MuscleMeat

Eerdmans over kindermoordenaars

Bezoekers in dit topic

Gewoon doorgaan met pogingen tot behandelen, maar dan in een ander systeem waarbij er geen kans is dat zo'n persoon kan ontsnappen. Zoals wij nu in staat zijn simpele ziektes te genezen, zo moet het ook mogelijk zijn om dit soort extreem gedrag te veranderen.

Daarnaast levert een behandeling alleen maar meer informatie op die ook gebruikt kan worden in het herkennen van een toekomstige kindermoordenaar.

Pedofilie is prima behandelbaar. Castratie is behoorlijk effectief hoor. Maar goed, waar het afzetten van een borst moreel aanvaardbaar is om mogelijk je eigen leven te redden, is het verwijderen van mannelijke geslachtsdelen om andermans leven te redden opeens weer onbespreekbaar. Terwijl het tweede zelfs nog veel meer het gevolg is van eigen schuld dan het eerste!

Zolang de kans op herhaling zo groot is kan je je niet veroorloven deze mensen weer los te laten. De kans is gewoon te groot dat ze weer de fout in gaan. TBS is ook zinloos, en kost handen vol geld.
 
Kunstmatig coma is misschien een optie. Dat is ook goedkoper. Je kunt gewoon een grote zaal inrichten als bodyfarm voor gevangen pedo's. met 100 man op een zaaltje. Goedkope infuusvoeding. Ja, zo kan het ook. En ontsnappen is er niet bij.
 
gelukkig is er een code onder gevangenen en krijgen deze mensen het niet gemakkelijk in de gevangenis.
 
Als het niet genezen te valt, dan lijkt het me duidelijk, maar ik geloof daar niet in.
 
Kunstmatig coma is misschien een optie. Dat is ook goedkoper. Je kunt gewoon een grote zaal inrichten als bodyfarm voor gevangen pedo's. met 100 man op een zaaltje. Goedkope infuusvoeding. Ja, zo kan het ook. En ontsnappen is er niet bij.

:roflol:
 
Nogmaals, dat er op dit moment geen goede behandeling beschikbaar is, wil niet zeggen dat deze niet bestaat. In de afgelopen 20 jaar is er gigantische hoeveelheid informatie over de werking van de hersenen bijgekomen. Nog lang niet alles is ontdekt en begrepen en daarom kan TBS een belangrijke bijdrage leveren.

Jaja, en over een tijdje wordt er beweerd dat er een nieuwe behandeling van TBS-patienten is die wel werkt en dit moet natuurlijk in de echte wereld getest worden. Resultaat: weer een aantal slachtoffers erbij.
Ik weet dat TBS-patienten de natte droom zijn van psychologen en psychiaters maar het risico is gewoon te groot om hun theorietjes in de praktijk uit te testen.
 
Voordat mensen weer eens wat marteltermen schreeuwen is het misschien wel interresant om even terug te denken aan de affaire Schiedammer-parkmoord...
 
....en veel kinderen worden dader vanuit de positie dat ze ooit zelf slachtoffer zijn geweest dus we houden daders in stand.

Dus moeten de slachtoffers preventief geruimd worden?
 
Voordat mensen weer eens wat marteltermen schreeuwen is het misschien wel interresant om even terug te denken aan de affaire Schiedammer-parkmoord...

Het is natuurlijk beter dat er een paar mensen wegens gebrek aan bewijs aan vervolging ontsnappen dan dat er één iemand onschuldig vastzit. Maar een veroordeeld pedofiel blijk in de praktijk een zo grote kans te hebben op herhaling dat je serieuze afweging moet maken tussen de rechten van een potentieel volgend slachtoffer en de rechten van een pedofiel. Is het verkrachten en vermoorden van een kind genoeg reden om hem levenslang weg te houden uit de maatschappij? Ik weet het niet. Misschien is het niet eens zo'n slecht idee om hem na een gevangenisstraf de keuze te geven tussen een permanent verblijf in de gevangenis of castratie. Wat is meer waard, het leven van een kind of drie pedofielen een tweede kans geven? Ik weet niet precies hoe de recidive cijfers liggen, maar ik denk dat je iemand die herhaaldelijk, 2 à 3 keer, in de fout gaat, niet meer vrij mag laten.
 
Ik vraag me altijd af hoe mensen zouden reageren als het hun eigen kind was die verkracht is.... Volgens mij wil je dan op zijn minst dat de dader levenslang word opgesloten ZONDER kans op vrijlating. En idiote dingen als op verlof laten gaan slaan natuurlijk helemaal nergens op. Je sluit iemand op of niet, maar geen tussenweg. Zeker niet voor zulke walchelijke figuren
 
Als het niet genezen te valt, dan lijkt het me duidelijk, maar ik geloof daar niet in.

???

Genezen ?
Het is geen ziekte jongen het is gewoon hun aard, zoals die vent van die pedo-partij al aangaf tijdens een interview.
Jij en ik ( hetero ) vallen op vrouwen , homo/lesbienes vallen op hun eigen geslacht en Pedo's worden aangetrokken tot kinderen , het enige waar je ze vanaf zou kunnen helpen is misschien het vermoorden na de hand , maar dit lijkt mij puur om te proberen te voorkomen dat de "maatschappij" er achter komt wat ze gedaan hebben ,... omdat ze in hun achterhoofd weten dat ze " in de ogen vd maatschappij" ( dus niet in hun ogen ) fout zaten .

Wat mij betreft mogen ze ze idd wat Zelda zegt ; zodra gepakt en veroordeeld ( bewezen ) levenslang achter de tralies blijven of heel 't zaakje eraf zodat ze niet in herhaling kunnen vallen
 
Het is natuurlijk beter dat er een paar mensen wegens gebrek aan bewijs aan vervolging ontsnappen dan dat er één iemand onschuldig vastzit. Maar een veroordeeld pedofiel blijk in de praktijk een zo grote kans te hebben op herhaling dat je serieuze afweging moet maken tussen de rechten van een potentieel volgend slachtoffer en de rechten van een pedofiel. Is het verkrachten en vermoorden van een kind genoeg reden om hem levenslang weg te houden uit de maatschappij? Ik weet het niet. Misschien is het niet eens zo'n slecht idee om hem na een gevangenisstraf de keuze te geven tussen een permanent verblijf in de gevangenis of castratie. Wat is meer waard, het leven van een kind of drie pedofielen een tweede kans geven? Ik weet niet precies hoe de recidive cijfers liggen, maar ik denk dat je iemand die herhaaldelijk, 2 à 3 keer, in de fout gaat, niet meer vrij mag laten.

mooi verwoord, goede vraag bro.

ik vraag me overigens af wat castratie in deze aan oplossingen zou bieden.
 
Back
Naar boven