelf geexperimenteerd met 50/100/150 mg (enkele dosis) maar alles boven de 50 tollereer ik niet, word zwaar misselijk.

Ja die onderzoeken bedoel ik idd :)

Theorie achter dit supplement zit wel goed. 20mg zink is ook aan de veilige kant.
De 240 mg in het onderzoek is extreem hoog en niet erg gezond. Heb zelf geexperimenteerd met 50/100/150 mg (enkele dosis) maar alles boven de 50 tollereer ik niet, word zwaar misselijk.

Ja 50 mg is wel de grens. Op nuchtere maag is dat alsnog niet te doen. Ik nam twee maal 50 mg verpreid over de dag halverwege een maaltijd.

Rijstzetmeel is een hulpstof voor het capsuleren. In veel producten wordt microkristallijne cellulose gebruikt. Dat is een chemisch bewerkt materiaal. Wij kiezen liever voor het natuurlijke rijstzetmeel. De hoeveelheid is minimaal.

Ondanks dat er NSFW staat en ik op mijn werk zit heb ik dit topic toch aangeklikt en na gerustgesteld te zijn door de eerste regel ("Not Suitable For Woman") heb ik de tekst gelezen en me even wat verdiept in de zink supplementen.
Aangezien er wordt aangegeven dat het bij een zuivel en graan rijk dieet goed zal werken ben ik benieuwd wat het bij mij zal doen. (Ik eet o.a. +/- 300gr havermout, 750gr kwark, 1l melk, 10 boterhammen, 1/2l yoghurt)
Vanavond bestel ik een potje :)

Laatst bewerkt:
Ik heb er even wat onderzoek bij gezocht:

--------------
Lactic acid fermentation of cereal flours resulted in a 100 (rye), 95-100 (wheat), and 39-47% (oat) reduction in phytate content within 24 h.

Fermentatie met melkzuur leidt tot een reductie van fytaat in graan met 100 procent, rogge 95-100% en haver 39-47%.

The extent of phytate degradation was shown to be independent from the lactic acid bacteria strain used for fermentation. However, phytate degradation during cereal dough fermentation was positively correlated with endogenous plant phytase activity (rye, 6750 mU g(-1); wheat, 2930 mU g(-1); and oat, 23 mU g(-1)), and heat inactivation of the endogenous cereal phytases prior to lactic acid fermentation resulted in a complete loss of phytate degradation.

De afbraak van fytaat is onafhankelijk van het type melkzuurbacterie die gebruikt werd voor de fermentatie. De fytaat afbraak was wel gerelateerd met het gehalte van het enzym fytase in de planten.
Na hittebehandeling was er geen enzym activiteit meer en werd het fytaat niet meer afgebroken.

Phytate degradation was restored after addition of a purified phytase to the liquid dough. Incubation of the cereal flours in buffered solutions resulted in a pH-dependent phytate degradation. The optimum of phytate degradation was shown to be around pH 5.5. Studies on phytase production of 50 lactic acid bacteria strains, previously isolated from sourdoughs, did not result in a significant production of intra- as well as extracellular phytase activity. Therefore, lactic acid bacteria do not participate directly in phytate degradation but provide favorable conditions for the endogenous cereal phytase activity by lowering the pH value.

Melkzuurbacteriën zijn niet noodzakelijk voor de fermentatie. Ze maken geen (of nauwelijks) enzymen die helpen bij de fermentatie. De bacteriën creëren wel een goede zuurgraad (pH 5,5) voor een goed verloop van het fermentatieproces.
--------------

Haver kan dus voor ongeveer de helft van fytaat ontdaan worden als je het in licht aangezuurd water of melk laat staan. Dit werkt alleen als de haver niet eerst een hittebehandeling heeft ondergaan.

Ik ga deze week navragen welke behandeling ons biologisch havermout poeder heeft ondergaan.

Misschien een gekke vraag/idee maar wanneer je de havermout eet komt het meteen in een sterk zuur milieu. Daarnaast komt het onder 36,5 graden Celsius terecht en vinden er veel meer enzymatische processen plaats. Zou dit fytinezuur dan niet veel sneller afgebroken worden. Zal het effect van het fytinezuur wellicht meevallen?

Laatst bewerkt:
Wauw, dit ziet er wel uit als een betrouwbare t-booster gezien ingrediënten. +mooi prijsje

zink, magnesium, gemberextract. mineralen die je zeer goed kan gebruiken als je zwaar traint. voor die reden zou ik het ook wel kopen. maar of testosteron daardoor significant verhoogd wordt, daar heb ik natuurlijk mijn twijfels over.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven