Fitness Seller

Een weekje pauze na 6 maand trainen, goed of slecht? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Corleoné

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
22 mei 2004
Berichten
12.629
Waardering
1.117
Lengte
1m77
Massa
84kg
Ik ga nu al sinds januari 4 tot 5 maal per week gaan bodybuilden. Nu moet ik volgende week van maandag tot maandag naar de zee -> geen fitnesszaal in de buurt. :(

Wat zal er nu gebeuren? Zal ik massa en kracht kwijtraken, zal ik onveranderd blijven, zal ik na dit weekje rust terug vlugger massa aanzetten en kracht winnen of zal ik achteruit gegaan zijn?
 
Relax, een week geen training is juist goed.
 
weer verse energie ;) kan je erna weer knallen :) en rust is goed :D
 
Na 6 maanden pas een week rust?
 
Het is juist heel gezond om af en toe een weekje rust te nemen, sommigen doen het zelfs elke zes weken.
 
Ik denk dat het juist noodzakelijk is. Naast dat het heel lekker is natuurlijk :)
 
Het is juist nodig om af en toe een weekje rust te nemen, ik merk dat bij mezelf dat je op sommige momenten een stuk moeilijker hersteld, zoals laatst met het warme weer icm het draaien van continudienst, je slaapt een pak slechter en het werk werd verzwaard door de hoge temperaturen in de fabriek.
Voeg daarbij een zware training en dan komt het moment dat het lichaam zegt, ik trek het niet meer.
Zelfs bij maar 3 trainingen per week dreigt er overtraining.
Dan is het gewoon goed om te zeggen, ik train 5 of 6 dagen niet tot ik me weer fit en sterk voel.
 
Goed, om de 3 maanden een weekje vind ik het beste.
 
ikzelf neem meestal na 10-12 weken een weekje rust. is goed voor je lichaam, en ik heb daarna ook altijd wat hernieuwde motivatie, omdat ik in dat ene weekje het trainen onwijs mis.
 
ik probeer om de 10 weken een weekie helemaal niks te doen. Eerste 2 jaar non stop getraind 5 dagen per week maar dit bevalt goed moet ik zeggen. Ben nu net ook weer een week gestopt om vervolgens de hele zomer keihard te trainen, ook op vakantie.
 
neem altijd een weekje af als ik op vakantie ga wat ik aank woensdag ook doe :)
 
Ik zal t je nog sterker vertellen, een maandje rust zal je helemaal goed doen, gewoon relaxed doen gezond eten en 2 a 3 x in de week een total body workout. Werkt voor mij perfect en doe ik meestal na zo'4 maanden ijzervreten.
 
Kan best en is zelfs goed.
Ik neem af en toe enkele dagen 'platte rust' maar een ganse week helemaal niks doen kan ik moeilijk, verslaafd aan sport heet dat.
 
ik doe het meestal tegen de tijd dat ik op vakantie ga, komt altijd net mooi uit :)
wat ik wel heb, dat ik echt niet op deze site moet komen tijdens die week, anders sta ik diezelfde dag nog in de sportschool, heb altijd enorm veel zin na die tijd, en heb eigenlijk tot nu toe alleen maar een krachtboost ervaren na die week rust.
 
niks mis mee, een pauze op z'n tijd is naast rustig ook wel goed. kan me neit voorstellen dat je in een week tijd kracht zal verliezen.
 
Ik moet mezlef 'forsen' tot een week rust. Neemt niet weg dat het goed is.
 
om de 2 à 3 maand is een week pauze volgens mij VERPLICHT :)
 
1 tot 2 weken rust kan normaal geen kwaad ook op het oog op verlies van spieren, is heel goed voor je pezen en aanhechtingen wat rust te geven en dat is nodig als je zwaar traint ,wat je wel kunt hebben is dat de gewichten op het begin wat zwaarder aanvoelen maar dat is snel terug op peil,dus doen maat!
 
ik neem altijd om de 8/9 wegen een week rust, hierna: veel meer kracht meer energie, en motifatie, zker niet verkeerd dus :)
lekker rusten dus
 
Neem meestal om de 6 of 8 weken een weekje rust, vindt het zelf gewoon lekker en ik kom er beter uit dan dat ik erin ging. Ik ben ook weer een stuk meer gemotiveerder na de rust week.

- Het is goed om een stap terug te nemen en om daarna twee stappen vooruit te gaan -
 
Back
Naar boven