AndroidHealthClinic

Eerst lager vetpercentage voor spieropbouw (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

graafdracula

Cool Novice
Lid geworden
1 mei 2014
Berichten
97
Waardering
24
Hi allen,

Heb al meerdere malen op dit forum gelezen dat je met een hoog vetpercentage geen spieropbouw gaat krijgen.
Bijvoorbeeld in https://forum.bodybuilding.nl/topics/welke-supplementen-de-meeste-spiergroei.432430/ --> ''Met 25% bf ga je nooit spiermassa aanmaken''.

Kan hier zelf vrij weinig over vinden, maar kan iemand mij dit uitleggen?
Heeft dit te maken dat wanneer je een lagere BF% hebt je lichaam meer testosteron aanmaakt en dus spieropbouw makkelijker gaat?
Of aanname dat je gewoon slecht eet met zo'n hoge BF%?

Thanks!
 
Dus.. het is niet waar dat je minder spieropbouw hebt als je dikker bent? Of ben ik zo'n droeftoeter die het fout leest..

Als je 25% bent kun je dus cutten naar 10% en dan clean bulk naar 10-15%. Waarschijnlijk heb je meer motivatie doordat je meer 'ziet'.
Maar je kunt dus ook als je 25% bent gaan clean bulken naar 25-30% en dan cutten naar 10-15%.

Om het even?
 
Zal in spieropbouw misschien niet schelen, maar wel in gezondheid en testosteron inderdaad en in uithoudingsvermogen.

Je zal dan ook nog aanzienlijk meer aan het eten zijn en moeite doen alleen maar om al dat extra vetmassa te behouden, terwijl je bij 10% net zo goed spiermassa kunt aanmaken.

Of wanneer het gaat om wat eerst te doen kan het voor velen zelfs prima terwijl je vanaf 25% naar 10% cut.

En hoe vetter je bent/wordt hoe makkelijker het na cutten zal zijn om weer vetter te worden want vetcellen enzo.
 
Laatst bewerkt:
Een beginner kan vet verliezen en spiermassa aanmaken, jij hoeft je hier nog geen zorgen om te maken.

Uiteindelijk is het advies vaak om tussen de laag in de 10 en 20% vetpercentage te blijven steken en bulk met cut af te wisselen voor zo efficiënt mogelijk meer massa.

Succes!
 
Hi allen,

Heb al meerdere malen op dit forum gelezen dat je met een hoog vetpercentage geen spieropbouw gaat krijgen.
Bijvoorbeeld in https://forum.bodybuilding.nl/topics/welke-supplementen-de-meeste-spiergroei.432430/ --> ''Met 25% bf ga je nooit spiermassa aanmaken''.

Kan hier zelf vrij weinig over vinden, maar kan iemand mij dit uitleggen?
Heeft dit te maken dat wanneer je een lagere BF% hebt je lichaam meer testosteron aanmaakt en dus spieropbouw makkelijker gaat?
Of aanname dat je gewoon slecht eet met zo'n hoge BF%?

Thanks!
Strongmen hebben geen spieren?
Je kunt dit op twee manieren benaderen. Eerst cutten en een beetje spier opbouwen, dan val je sneller af. Andere optie is eerst een heel klein surplus aanhouden, je bouwt wat sneller spiermassa op, maar je vet 'smelt' langzamer weg. Dit werkt zolang je nog newbie gains kunt maken.
 
Een beginner kan vet verliezen en spiermassa aanmaken, jij hoeft je hier nog geen zorgen om te maken.

Uiteindelijk is het advies vaak om tussen de laag in de 10 en 20% vetpercentage te blijven steken en bulk met cut af te wisselen voor zo efficiënt mogelijk meer massa.

Succes!
Je was me net voor haha
 
Back
Naar boven