Fitness Seller

eerste 100 km fietstocht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Gisteravond was ik om half 10 thuis van een weekje kletsen met andere Esperantisten in Borken. Broerlief had me weggebracht na de kerst vanuit Boxmeer.
Maar goed ook, een aantal wegen waarvan ik dacht dat je er mocht fietsen, bleken ineens autowegen te zijn.
Gisteren (vrijdag 3 jan) ben ik naar Wageningen teruggefietst, en opnieuw weet ik niet precies hoever het was, ik schat rond de 100 km .. ik ben namelijk even de tel kwijt geraakt na Doesburg. ;-). (reden: de draadloze km-teller werkt niet onder 10°C)
Route was: Borken- Bocholt - Dinxperlo - Doetinchem - Doesburg - Dieren -Velp - Arnhem - Oosterbeek - Doorwerth - Renkum - Wageningen.
Pijnlijk detail was dat ik de reparatiespullen in Wageningen had laten liggen.. ik heb in de 3 maanden
Brazilië nl. maar 2 lekke banden gehad. Natuuuuurlijk ditmaal lekgereden.. het was de achterband met autoventiel die ter hoogte van Renkum opgaf. Ik had geen zin in lopen (want nog steeds last van hielspoor) en ben met bonkende achterband teruggereden..
Die moet nu nog even vervangen worden ... bleh.. en de fiets zit nog onder de modder ook.. (wel vannacht nog de modder afgewassen... dat moest noodgedwongen in de douche er is hier in geen velden of wegen een tuinslang te bekennen of zo dus die douche kon ik ook weer gaan uitpoetsen daarna :(

De tocht verliep overigens tergend langzaam, ik moest weer op tig plekken controleren hoe ik moest rijden.. en bij tijd en wijle heb ik tegen de wet gezondigd en ben over de rijbaan gegaan ipv vele km om te rijden over stoeptegels... Typisch weer, bij dorpen gaat de weg rechtdoor en het fietspad buigt af.. daar heb ik nu ff heeeelemaal geen zin in... het was wel goed voor mijn adrenaline-niveau ik heb weer heel wat afgevloekt over NLse en Duitse fiets-apartheidstoestanden.

Bovendien blijk ik nog steeds te slecht om te gaan met het op tijd bijeten.. stom hoor. Ga me wat flauwtjes voelen maar het dringt pas heel laat door dat mijn vertraagde snelheid komt door gebrek aan energie. En dan heb ik onderweg nog meer gegeten dan ik normaal pleeg te doen: paar boterhammen met kaas&ham, paling, plm 50 g drop, 100 g abrikozen, een liter cola max en een koffie-oppepper (weer zo'n Duits blikje, nu gewoon met 140 mg caffeïne). Toch te weinig dus...
En als reactie val ik dus niet af, maar kom doodleuk AAN in gewicht... ik had nog wel gehoopt dat het zou helpen met verbranden van te veel feestcalorieën alhoewel ik me nog erg in de hand had gehouden..

Het stomme was dat ik eigenlijk besloten had NIET naar Wageningen terug te fietsen en simpelweg 20 km naar Winterswijk te rijden en daar de trein te pakken. Vandaar dat ik pas rond half 2 vertrok. Daarna besloot ik om door te rijden naar Varsseveld of Doetinchem , maar ja toen reed ik eigenlijk best wel aardig door en de zuinige Schot in mij kreeg toen de overhand en heb zodoende rond 16 euro uitgespaard (incl. 6 euro voor de fiets). ;)

Espi
 
coel :D

fietsvrouwtje..

heb je ook een beetje leuke beenspieren dan?
 
Dacht het wel... kijk maar bij Espi's foto's bij de foto-draad... helaas vertaalt kracht zich niet in snelheid.. misschien wel als ik voldoende zou eten en drinken op zo'n tocht???

Espi
 
Hoi Espi,

100 km, petje af hoor! Proficiat!
Wat word je volgende poging?

Groetjes Daffy
 
Eh, dat was gewoon functioneel fietsen met als resultaat 16 eurootjes niet uit hoeven geven aan treinvervoer evt. met aftrek van 2 of 3 euro aan extra eten/drank.

In februari hoop ik een maand naar Californië en Oregon te gaan om te trainen. Ik had gewenst al op gewicht te zijn, maar denk dat ik daar wel afgemat zal worden door fietsmaatjes daar. Tenminste, ik hoop dat de uitnodigingen die ik in november kreeg nog te verzilveren zijn.. oa. door een aantal ultra-fietsers.
Het geheim van een goede lange-afstandsfietser is tegenwoordig niet meer om jezelf af te beulen over lange afstanden (200 km of meer) maar proberen zo snel mogelijk te fietsen over kortere stukken.. ik probeer maar eens hard voor mezelf te zijn en het stuk van 13-17 km (kort-lang) naar/van de sportschool af te raggen.. en dan heb je natuurlijk nog spinning en de hometrainer.

De reden dat ik naar de VS wil en niet zoals 4 jaar geleden naar Mallorca is dat ik daar steeds in mijn uppie reed.. alle mannen reden veeeeeel sneller en alle vrouwen veeeeel kortere afstanden.. da's leuk als je je verheugd had op 'gezellig' samen hard rijden als je snapt wat ik bedoel.

Ik heb nog geen flauw benul dus wat ik in Cal/Oregon ga rijden, maar zal wel tussen 100 en 150 km op een dag zijn met meestal 50 km vermoed ik. In maart zijn de eerste brevetten van 200 km, dus die moet ik dan met 2 vingers in de neus kunnen rijden.. want in april volgt al de 300 km ..

Espi
 
Back
Naar boven