MuscleMeat

Bezoekers in dit topic

Team-On

Cool Novice
Lid geworden
15 mrt 2019
Berichten
44
Waardering
14
Lengte
1m82
Massa
71kg
Vetpercentage
1%
Hoi,

Mijn naam is Thymon, 20 jaar oud en ik ben deze maand opnieuw begonnen met fitness/bodybuilding. Ik ben begonnen met fitness op 16 jarige leeftijd met de volgende stats:

Lengte: 170cm

Gewicht: 46kg

Vetpercentage (schatting naar eigen inzicht): heel laag

Na 3 jaar actieve training en alleen maar (clean) bulken waren mijn stats op 19-jarige leefijd:

Lengte: 179cm

Gewicht: 79kg

Vetpercentage (schatting naar eigen inzicht): 11%


Helaas ben ik door een drukke periode op school/stage en een aantal andere omstandigheden gestopt. Ik heb anderhalf jaar niet getraind en slecht gegeten. Sinds deze maand ga ik alles weer oppakken. Ik loop momenteel stage op kantoor en kan de hele dag door goed eten. Ik train momenteel ma-di-do-vr met split schema:
maandag en donderdag: Borst, schouders,traps en triceps
dinsdag en vrijdag: Benen, rug en biceps
Buik train ik niet apart, omdat ik denk dat deze genoeg aangepakt wordt bij de meeste compounds.

Dit houd ik een aantal weken aan en dan stap ik waarschijnlijk over naar upper-lower (4/5x per week) gericht op krachttoename. Ik eet ongeveer 3000 kcal per dag redelijk clean. Mijn huidige stats zijn:

Lengte: 182cm

Gewicht: 64kg

Vetpercentage (schatting naar eigen inzicht): 8%


Mijn doel is om eind dit jaar toch weer rond de 75kg te zitten. Mijn reeds opgedane kennis van voeding en training zal hier flink aan bijdragen. Daarnaast hoop ik te profiteren van het fenomeen ‘spiergeheugen’.


Hopelijk kan ik met behulp van dit forum mijn huidige kennis en ervaring delen en nieuwe kennis op doen.
 
Ik zou overgaan naar een UB/LB schema, Hoe lang ben je in godsnaam wel niet bezig op de dinsdag en vrijdag?
 
Ik zou overgaan naar een UB/LB schema, Hoe lang ben je in godsnaam wel niet bezig op de dinsdag en vrijdag?
Thanks voor je reactie. Is wel een goed idee ja. Echter maak ik nu gewoon 10 weekjes dit schema af en dan stap ik over naar UB/LB.
Meestal 1,5-2 uurtjes.
 
Thanks voor je reactie. Is wel een goed idee ja. Echter maak ik nu gewoon 10 weekjes dit schema af en dan stap ik over naar UB/LB.
Meestal 1,5-2 uurtjes.

Beter nu gewoon beginnen met een 5x5 schema zoals bijvoorbeeld stronglifts of starting strength. 10 weken een beetje om klooien heeft geen nut.
 
Beter nu gewoon beginnen met een 5x5 schema zoals bijvoorbeeld stronglifts of starting strength. 10 weken een beetje om klooien heeft geen nut.
Het leek mij juist te heavy en misschien gevoelig voor blessures om na 1,5 jaar zonder training meteen stronglifts te gaan uitvoeren? of denk je dat dat wel meevalt?
 
Het leek mij juist te heavy en misschien gevoelig voor blessures om na 1,5 jaar zonder training meteen stronglifts te gaan uitvoeren? of denk je dat dat wel meevalt?

Nee natuurlijk niet, het is juist een beginner program. Daarnaast begin je natuurlijk bij lekker lichte gewichten en bouw je langzaam weer op.
 
Nee natuurlijk niet, het is juist een beginner program. Daarnaast begin je natuurlijk bij lekker lichte gewichten en bouw je langzaam weer op.
Bedankt voor het advies. Ik zal aan de slag gaan met het standaard 5x5 program!
 
5x5 SL is een heerlijk programma om je basis kracht te verhogen , in het begin mega licht maar na 3 a 4 weken begint het zijn vruchten af te werpen .
Zorg wel dat je het programma exact volgt en maakt het af .
 
5x5 SL is een heerlijk programma om je basis kracht te verhogen , in het begin mega licht maar na 3 a 4 weken begint het zijn vruchten af te werpen .
Zorg wel dat je het programma exact volgt en maakt het af .
Voorheen heb ik het ook vaker gevolgd, echter gaf ik altijd een beetje mijn eigen twist aan het programma en voegde ik isolatie oefeningen toe. Ik ga het programma nu exact volgens deze bron ( https://drogespieren.nl/krachttraining/stronglifts-workout) gebruiken. Zijn er nog andere aandachtspunten welke jullie mij zouden kunnen aanbevelen?
 
SL5X5 is echt master... Vind het dan ook een super goeie actie van je om daar mee te gaan beginnen, gezien je lengte en gewicht moet je er goed bij eten want je kan denk ik wel wat massa gebruiken. Verder, vooral in het begin, je ego aan de kant zetten en beginnen zoals het programma voorschrijft, zo heb ik het ook gedaan. Na ruim een jaar ben ik van lege stangen naar een squat van 3X132.5Kg gegaan en een Deadlift van ruim 150Kg met reps... Wat ik maar wil zeggen is dat je echt sterk kan worden van een 5X5 programma. In principe hoef je er geen extra oefeningen bij te doen maar als je het leuk vind kan het niet heel veel kwaad, ik doe het inmiddels zelf ook en vind het ook gewoon leuk om te doen.
 
SL5X5 is echt master... Vind het dan ook een super goeie actie van je om daar mee te gaan beginnen, gezien je lengte en gewicht moet je er goed bij eten want je kan denk ik wel wat massa gebruiken. Verder, vooral in het begin, je ego aan de kant zetten en beginnen zoals het programma voorschrijft, zo heb ik het ook gedaan. Na ruim een jaar ben ik van lege stangen naar een squat van 3X132.5Kg gegaan en een Deadlift van ruim 150Kg met reps... Wat ik maar wil zeggen is dat je echt sterk kan worden van een 5X5 programma. In principe hoef je er geen extra oefeningen bij te doen maar als je het leuk vind kan het niet heel veel kwaad, ik doe het inmiddels zelf ook en vind het ook gewoon leuk om te doen.
nette resultaten heb je gemaakt hoor! Bedankt voor je input. Ik houd mijn eten inderdaad bij op MFP. Zit nu rond de 3000kcal per dag.
 
Back
Naar boven