XXL Nutrition

één week om te pieken! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dasteef

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
13 apr 2005
Berichten
23
Waardering
0
Komende zaterdag wil ik extra goed voor de dag komen. :cool: Ik ben al enkele weken aan het cutten om mijn vetpercentage om laag te krijgen. Ben van 15% gekomen en zit nu ongeveer op 10%. Morgen laat ik het meten.

Ik heb wat zitten bladern in BB bladen en kwam in een oude Muscle en Fitness (december 2004) volgende strategie tegen om na één week te pieken. Daar ben ik vrijdag dus mee begonnen. Uitgangspunt is wel dat je al een goed fysiek hebt.

Strategie is om het vocht onder de huid te dumpen en je spieren vol te stouwen met glycogeen. Dit door eerste het tegenovergestelde te doen.

  1. De eerste twee dagen extra veel zout en veel water (ik doe veel zout op mijn eten en drink 3 liter zoutwaater per dag extra) :kots:
  2. Dan de drie dagen daarop nog steeds extre veel zout en veel water maar tevens zo min mogelijk Koolhydraten innemen, (ik zit ongeveer op 20 gram)
  3. De laatste drie dagen doe je dus het omgekeerde geen zout, weer normaal water en 5,5 tot 7,7 gram koolhydraten per kilo lichaamsgewicht. Verheug ik me nu al op! :banana:

Als je geen zout meer zou eten zal je lichaam extreem veel water afscheiden. Door weer normaal te gaan drinken simuleer je een water tekort waardoor je lijf het uit de huid zal trekken. Door enkele dagen geen koolhydraten te eten gaat de glycogeenvoorraad leeg, door daarna veel koolhydraten te bulken kunnen ze juist meer glycogeen opnemen. Om glycogeen op te nemen is ook water nodig en kimt nu ook voor een deel uit de huid.

Wat denken jullie? Gaat dit werken? Is het ongezond? Graag jullie mening!
 
waar heb je die informatie gehaalt?
 
wow! wel even mega doorduwen maar dan heb je ook wat !
 
Volgens mij heet iemand (Kale ?) dit vorig jaar geprobeerd voor een fotoshoot, wat mij bij is gebleven is dat hij sub-10 was maar dat hij concludeerde dat je veel lager nog moest zitten om echt spectaculaire resultaten te krijgen. Aders kwamen geloof ik wel goed opzetten.

NB: als je het nog nooit gedaan hebt weet ik niet of het sowieso wel een goed plan is om er mee te gaan experimenteren... als je lichaam er raar op reageert kom je helemaal bloated aan en zie je er juist volgende zaterdag vele minder uit.
 
waar heb je die informatie gehaalt?
oude Muscle en Fitness (december 2004)

@EricR/: Goede link! TNX

@Wazzup: Ik ben over het algemeen niet zo bang om wat te experimenteren. Misschien wat overmoedig maar ik denk dat ik in het algmeen vrij goed merk wat ik aan kan. Door de lage carb heb ik wel af en toe een heel klein beetje hoofdpijn. Geen steken maar een opgelazen gevoel. Wat de aders betreft lijk ik nu al hetzelfde effect te hebben. Ze zijn duidelijker en (lijken) veel dikker. Zou de hoofdpijn en dikke aders een verband kunnen hebben?
 
wazzup zei:
Volgens mij heet iemand (Kale ?) dit vorig jaar geprobeerd voor een fotoshoot, wat mij bij is gebleven is dat hij sub-10 was maar dat hij concludeerde dat je veel lager nog moest zitten om echt spectaculaire resultaten te krijgen. Aders kwamen geloof ik wel goed opzetten.

NB: als je het nog nooit gedaan hebt weet ik niet of het sowieso wel een goed plan is om er mee te gaan experimenteren... als je lichaam er raar op reageert kom je helemaal bloated aan en zie je er juist volgende zaterdag vele minder uit.


:) [Link niet meer beschikbaar]


Je zal idd -5% moeten zitten..
 
dasteef zei:
@EricR/: Goede link! TNX

@Wazzup: Ik ben over het algemeen niet zo bang om wat te experimenteren. Misschien wat overmoedig maar ik denk dat ik in het algmeen vrij goed merk wat ik aan kan. Door de lage carb heb ik wel af en toe een heel klein beetje hoofdpijn. Geen steken maar een opgelazen gevoel. Wat de aders betreft lijk ik nu al hetzelfde effect te hebben. Ze zijn duidelijker en (lijken) veel dikker. Zou de hoofdpijn en dikke aders een verband kunnen hebben?

Zou het niet kunnen door een verhoogde bloeddruk van het zout ?
 
@ dasteef, je zit op 20 gr kh zeg je, hoe overleef je dat??? Succes ermee
 
Een paar dagen met weinig kh is wel vol te houden hoor. Maar ik moet toegeven dat ik het niet makkelijk vond. Voelde me echt een slappe vaatdoek.

Hier mijn eetschema van een van de dagen. Niet prefect, I know. Zat overigens ook een BBQ bij. Uiteraard zonder sausjes en biertjes deze keer. :)

9:00 Maaltijd 1 eiwit shake
12:30 Maaltijd 2 6 stuks ei-eiwtten en 2 dooiers (gebakken)
15:30 Maaltijd 3 180 gram kipfilet (gebakken)
18:00 Maaltijd 4 180 gram kipfilet (gebakken)
21:00 Maaltijd 5 120 gr varkenskarbonade, 100 gr lamsfilet, 80 gr varkensfilet, 6 olijven, 200 gr groene slam 40 g feta
22:30 Maaltijd 6 200 gr kwark (mager), eiwit shake

Totaal 2020 Kcal, 308 gr Eiwit, 20 gr KH, 60 gr vet


Vandaag ben ik weer kh gaan bulken. Verheugde me er al op. Maar zoutloos valt het toch tegen. :kots:

Volgens mij begin ik nu al veraschil te zien. Kan dat na één dag of beeld ik me dat alleen maar in? Vocht onder de huid lijkt ook al duidelijjk minder te worden. Ben benieuwd hoet het er vrijdag uitziet. :)
 
Back
Naar boven