AndroidHealthClinic

Sticky Eenvoudig fitness schema voor startende vrouwen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik ben nieuw hier en deze week wil ik met bovenstaande schema beginnen. De afgelopen maanden ben ik al een beetje aan het oefenen gegaan met gewichten, maar nu wil ik me graag aan een schema gaan houden. Aangezien ik een beginner ben, lijkt me dit een leuk schema om mee aan de slag te gaan. Ik heb wel een vraag erover.
Ik zie dat de maandag en woensdag hetzelfde zijn qua oefeningen. Kan dit schema dan ook gebruikt worden bij 2x in de week training?
Alvast bedankt voor antwoorden.
 
Een full-bodyschema is een schema om per training je hele lichaam te trainen. Je kan best 2 keer per week trainen als jij dat wilt, zeker als je net begint. Ik zelf zou voor 3 keer gaan, om het meeste effect te behalen en omdat ik 2 keer per week te weinig vind.

Gr Kaza
 
Bedankt voor je reactie! Ik ben inmiddels twee weken bezig en omdat ik niet meer tijd heb, zal het bij 2 keer in de week trainen blijven. Wel wil ik proberen om weer te gaan hardlopen op dagen dat ik niet fitness.
 
Dat is prima om mee te beginnen. Maar waarom heb je weinig tijd?
 
Omdat ik studeer en daarnaast ook werk hou ik weinig vrije tijd over. Maar ook omdat ik fitness op de uni en daar een half uur voor moet reizen. Ik ben wel op zoek naar een andere sportschool, maar daar spelen de (hogere) kosten ook een rol bij. Binnenkort staat een rondleiding bij een sportschool hier in de buurt op het programma, dus ben benieuwd..
 
Oke, nou succes. Als je doel vetverlies is, zou ik er ook bij gaan hardlopen of andere vorm van cardio (wel na KT of andere dag op nuchtere maag.)

doeg
 
Dank je! Doel is inderdaad in eerste instantie vetverlies. Na de krachttraining doe ik 25 minuten crosstrainer. Op de overige dagen (zo'n 2 of 3 keer in de week) wil ik gaan hardlopen..
 
Ik fitniss 2 dagen per week hoe kort ik dit schema dan in?
 
Heel mooi.

Ik ga ermee beginnen als ik mn bankje binnen heb.

Mijn doel is wel kracht opbouwen en toch vet verliezen. Daarom op de overige 2 dagen Cardio.
 
Idd leuk schema'ken! ;)
 
Is het belangrijk om eerst met cardio te beginnen alvorens dit schema te doorlopen? of kun je er zomaar aan beginnen?
 
j adat vroeg ik me ook even af en je buikspieren dan??
 
j adat vroeg ik me ook even af en je buikspieren dan??
Mag men om de dag toevoegen (bijv. crunches 5 setjes van 10), heb je als beginner niet echt gewichten of bankje voor nodig vandaar dat het er niet expliciet bij vermeld staat.
Is het belangrijk om eerst met cardio te beginnen alvorens dit schema te doorlopen? of kun je er zomaar aan beginnen?
Waarvoor wil je beginnen met cardio?
Als opwarming? 10 minuten is dan prima.
Om af te vallen? Half uurtje na de krachttraining.
Verder: naar voorkeur, noodzakelijk is het nl. niet.
 
misschien een stom vraagje, maar ik vroeg me af wat voor gewicht je moet nemen voor de dumbbells?
 
misschien een stom vraagje, maar ik vroeg me af wat voor gewicht je moet nemen voor de dumbbells?
Als je pas begint kan je best een dumbbell met losse schijven gebruiken, je kan dan wat experimenteren met gewicht. Begin zo licht mogelijk en bouw dan geleidelijk op. Grote spiergroepen zijn sterker en daarbij kan je dus meer gewicht gebruiken, kleinere minder.
 
Maandag (1u)

* Benen - Kniebuigen: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
* Rug - Liggend roeien: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
* Borst - Bankdrukken: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
* Schouders - Schouderdrukken: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
* Biceps - Dumbbell curl: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
* Triceps - Kickback: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.

Woensdag (1u)

* Benen - Lunges: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
* Rug - Liggend roeien: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
* Borst - Fly: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
* Schouders - Lateral raise: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
* Biceps - Preacher curl: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
* Triceps – Tricep extensie: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.

Vrijdag (1u)

* Benen - Kniebuigen: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
* Rug - Liggend roeien: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
* Borst - Bankdrukken: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
* Schouders - Schouderdrukken: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
* Biceps - Dumbbell curl: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
* Triceps - Kickback: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
Ten eerste, heel tof schema! Echt iets wat ik zocht om te beginnen.
Maar aangezien ik binnenkort toch de sport school ga bezoeken lijkt het me zonde om alleen maar dumbbells te gaan gebruiken.
Verder heb ik totaal geen verstand van oefeningen of apparaten dus zou iemand misschien het schema een beetje kunnen aanpassen zodat ik niet alleen maar dumbbells hoef te gebruiken :x? Alvast bedankt!
 
Back
Naar boven