XXL Nutrition

Een voorbeeld van een russisch trainingsschema

Bezoekers in dit topic

Zie een grote variatie in trainings frequentie /omvang en wat minder in intensiteit. Enig idee wat daar de reden van kan zijn.. pieken?

Is dit normaal onder gewichtheffers?

Espi

Dit is normaal onder Oosterse gewichtheffers, maar dit schema is wel heel extreem.

op zich is dat natuurlijk erg veel. Iemand die dat volume niet gewend is (en natural is) zal dat nooit vol kunnen houden. Maar zelf ben ik nu met 3x3 bezig en het voelt aardig goed. Zo goed, dat ik nu overweeg om 4x per week te gaan trainen. Maar ja, dat is nog steeds geen 12x per week. :)

ik heb eens ongeveer op zulke manier proberen trainen. Op zich wel een goed schema hoor maar die %'en kun je niet elke dag volgen. Wanneer je een lichte trainingsdag hebt vindt ik het zonde om je in te houden wanneer je net fris zit. Als je dan eens niet in vorm bent en je moet juist hard doortrainen is het ook niet meer gezond...

Ach, ik voel me altijd slecht als ik moet kniebuigen. :)

Dit ga ik vanaf volgende week tenminste proberen:

maandag:
6x3x80% -- relatief licht voor anderen, maar ik heb nu eenmaal een erg groot verval.

dinsdag:
6x3x60% -- snelheid

woensdag:
6x1x90% -- limit strength. 90% lijkt niet veel, maar ben natuurlijk pre-exhausted

donderdag:
6x3x60% -- snelheid

dj_phreak zei:
Ach, ik voel me altijd slecht als ik moet kniebuigen. :)

Dit ga ik vanaf volgende week tenminste proberen:

maandag:
6x3x80% -- relatief licht voor anderen, maar ik heb nu eenmaal een erg groot verval.

dinsdag:
6x3x60% -- snelheid

woensdag:
6x1x90% -- limit strength. 90% lijkt niet veel, maar ben natuurlijk pre-exhausted

donderdag:
6x3x60% -- snelheid
en wat doe je voor bench en deadlift? ook zoiets?

Wakaera zei:
en wat doe je voor bench en deadlift? ook zoiets?
Gewoon hetzelfde. Voor bankdrukken is dat geen probleem. Ik hou bewust mn bank lager dan mn squat. Ik mag van mezelf niet meer drukken dan 75% van mn squat. :) Dus dat doe ik slapend. Deadlift doe ik ook hetzelfde, maar baseer ik alles op 85-90% van mn 1RM. Als ik het kan buigen kan ik het ook DLen, maar dan moet ik wel de vorm goed houden. Dus vooral veel herhalingen doen; echt zwaar hoeft het niet te zijn.

dj_phreak zei:
Gewoon hetzelfde. Voor bankdrukken is dat geen probleem. Ik hou bewust mn bank lager dan mn squat. Ik mag van mezelf niet meer drukken dan 75% van mn squat. :) Dus dat doe ik slapend. Deadlift doe ik ook hetzelfde, maar baseer ik alles op 85-90% van mn 1RM. Als ik het kan buigen kan ik het ook DLen, maar dan moet ik wel de vorm goed houden. Dus vooral veel herhalingen doen; echt zwaar hoeft het niet te zijn.
idd

ik zit nu ff in de problemen met squat en deadlift, mijn techniek suckt volledig. in 20 weken westside trainen heb ik nog maar stuk of 4 keer gesquat en evenveel gedeadlift. Maar men kracht is wel fel vooruit, dus als ik techniek wat kan bijschaven kom ik er beter uit.

Die insteek heb ik ook. Vooral omdat ik SQ en DL nog nooit echt getraind heb. DL helemaal nooit en SQ soms een paar weken. Langste was 3 maanden. Ik was vroeger liever lui dan moe. :D Nu wordt dat beter.

dj_phreak zei:
Die insteek heb ik ook. Vooral omdat ik SQ en DL nog nooit echt getraind heb. DL helemaal nooit en SQ soms een paar weken. Langste was 3 maanden. Ik was vroeger liever lui dan moe. :D Nu wordt dat beter.
aha, je was een single bench-press wussy hé! :D

real men squat and deadlift! ;)

Hey Wakaera, waaorm niet direct voor de wedstrijd wat meer de grote 3 beoefenen, maar niet maximaal, zodat het niet zoveel belast.

Als ik terugkijk op dit Russische schema vind ik het totaal niet extreem, persoonlijk ga ik nog wel verder dan dit soort schema's. Volume bij dit soort schemas is prachtig imo

Unregistered zei:
Hey Wakaera, waaorm niet direct voor de wedstrijd wat meer de grote 3 beoefenen, maar niet maximaal, zodat het niet zoveel belast.

Als ik terugkijk op dit Russische schema vind ik het totaal niet extreem, persoonlijk ga ik nog wel verder dan dit soort schema's. Volume bij dit soort schemas is prachtig imo
doe ik ook, kijk maar in men log, staat niet veel meer in dan squat, deadlift en bench-press nu ;)

Ja maar je piekt erop voor de wedstrijd wat niet echt mijn idee is.

Lees de delayed transformation en circa maximal phase op elitefts.com nog maar eens hahah. Persoonlijk heb ik niet zoveel problemen qua techniek, is niet verslechterd sinds de conjugate methode. Of misschien is mn techniek wel nooit goed geweest en heb ik goede techniek nog nooit ervaren LOL

Unregistered zei:
Ja maar je piekt erop voor de wedstrijd wat niet echt mijn idee is.

Lees de delayed transformation en circa maximal phase op elitefts.com nog maar eens hahah. Persoonlijk heb ik niet zoveel problemen qua techniek, is niet verslechterd sinds de conjugate methode. Of misschien is mn techniek wel nooit goed geweest en heb ik goede techniek nog nooit ervaren LOL
ja woensdag nog ff maxen of bench-press en dan weekje deloading, gevolgd door halve week rust, en dan knallen de 23ste :D

btw, 261 was zeker niet mijn max, ik had nog over, maar ik wilde niet hoger gaan, dat hou ik voor de wedstrijd :D

**** man wat goed.. ook een super carryover!
Die 400 squat gaan we beiden natural wel halen hé. Iig ik ga er van jou wel bij uit. En jij bij mij wel hehe.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven