Fitness Seller

Eenheden, zijn ze het zelfde? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

xerxes

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
145
Waardering
0
Hallo

ik vroeg me af : als je nu eens een supp neemt die bv een dosering van 1000mg van iets per capsule heeft. Is dat dan het zelfde als als je 2capsules neemt die dan 500mg gedoseerd is?

Dus effe voor de duidelijkheid: je hebt Glucosamine met 500mg dosering en je hebt ze ook met 1000mg dosering. Als je nu 500mg 2 pilletjes neemt is dat het zelfde als 1 capsule met 1000mg dosering?

EN !!!

Vitamine E : wat is dat 400IU? voor een eenheid? Je hebt die vitamine E bv ook in 200IU... als je daar 2 van neemt is dat het zelfde als 1 400IU capsule?

Thnx,

Xerxes
 
1+1=2
2+0=2

:o
 
Aan Burn

Iemand anders eventueel ?

Xerxes
 
Inderdaad. Gewoon optellen. Zoals burn al zei:
1+1=2
2+0=2

IU is een andere manier van aangeven. IU=IE=Internationale Eenheid. Wordt oa gebruikt bij A, D, E.
 
Aan Robin

Hi Robin

thnx jongens... maare hoe weet ik wat ik nodig heb ? Dus heb ik bv 1000mg dosering nodig of bij andere vitaminne 200IU of 400IU nodig?

Dus hoe bepaal ik die behoefte?

Groeten, Xerxes
 
dat met IU is inderdaad lastig. Voor vitamine E is 400 IU (international units) gelijk aan 10 milligram als ik me niet vergis (ff uit mijn hoofd).

Wat je nodig hebt moet er achter staan op het etiket (wettelijk verplicht).
400IU vit E is 1300% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid volgens knappe geleerden uit de VS. De Nederlandse bollebozen vonden het 3300% van de ADH (als ik deze potjes hierzo mag geloven :) )

Dus 400IU is in ieder geval 13 keer meer dan het minimum dat je dagelijks binnen zou moeten krijgen (ADH) om verschijnselen van een tekort te voorkomen (geldend voor 95% van de bevolking).
Het begrip 'optimale gezondheid' komt niet voor in deze benadering (is ook een lastig begrip).

En inderdaad ik sluit me aan bij de jongens hierboven 200 + 200 is 400 etc. :)
 
Originally posted by Kris


Wat je nodig hebt moet er achter staan op het etiket (wettelijk verplicht).
400IU vit E is 1300% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid volgens knappe geleerden uit de VS. De Nederlandse bollebozen vonden het 3300% van de ADH (als ik deze potjes hierzo mag geloven :) )


Dat komt omdat de ADH in elk land anders is...
 
Originally posted by Robin


Dat komt omdat de ADH in elk land anders is...

Dat zeg ik..... gamma

(nee, ik bedoelde het zo, alleen zei ik het een beetje krom ;) )
 
Back
Naar boven