XXL Nutrition

Sticky Eenvoudig fitness schema voor startende vrouwen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Heb net een eenvoudig fitness-schema gemaakt voor een dame die wil beginnen fitnessen om gezond te blijven. Het is niets speciaals, gewoon basic stuff. Gemaakt om thuis te kunnen doen, enige wat je nodig hebt zijn twee dumbbells met wat wisselbare schijfjes en een verstelbaar bankje. Bankje heb ik voor deze dame gekocht bij Fitness-seller.nl en dumbbells gevonden voor zo'n 40-50 euro in een grote lokale sportzaak. Hierbij het schema met wat plaatjes voor de oefeningen:

Fitness trainingsschema ( Full-body, 3x per week).

Maandag (1u)
  • Benen - Kniebuigen: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
  • Rug - Liggend roeien: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
  • Borst - Bankdrukken: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
  • Schouders - Schouderdrukken: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
  • Biceps - Dumbbell curl: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
  • Triceps - Kickback: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
Woensdag (1u)
  • Benen - Lunges: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
  • Rug - Liggend roeien: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
  • Borst - Fly: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
  • Schouders - Lateral raise: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
  • Biceps - Preacher curl: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
  • Triceps – Tricep extensie: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
Vrijdag (1u)
  • Benen - Kniebuigen: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
  • Rug - Liggend roeien: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
  • Borst - Bankdrukken: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
  • Schouders - Schouderdrukken: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
  • Biceps - Dumbbell curl: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
  • Triceps - Kickback: 3 reeksen, 10 herhalingen per reeks.
Alle oefeningen gebeuren met dumbbells. Steeds 1 a 2 minuten pauze tussen reeksen.


Plaatjes:

Kniebuigen: Dumbbell Squat
Liggend roeien: Dumbbell Lying Row
Bankdrukken: Dumbbell Bench Press
Schouderdrukken: Dumbbell Shoulder Press
Dumbbell curl: Dumbbell Curl
Kickback: Dumbbell Kickback
Tricep extensie: Dumbbell Triceps Extension
Lunge: Dumbbell Lunge
Fly: Dumbbell Fly
Lateral raise: Dumbbell Lateral Raise
Preacher curl: Dumbbell Preacher Curl

Preacher curl kan je doen op het bankje door de leuning gewoon incline (schuin) op te stellen en achter het bankje te gaan staan met 1 bovenarm op de schuine kant.

Schema zit er ook nog bij als Word bijlage om eventueel te printen.
 

Bijlagen

  • Fitness trainingsschema fullbody.doc
    28 KB · Weergaven: 1.885
leuk idee T, en idd goed voor de beginners :thumb:
 
eenvoudig maar toch ff 300 euro
ik zie niet zo heel veel mensen zo'n investering maken
 
eenvoudig maar toch ff 300 euro
ik zie niet zo heel veel mensen zo'n investering maken

Bij een gemiddeld Health-centre kom je er met € 50,- in de mnd nog goed vanaf ,.... das € 600,- in één jaar :eek:
Dan is dit toch maar de helft ;)
 
voor 300 euro, kan ik 20 maanden trainen in een sportschool. Wat een prijzen, zeg.

De all inclusieve meuk is 10 maanden.
 
eenvoudig maar toch ff 300 euro
ik zie niet zo heel veel mensen zo'n investering maken
Hoeft ook zeker geen nieuw materiaal te zijn natuurlijk. Maar als je het op lange termijn bekijkt toch wel goedkoper dan een fitnessabonnement. En met dit materiaal kan je heel je leven verder :)

voor 300 euro, kan ik 20 maanden trainen in een sportschool. Wat een prijzen, zeg.

De all inclusieve meuk is 10 maanden.
Dat is erg goedkoop, het gemiddelde ligt een pak hoger.
 
voor 300 euro, kan ik 20 maanden trainen in een sportschool. Wat een prijzen, zeg.

De all inclusieve meuk is 10 maanden.

:eek: moet jij als wedstrijd atleet betalen in jullie sportschool :eek:
Bij ons betalen die enkel hun drinken , maar geen abbo :D
 
Eeh.

je hebt het over een bankje en dumbels, maar een plaatje van een BARBEL squat
hoe zit dat?
 
Ik vind het schandalig om mijn sportschool houder te vragen om gratis te kunnen trainen. Wat wint hij hier erop als je bodybuiding wedstrijden wint? Alsof men hier spontaan gaat trainen waar berry de may traint? Of Appie steenbeek? Ed van Amsterdam?
 
Eeh.

je hebt het over een bankje en dumbbells, maar een plaatje van een BARBEL squat
hoe zit dat?
Tnx aangepast. Die dumbbell squat is trouwens gewoon een verkapte deadlift.
 
Hoeft ook zeker geen nieuw materiaal te zijn natuurlijk. Maar als je het op lange termijn bekijkt toch wel goedkoper dan een fitnessabonnement. En met dit materiaal kan je heel je leven verder :)


Dat is erg goedkoop, het gemiddelde ligt een pak hoger.

Klopt, maar wanneer je genoegen neemt met onbeperkt zonnebanken, sauna en een normaal cardio hok , dan kan je voor 30 euro prima uit de voeten.

Voor 60 euro zou men mij een zwembad moeten aanbieden.
 
Ik vind het schandalig om mijn sportschool houder te vragen om gratis te kunnen trainen. Wat wint hij hier erop als je bodybuiding wedstrijden wint? Alsof men hier spontaan gaat trainen waar berry de may traint? Of Appie steenbeek? Ed van Amsterdam?

Voor sommige kan dat idd wel een lokkertje zijn , zeker als ze zoekende zijn naar een sportschool in de buurt als ze net verhuist zijn of wat dan ook.

Maar idd je hebt gelijk dat het lullig staat om erom te gaan vragen :o

Bij ons is het ook gekomen doordat er 2 jongens waren die wedstrijden deden , maar het financieel niet meer konden bolwerken ,... vanaf dat moment heeft de eigenaar gezegd dat iemand die niet perse de ambitie heeft , maar ook echt één wedstrijd minimaal heeft gedraaid geen contributie hoeft te betalen als "soort van" sponsering :D
 
Lol,als je niet eens je sportschool kan betalen als wedstrijd bodybuilder dan ben je helemaal kansloos bezig. :D
 
Lol,als je niet eens je sportschool kan betalen als wedstrijd bodybuilder dan ben je helemaal kansloos bezig. :D

mijn idee , maar goed 't waren geen naturels en die kosten kunnen behoorlijk oplopen ;)
één van hen was schoonmaker voor zover ik weet , en die hebben nu eenmaal niet zo'n loon om van de daken te schreeuwen ,... oftewel met 50 eurie in de mnd extra zijn hun al aardig blij ;)
 
Gewoon alle apparaten gebruiken die beschikbaar is voor rug, borst, scouders, benen buik etc etc

je weet neem ik aan welke dat zijn?? anders kan je instructeur vrage ofzo waar je traint

succes
 
en buikspieren dan?
 
leuk beginnetje
 
Back
Naar boven