XXL Nutrition

Een weekje pauze na 6 maand trainen, goed of slecht?

Bezoekers in topic

Corleoné

Monstrous Giant
+15 jaar member
Lid geworden
22 mei 2004
Lengte
1m77
Massa
85kg
Ik ga nu al sinds januari 4 tot 5 maal per week gaan bodybuilden. Nu moet ik volgende week van maandag tot maandag naar de zee -> geen fitnesszaal in de buurt. :(

Wat zal er nu gebeuren? Zal ik massa en kracht kwijtraken, zal ik onveranderd blijven, zal ik na dit weekje rust terug vlugger massa aanzetten en kracht winnen of zal ik achteruit gegaan zijn?

wazzup

Gargantuan Beast
+15 jaar member
Lid geworden
2 mei 2003
Lengte
1m89
Relax, een week geen training is juist goed.

FuzZyBeeR

Advanced Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
13 jan 2005
weer verse energie ;) kan je erna weer knallen :) en rust is goed :D

pat21

Lamme tak
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
20 nov 2002
Na 6 maanden pas een week rust?

Zelda

Monstrous Giant
+15 jaar member
Lid geworden
31 aug 2004
Het is juist heel gezond om af en toe een weekje rust te nemen, sommigen doen het zelfs elke zes weken.

pat21

Lamme tak
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
20 nov 2002
Ik denk dat het juist noodzakelijk is. Naast dat het heel lekker is natuurlijk :)

Powerblade

Competitive Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
10 dec 2004
Het is juist nodig om af en toe een weekje rust te nemen, ik merk dat bij mezelf dat je op sommige momenten een stuk moeilijker hersteld, zoals laatst met het warme weer icm het draaien van continudienst, je slaapt een pak slechter en het werk werd verzwaard door de hoge temperaturen in de fabriek.
Voeg daarbij een zware training en dan komt het moment dat het lichaam zegt, ik trek het niet meer.
Zelfs bij maar 3 trainingen per week dreigt er overtraining.
Dan is het gewoon goed om te zeggen, ik train 5 of 6 dagen niet tot ik me weer fit en sterk voel.

Johny

Contest Winner '04
Elite Member
Foto Contest Winner
+15 jaar member
Lid geworden
28 okt 2002
Goed, om de 3 maanden een weekje vind ik het beste.

The Rock

Monstrous Giant
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
26 mei 2004
Lengte
1m94
Massa
118kg
ikzelf neem meestal na 10-12 weken een weekje rust. is goed voor je lichaam, en ik heb daarna ook altijd wat hernieuwde motivatie, omdat ik in dat ene weekje het trainen onwijs mis.

2Ripped4U

Advanced Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
18 jan 2005
ik probeer om de 10 weken een weekie helemaal niks te doen. Eerste 2 jaar non stop getraind 5 dagen per week maar dit bevalt goed moet ik zeggen. Ben nu net ook weer een week gestopt om vervolgens de hele zomer keihard te trainen, ook op vakantie.

Tjalle

Competitive Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
27 sep 2004
neem altijd een weekje af als ik op vakantie ga wat ik aank woensdag ook doe :)

inVorm

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
5 apr 2005
Lengte
1m71
Massa
86kg
Vetpercentage
10%
Ik zal t je nog sterker vertellen, een maandje rust zal je helemaal goed doen, gewoon relaxed doen gezond eten en 2 a 3 x in de week een total body workout. Werkt voor mij perfect en doe ik meestal na zo'4 maanden ijzervreten.

Santoz

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
28 jan 2004
Kan best en is zelfs goed.
Ik neem af en toe enkele dagen 'platte rust' maar een ganse week helemaal niks doen kan ik moeilijk, verslaafd aan sport heet dat.

Maxwell

Advanced Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
3 mrt 2004
ik doe het meestal tegen de tijd dat ik op vakantie ga, komt altijd net mooi uit :)
wat ik wel heb, dat ik echt niet op deze site moet komen tijdens die week, anders sta ik diezelfde dag nog in de sportschool, heb altijd enorm veel zin na die tijd, en heb eigenlijk tot nu toe alleen maar een krachtboost ervaren na die week rust.

jorasho

Ripped Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
31 dec 2004
niks mis mee, een pauze op z'n tijd is naast rustig ook wel goed. kan me neit voorstellen dat je in een week tijd kracht zal verliezen.

eduardjanssen

Huge Freak
+15 jaar member
Lid geworden
29 nov 2003
Ik moet mezlef 'forsen' tot een week rust. Neemt niet weg dat het goed is.

acidreign

Advanced Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
18 nov 2004
om de 2 à 3 maand is een week pauze volgens mij VERPLICHT :)

little n

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
9 jun 2005
Lengte
1m67
Massa
72kg
1 tot 2 weken rust kan normaal geen kwaad ook op het oog op verlies van spieren, is heel goed voor je pezen en aanhechtingen wat rust te geven en dat is nodig als je zwaar traint ,wat je wel kunt hebben is dat de gewichten op het begin wat zwaarder aanvoelen maar dat is snel terug op peil,dus doen maat!

bigcedric

Cool Novice
+15 jaar member
Lid geworden
9 apr 2005
ik neem altijd om de 8/9 wegen een week rust, hierna: veel meer kracht meer energie, en motifatie, zker niet verkeerd dus :)
lekker rusten dus

Buzz

Dutch Bodybuilder
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
1 feb 2004
Neem meestal om de 6 of 8 weken een weekje rust, vindt het zelf gewoon lekker en ik kom er beter uit dan dat ik erin ging. Ik ben ook weer een stuk meer gemotiveerder na de rust week.

- Het is goed om een stap terug te nemen en om daarna twee stappen vooruit te gaan -

Naar boven