MuscleMeat

Eerdmans over kindermoordenaars

Bezoekers in dit topic

El Comandante

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
7 mei 2003
Berichten
20.935
Waardering
13
Es kijken of we inhoudelijk op de tekst kunnen ingaan zonder te verzanden in opportunistisch gewauwel over Eerdmans bril en positie.

De gruwelijke laatste uren van Melanie en Suzanne

Peter H. nam Melanie Sijbers (15 jaar) uit Geldrop op 7 september mee in zijn auto naar een loods. Daar bond hij haar vast met zogenaamde ‘tie-rips’, plastic bevestigingstrips. Melanie's T-shirt en bh werden verscheurd en ze werd onder bedreiging gedwongen H. oraal te bevredigen.

Vervolgens legde hij het meisje, dat nog leefde, in de kofferbak van zijn auto en reed naar een bos bij Someren. In het bos legde hij Melanie op de grond en ging op haar zitten. Daarna heeft hij volgens justitie met zijn handen op haar mond, neus en keel geduwd zodat ze uiteindelijk stikte. H. is een oud-tbs'er wegens eerdere verkrachtingen en zal opnieuw psychologisch onderzocht worden in het Pieter Baan Centrum. Dat forensisch instituut vond in 2002 dat H. genezen was en de tbs-kliniek mocht verlaten.

Henk van D. verkrachtte in december Suzanne Wisman (12 jaar) uit Tweede Exloërmond in Drenthe tweemaal voordat hij haar ombracht, zo bleek vorige week. Om zijn seksueelmisdrijf te verhullen reed D. na de verkrachting met zijn camper twee keer over de vluchtende Suzanne heen waardoor ze stierf.

Tegen de ziekelijke neiging van kindermoordenaars bestaat maar één remedie: levenslange opsluiting. Geen behandeling, geen tbs, geen tijdelijke celstraf, geen verloven. Waarom? Kindermoord is – op terreurdaden na – het ergste delict. Nog belangrijker: deze roofdieren zijn niet te repareren. Pedofilie is een onbehandelbare aandoening die alleen stopt na het verwijderen van de geslachtsdelen. En zelfs dan blijkt de gewelddadigheid jegens kinderen niet te stoppen. Ook al ziet men bij sommige pedocoïtusuelen 'vooruitgang' binnen de kale muren van een kliniek, het zegt niets over de kansen op nieuwe misdrijven buiten de deur.

Want na verloop van tijd gaat bij deze lustmoordenaars de neiging tot misbruik weer opspelen, vrijwel gegarandeerd. Advocaat Hans Klopstra van Van D. uit Drenthe denkt dat zijn cliënt in een 'impuls' tot zijn daad is gekomen en dat hij leeft “in een andere realiteit”. Who cares! Acht van de 10 pedo-psychopaten gaan na behandeling opnieuw in de fout. Dáár gaat het om. De langstzittende tbs-er van Nederland, pedofiel Theo H., zit 46 jaar vast. Drie keer liet men hem op proefverlof en drie keer vergreep hij zich opnieuw aan jonge kinderen. Nóg wil advocaat Anker 'zicht op meer vrijheid' voor zijn cliënt.

Het lijkt me goed eraan te herinneren dat WIJ en dat is: de overheid, de politiek, het ministerie van Justitie, de geneesheren en de doktoren verantwoordelijk zijn. Bij elke beslissing om een verklaard pedoseksueelals Theo of Peter weer los te laten hoort dus rekenschap. Daarom stel ik voor dat Hirsch Ballin vanaf nu na ieder nieuw delict door een vrijgelaten of ontsnapte pedoseksueeleen standaard-schadevergoeding van 100.000 euro stort naar de nabestaanden van het nieuwe slachtoffer. Te beginnen bij de familie Sijbers. Misschien dat dit helpt.

Joost Eerdmans
 
Tja wat moet je ervan zeggen ,... Hij heeft gelijk ! Zeker als je idd kijkt naar die Theo H die 3x vrij is geweest en 3x weer de fout in is gegaan.

Pedofilie is imo zéér erg , vooral als je nagaat dat vele pedo's het zien als hun coïtusuele voorkeur , dat wil zeggen dat het niet iets tijdelijks is maar gewoon hun aard !
Een pedo proberen te "genezen" is imo dan net zoiets als een homo proberen te genezen ,... Beide zullen niet van mening gaan veranderen omdat het hun coïtusuele voorkeur is !!
Daarom idd keihard aanpakken , opgepakt = niet meer vrij !!
Zal wss niet goed te realiseren zijn maar als ze weer vrij komen gaan ze 99% zeker vroeg of laat toch weer de fout in.
 
Gelukkig komt het slechts zelden voor dat deze behandeling faalt. Alhoewel de uitzonderingen buitenproportioneel worden uitgemeten in de media, denk ik dat er niks hoeft worden veranderd. We zijn op de goede weg.
 
Kindermisbruikers: pik afsnijden, tattoo op voorhoofd, alle burgerrechten afnemen en publiekelijk bekend maken
 
Een verplichte hersenoperatie waarbij bepaalde delen van de hersenen worden weggeschroeid om de gehate pedofilie uit te bannen, is dat een idee?
 
ik zeg, afschieten zulke lui.. enigste wat helpt en schrikt inboezemt bij zn mede lotgenoten
 
Beetje middeleeuwser mag van mij wel weer, hoor. Gewoon ophangen aan een schavot, ballen amputeren en elke dag een stukje van zijn penis eraf snijden. Als ie na een week nog niet dood is, lijkt het me zinvol, om op elk lichaamsdeel een diepe incisie te maken, zodat het proces iets versneld wordt.:D
 
Gewoon doorgaan met pogingen tot behandelen, maar dan in een ander systeem waarbij er geen kans is dat zo'n persoon kan ontsnappen. Zoals wij nu in staat zijn simpele ziektes te genezen, zo moet het ook mogelijk zijn om dit soort extreem gedrag te veranderen.

Daarnaast levert een behandeling alleen maar meer informatie op die ook gebruikt kan worden in het herkennen van een toekomstige kindermoordenaar.
 
Gewoon doorgaan met pogingen tot behandelen, maar dan in een ander systeem waarbij er geen kans is dat zo'n persoon kan ontsnappen. Zoals wij nu in staat zijn simpele ziektes te genezen, zo moet het ook mogelijk zijn om dit soort extreem gedrag te veranderen.

Daarnaast levert een behandeling alleen maar meer informatie op die ook gebruikt kan worden in het herkennen van een toekomstige kindermoordenaar.

Mooie dromer!

Kogel. Snel en effectief!
 
Gewoon doorgaan met pogingen tot behandelen, maar dan in een ander systeem waarbij er geen kans is dat zo'n persoon kan ontsnappen. Zoals wij nu in staat zijn simpele ziektes te genezen, zo moet het ook mogelijk zijn om dit soort extreem gedrag te veranderen.


Door mensen die denken zoals jij krijgt dit soort lui kans om opnieuw in de fout te gaan. Accepteer gewoon dat sommige mensen niet te helpen zijn..... Maar nee de meeste psychologen zijn zo vol van zichzelf dat ze denken iedereen te kunnen genezen. Ze worden meer dan eens in de luren gelegd en zitten er dikwijls naast. Gewoon levenlang opsluiten en voor wie dit onterecht vind mag eens langsgaan bij ouders die hun kindje verloren hebben door zo'n psychopaat!
 
Door mensen die denken zoals jij krijgt dit soort lui kans om opnieuw in de fout te gaan. Accepteer gewoon dat sommige mensen niet te helpen zijn..... Maar nee de meeste psychologen zijn zo vol van zichzelf dat ze denken iedereen te kunnen genezen. Ze worden meer dan eens in de luren gelegd en zitten er dikwijls naast. Gewoon levenlang opsluiten en voor wie dit onterecht vind mag eens langsgaan bij ouders die hun kindje verloren hebben door zo'n psychopaat!

Daarom zeg ik ook, behandeling zonder kans dat zij ontsnappen. Mensen op verlof laten gaan is de beste manier om te kijken of de behandeling gewerkt heeft. Op dit moment is er echter te weinig informatie beschikbaar om een effectieve behandeling op te stellen voor dit soort psychopaten. Dit houdt echter niet in dat een effectieve behandeling niet bestaat en wij moeten doorgaan met zoeken naar de mechanismen achter het menselijk gedrag.

Dat er veel strenger omgegaan moet worden met verlof en dat de beveiliging van de klinieken wat opgeschroeft moet worden is natuurlijk waar en sta ik ook geheel achter.
 
Daarom zeg ik ook, behandeling zonder kans dat zij ontsnappen. Mensen op verlof laten gaan is de beste manier om te kijken of de behandeling gewerkt heeft. Op dit moment is er echter te weinig informatie beschikbaar om een effectieve behandeling op te stellen voor dit soort psychopaten. Dit houdt echter niet in dat een effectieve behandeling niet bestaat en wij moeten doorgaan met zoeken naar de mechanismen achter het menselijk gedrag.

Dat er veel strenger omgegaan moet worden met verlof en dat de beveiliging van de klinieken wat opgeschroeft moet worden is natuurlijk waar en sta ik ook geheel achter.


Het gaat niet om mensen die ontsnappen of die op verlof gaan. Er worden mensen genezen verklaard die dit gewoon niet zijn. Deze mensen leggen de psychologen in de luren. Sommige menselijke gedragen zijn gewoon niet te genezen. Ook in de toekomst niet. Verder zegt het op het verlof laten gaan van mensen ook niet veel. Want ze weten dat ze in de gaten worden gehouden en ja dan gedraag je je wel(enkele uitzonderingen nagelaten). Het gaat juist vaak fout als ze langer alleen zijn. Zo'n verlof is gewoon te kort om een goed oordeel te vellen.


