MuscleMeat

Een waardeloos trainingsschema?

Bezoekers in dit topic

Anoniemblijven

Cool Novice
10 jaar lid
uitgeschakeld
Waardering
1
Lengte
1m70
Massa
63kg
Hallo,

Ik heb dus een paar dagen geleden een trainingsschema gemaakt, alleen weet ik niet of het goed is. Ik doe er nogal lang over om alles te doen. Ik doe er ongeveer anderhalf tot 2 uur over. Maar nog voel ik de volgende dag geen spierpijn. Ik ga niet naar een gym. Ik doe dit allemaal thuis. Ik heb een paar dumbbells beschikbaar (max 8kg per arm). Ik wil het liefst meer kracht hebben en niet echt een conditie (vandaar 1 minuut rust tussen elke set). Ik zou graag dinsdag een dag vrij willen hebben en de rest van de week heb ik wel tijd.
Hier is het schema:

Krachttraining:

(Dumbbells zijn 5kg per arm. De rusttijd tussen elke set is 1 minuut.)

Dumbbell Alternating Curl: 10 sets van 15 reps (elke arm doet 15 reps)
Push-ups: 12 sets van 15 reps
Dumbbel Fly: 9 sets van 15 reps en de 10e set heeft 30 reps
Dumbbell shoulder press: 3 sets van 10 reps
Dumbbell rear delt row: 3 sets van 15 reps
Leg fall: 6 sets van 15 reps
Dumbbell standing calf raise: 1 set van 100 reps
Beginner squat (met dumbbell): 7 sets van 15 reps

Deze training doe ik maandag, woensdag, donderdag, zaterdag.

Cardio:

Jumping Jacks: 5 minuten
Bent-leg V-up: 1 set van 50 reps
Bench dips: 1 set van 30

Deze training doe ik op vrijdag en zondag.
Dinsdag houd ik rust.

Zou iemand mij tips of advies willen geven?

PS: Ik ben een 16 jarige jongen, 170cm en 58 kilo. Mijn gewicht lijkt misschien laag, maar ik heb een hoog vetpercentage (ik weet niet hoeveel).

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik heb even erbij gezet hoe lang ik ben en hoeveel ik weeg.
Alvast bedankt voor de tips.

Ik zou beginnen met stickies lezen en die informatie direct toepassen.

Geloof niet dat je nu al alle stickies hebt gelezen. Neem de tijd om alles goed door te lezen en het toe te passen. Dat lukt je niet in een uurtje.

Hoe kan ik deze thread sluiten? Dit heeft toch geen zin.

10 sets, 12 sets.... Geen wonder dat je zo lang bezig bent. Zou flink gaan snoeien in je aantal sets.

10 sets, 12 sets.... Geen wonder dat je zo lang bezig bent. Zou flink gaan snoeien in je aantal sets.

Eindelijk iemand die reageert. Bedankt.
Maar als ik zou gaan 'snoeien' naar bv. 4 sets van 15 reps op gewoon 5 kg elke arm, dan doe ik maar ongeveer de helft van het werk en dan voel ik niet van dat ik mijn spieren getraind heb.

Kracht kweken = stijgend volume, lage frequentie, goed eten, goed rusten

Massa kweken = fluctuerend volume, matige frequentie, veel eten, goed rusten

Gezien je lengte, gewicht, wensen & beschikbare apparatuur...
1. Eten! Zoek op "Clean bulk"
2. "Bodyweight excercises", meer volume (constant 85-90% RM tot je meer kan), spul wat in en om het huis ligt gebruiken en werk op KRACHT. Dit betekend 3-5 sets van 4-6 reps op hoog volume, waarbij vorm & correcte techniek essentieel is. www.exrx.net voor meer info over oefening specifieke houding etc
3. Je bent nu sterker, je hebt meer massa... Nieuw doel kiezen! Groter worden? Sterker worden?
4. Sterker worden? Herhaal punt 2, focus op "Compound lifts" met "isolatie excersises" voor de kleine spiertjes die achter blijven bij je progress.
4. Groter worden? Zoek op "Hypertrophy" en bulken & cutten goed afwisselen, waar nodig. Voor grote spieren doe je weinig sets (2-6 sets), hoog volume fluctuerend (85% RM > 87% RM > 90% RM), relatief veel reps maar wel allen met de juiste techniek (6-12 reps). "Split schema's" zijn hier wellicht ook van toepassing.
5. Herhaal stap 4, blijf goed eten en rusten!

Moraal van 't verhaal... Lees stickies! Een wijs man zoekt eerst naar antwoorden voor hij vragen stelt.

Kracht kweken = stijgend volume, lage frequentie, goed eten, goed rusten

Massa kweken = fluctuerend volume, matige frequentie, veel eten, goed rusten

Gezien je lengte, gewicht, wensen & beschikbare apparatuur...
1. Eten! Zoek op "Clean bulk"
2. "Bodyweight excercises", meer volume (constant 85-90% RM tot je meer kan), spul wat in en om het huis ligt gebruiken en werk op KRACHT. Dit betekend 3-5 sets van 4-6 reps op hoog volume, waarbij vorm & correcte techniek essentieel is. www.exrx.net voor meer info over oefening specifieke houding etc
3. Je bent nu sterker, je hebt meer massa... Nieuw doel kiezen! Groter worden? Sterker worden?
4. Sterker worden? Herhaal punt 2, focus op "Compound lifts" met "isolatie excersises" voor de kleine spiertjes die achter blijven bij je progress.
4. Groter worden? Zoek op "Hypertrophy" en bulken & cutten goed afwisselen, waar nodig. Voor grote spieren doe je weinig sets (2-6 sets), hoog volume fluctuerend (85% RM > 87% RM > 90% RM), relatief veel reps maar wel allen met de juiste techniek (6-12 reps). "Split schema's" zijn hier wellicht ook van toepassing.
5. Herhaal stap 4, blijf goed eten en rusten!

Moraal van 't verhaal... Lees stickies! Een wijs man zoekt eerst naar antwoorden voor hij vragen stelt.

Heel heel heel heel erg bedankt voor je informatie.
Ik denk dat ik eerst even wat vet ga wegwerken, en dan ga clean bulken. Ik wil vooral hypertrophy gaan doen.

Koop een barbell. Koop schijven voor die barbell. 2x10, 2x5, 4x2, 4x1 is minimaal om mee te beginnen. In een later stadium kun je altijd nog meer (en zwaardere schijven [2x15, 2x20 etc.]) bijkopen.

Koop een bankje met een in hoogte te verstellen standaard voor de barbell zodat behalve benchpress ook squats tot de mogelijkheden zullen behoren. Met 2x8 kg dumbbells komt men niet ver.

Terug
Naar boven