MuscleMeat

Eerste 2 dagen cutten 1.2kg kwijt! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Patrick050

Novice
Lid geworden
22 mrt 2017
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
80kg
Vetpercentage
16%
Goedemiddag!

Ik ben net begonnen aan mijn 10-12 week cut. Nu weet ik dat ik de eerste 1-2 weken veel vocht zal verliezen, maar op de eerste dag al 0.5 kilo, en de tweede dag 0.7 kilo? dit lijkt mij wel een beetje heel veel!


Hier wat stats;

Bodytype: Ectomorph
Lengte: 1.76cm
Gewicht: 79.8kg
Bodyfat; +/- 16%

Huidig doel: +/- 75kg 10-11%

Nu na twee volle dagen met mijn cut bezig te zijn zit ik al op 78.6kg!

- Ik eet 500kc onder mijn maintenance, dus nu 2000kc per dag.
- Ik drink minimaal 4 liter water per dag.
- Ik doe minimaal 5 dagen per week krachttraining.

Supplementen per dag;

- 1x Multi men (bodyenfit)
- 1x Visolie Omega-3 capsule (bodyenfit)
- 5g Creatine monohydraat
- 1 schep Muscle protect tijdens mijn training (bodyenfit)
- 2x Muscletech eiwitshake
- Half theelepeltje Arganine +/- 1 uur voor mijn training

Mijn macro's per dag zijn;

Eiwitten: 162g
Vet: 61.5g
Koolhydraten: 208g

Mijn schema bestaat uit 5 maaltijden per dag. waarvan o.a rijst met kipfilet en broccoli en een keer rijst met tonijn en boontjes. (indien nodig zou ik altijd nog mijn precieze eetschema kunnen plaatsen)

Voor mijn cut telde ik mijn macro's niet, wel ongeveer mijn kc en zorgde dat ik wel elke dag mijn eiwitten binnen kreeg. Ik zat ongeveer op 3500-4000kc per dag.

Ik ben begin Januari weer begonnen met trainen, na bijna een jaar niet getraint te hebben en ongeveer 7kg afgevallen te zijn. In deze (bijna 3 maanden) van Januari tot nu ben ik weer van 70kg naar 80kg gegaan.

Mijn uiteindelijke vraag is dus eigenlijk:

Is het mogelijk om zoveel gewicht te verliezen de eerste paar dagen zonder teveel spiermassa kwijt te raken?
Kan ik echt in twee dagen een dikke kilo aan vocht verliezen?

Bij voorbaat dank!
 
Op dezelfde tijdstippen gewogen?

Ik bekijk het gewoon wekelijks bij mij kan dat ook enorm schommelen als ik me dagelijks weeg.
 
Allemaal vocht en darminhoud.

Je bent niet 1.2kg afgevallen je bent gewoon 1.2kg lichter.
 
Ja, was misschien wel even handig om er bij te zetten inderdaad! ik weeg mijzelf elke ochtend op een vast tijdstip. (na het plassen) En uiteraard alleen in m'n boxer.
 
Ja, was misschien wel even handig om er bij te zetten inderdaad! ik weeg mijzelf elke ochtend op een vast tijdstip. (na het plassen) En uiteraard alleen in m'n boxer.

Zoals basmca zegt.

Kan bij mij ook enorm schommelen van dag tot dag.
 
Schommelt van dag tot dag. Daarna verlies ik in de eerste week ook kilo's (2-3) vocht. Geen probleem.
 
Bedankt voor de snelle reacties! Ik ga er dan maar vanuit dat het zogoed als allemaal vocht is zoals ik al dacht. Alleen wou ik toch voor de zekerheid even een bevestiging, thanks!
 
Bedankt voor de snelle reacties! Ik ga er dan maar vanuit dat het zogoed als allemaal vocht is zoals ik al dacht. Alleen wou ik toch voor de zekerheid even een bevestiging, thanks!
Kijk na 1 of 2 weken even hoe snel het nog gaat. Als je lichaam dalijk al het 'overtollige' vocht eruit heeft, probeer dan om rond de 500gram af te vallen elke week.
 
Ga ik zeker doen, thanks!
 
darm inhoud... darmen kunnen tot wel 7 kg aan ontlasting bevatten... schommelt bij mij ook 1kg tot soms wel 2,5 kg. Het is echt afhankelijk ook van wat je de avond ervoor gegeten hebt.
 
conclusie....vocht en stront :D
 
1,76 m en 80 kg kg en minimaal 5x per week sporten en dan een onderhoud van 2500 kcal?
Lijkt me wat weinig...uitgaande van 3-5 x trainen per week zou je onderhoud al op bijna 3000 komen...
dan is 2000 eten wel erg weinig en vind ik het niet gek dat je snel afvalt...
Knipsel.JPG
 
1,76 m en 80 kg kg en minimaal 5x per week sporten en dan een onderhoud van 2500 kcal?
Lijkt me wat weinig...uitgaande van 3-5 x trainen per week zou je onderhoud al op bijna 3000 komen...
dan is 2000 eten wel erg weinig en vind ik het niet gek dat je snel afvalt... Bekijk bijlage 85273

Zou iemand mij kunnen uitleggen wat deze berekening inhoud, en hou ik deze op mijzelf kan toepassen?

Sorry voor off-topic.
 
Back
Naar boven