Een ander probleem is dat er enorm veel gevallen bekend van psychologen en psychiatrisch verpleegkundigen die een vriendschap of zelfs een relatie kregen met hun patient. Je visie wordt snel vertroebeld wordt als je dag in dag uit met deze mensen werkt. Hierdoor zijn er in het verleden beslissingen genomen die niet puur rationeel waren.
 
Laatst bewerkt:
Daarom zeg ik ook, behandeling zonder kans dat zij ontsnappen. Mensen op verlof laten gaan is de beste manier om te kijken of de behandeling gewerkt heeft. Op dit moment is er echter te weinig informatie beschikbaar om een effectieve behandeling op te stellen voor dit soort psychopaten. Dit houdt echter niet in dat een effectieve behandeling niet bestaat en wij moeten doorgaan met zoeken naar de mechanismen achter het menselijk gedrag.

Dat er veel strenger omgegaan moet worden met verlof en dat de beveiliging van de klinieken wat opgeschroeft moet worden is natuurlijk waar en sta ik ook geheel achter.

:roflol:

Ooooh man, er zitten teveel mensen zoals jij in de kaders van het TBS systeem die er net zo over denken. En dáárom krijgen we zo vaak te maken met criminelen die ontsnappen of genezen worden verklaard en wéér toeslaan.
Zoals wel vaker wordt gezegd: Deze groep is niet te genezen.

Weet je wat me opvalt? Dat je mensen met dezelfde mening als jij nooit hoort over het onmenselijke leed wat -wéér- een familie is aangedaan die een kind moet missen als er wéér en fout is gemaakt in het genezen verklaren van die hufters, of als ze aan hun begeleiders ontsnapt zijn. Er wordt genoeg gebazelt over 'nieuwe technieken die gevonden moeten worden om te genezen' maar ondertussen blijven er nog wekelijks mensen ontsnappen of wederom in de fout gaan. Dat zachte geouwehoer moet es afgelopen zijn.
 
Kindermoordenaars zijn onbehandelbaar, dat is meestal een lustmoord en die lust kan je niet uit een systeem halen. Doodstraf bestaat niet in Nederland, dus daarop appeleren heeft weinig zin, maar levenslang is wel een juiste straf.
 
recidive sowieso levenslang opsluiten
 
recidive sowieso levenslang opsluiten

Geen kans geven op recidive, verkrachten van een kind zouden ze ook levenslang voor moeten geven. Het kind heeft vaak ook levenslang na zo'n daad.
 
....en veel kinderen worden dader vanuit de positie dat ze ooit zelf slachtoffer zijn geweest dus we houden daders in stand.
 
Slachtoffers van kindermoordenaars worden over het algmeeen niet zelf daders hoor. Slachtoffers van kinderverkrachters lijkt me ook niet erg waarschijnlijk. Maar voor de rest ben ik het met Eerdmans eens hoor. Lekker makkelijk scoren natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg wel bepaalde kriebels bij het lezen van dit stukkie, lees er ook het nodige aan stemmingsmakerij in en een aantal kronkels, maar onder de strekking van het verhaal is niet uit te komen. Al had ik graag meer gelezen in de trend van de laatste alinea, waarin eindelijk een beetje aandacht wordt geschonken aan slachtoffers. (overigens niet op een erg constructieve wijze)

Maar kindermoord minder erg dan terrorisme? Belachelijk.
 
Ooooh man, er zitten teveel mensen zoals jij in de kaders van het TBS systeem die er net zo over denken. En dáárom krijgen we zo vaak te maken met criminelen die ontsnappen of genezen worden verklaard en wéér toeslaan.
Zoals wel vaker wordt gezegd: Deze groep is niet te genezen.

Kindermoordenaars zijn onbehandelbaar, dat is meestal een lustmoord en die lust kan je niet uit een systeem halen. Doodstraf bestaat niet in Nederland, dus daarop appeleren heeft weinig zin, maar levenslang is wel een juiste straf.

Nogmaals, dat er op dit moment geen goede behandeling beschikbaar is, wil niet zeggen dat deze niet bestaat. In de afgelopen 20 jaar is er gigantische hoeveelheid informatie over de werking van de hersenen bijgekomen. Nog lang niet alles is ontdekt en begrepen en daarom kan TBS een belangrijke bijdrage leveren.

Een kogel door het hoofd van een psychopaat jagen is geen oplossing. Waar het om draait is begrijpen wat er in zo'n hoofd rondgaat en het proberen te veranderen van gedrag. Alleen op die manier krijg je nieuwe informatie waarmee je niet alleen betere behandelingen kan ontwerpen, maar ook kindermoordenaars in wording kan herkennen voordat deze misdaden begaan.

Wil niet zeggen dat ik vind dat het huidige systeem niet verandert moet worden.
 
Back
Naar boven