XXL Nutrition

Eerste aas kuur. voorstel 500mg test-e 2x p/w en 300mg tren-e 2x p/w

Bezoekers in dit topic

GymRat7

Novice
Lid geworden
5 nov 2015
Berichten
9
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
90kg
Vetpercentage
11%
Beste leden van het Dutchbodybuilding Forum,

zoals de titel al verraadt, ben ik voornemens om de eerste keer AAS te gaan gebruiken. Ik heb nu een jaar lang veel fora afgestruind en weet dat dit de eerste vereisten zijn voordat ik überhaupt moet proberen iets te posten op een forum:

Leeftijd: 24 jaar.
Gewicht: 90 kilo.
Trainingsperiode: Ik train nu zo'n 5 jaar. Daarvan zijn de afgelopen 3 jaar drop-dead serious, als in, strikt voedingsschema, zes keer per week trainen, carb cyclen, bulk en cut cycli et cetera. Ik denk dat ik objectief gezien over enorm veel (natuurlijke) bodybuildkennis beschik. Mind-Muscle connection en optimale spiermassa winst (bodybuilding) waren sleutelwoorden in mijn natuurlijke periode.
Verpercentage: Momenteel tussen de 10-11%.
Lengte: 1.88m.
Lichaamstype: Tussen ecto- en mesomorph.
Doel: Het wordt een bulk kuur. Ik was voornemens hem eind november te beginnen waarbij ik zoveel mogelijk droge massa wilde pakken.

Zoals hierboven al vermeld, ben ik momenteel van plan om binnenkort mijn eerste steroïdenkuur te beginnen. Ik heb veel research gedaan, en uiteraard heb ik de standaardadviezen van 500mg Test-E 10 weken gelezen. Enkele vrienden van me, die al enkele kuren gelopen hebben, geven echter aan dat dit te licht is en stellen voor om er Tren bij te laten lopen - Studentikoos als ik ben, wil ik hier natuurlijk professionele meningen over hebben. ik ben per slot van rekening maar een groentje op dit gebied (qua praktijkervaring).

Tot nu toe ben ik tot het volgende gekomen:
Week 1-10: 500mg Test-E 2x p/w injecteren.
Week 1-10: 300mg Tren-E 2x p/w injecteren (Zodat ik de Test en Tren tegelijk kan injecteren. Beiden lange esters heb ik begrepen die prima in een spuit te doen zijn? As far as I know, though).
Week 11-12: Niks.
Week 13: 50mg Nolvadex e/d
Week 14: 25mg Nolvadex e/d

Nu heb ik ook nog overwogen om HCG te gebruiken, veel over gelezen, maar besloten dat dat nu nog niet enorm problematisch is bij een dergelijk (licht) kuurtje.

Ik zou het geweldig vinden als ik vooral reacties krijg van de 'ervaren mannen' op dit Forum. Mannen als Big-T genieten hier enorm veel aanzien en ik hecht dan ook veel waarde aan hun mening.

Mochten er vragen zijn m.b.t. stats, kennis, training, voeding, et cetera, vraag me gerust.
Bovendien hoop ik niemand met deze post voor het hoofd te stoten.

Vriendelijk groetend,

Een groentje op AAS gebied.
 
Laatst bewerkt:
50mg nolva is overkill
Tren in je kuur is niet licht, dus hcg is verstandig.
 
50mg nolva is overkill
Tren in je kuur is niet licht, dus hcg is verstandig.

Zowel week 13 als 14 dus 25mg Nolvadex?
Nog suggesties m.b.t. de hoeveelheid HCG en wanneer in de kuur beginnen/eindigen (ik zal er sowieso zelf nog even naar kijken later vandaag).

Bedankt voor de reactie alvast!
 
Ik vermoed dat je een typo hebt gemaakt daar aangezien je 2x Test 1-10 hebt gezet? dan moet tren zijn zeker? Zou het gewoon bij test e only houden, genoeg te pakken bij een eerste kuur, niet nodig om andere middelen erbij te smijten, je weet tenslotte ook niet hoe je erop reageerd... ook geen 3 weken mee wachten na je laatste inject maar 2.
Voorstel;
1-10 test e 500mg ew
12-15 40/40/20/20 Nolvadex

HCG heb ik ook nog niet gepakt en verloor na mijn eerste test kuur niets dus ik persoonlijk sweer er(nog) niet op
Je zegt ook 50 en 25mg nolva, als je pilletje in 25mg komt pak je maar 50/50/25/25 maar 40/40/... is meer aangeraden.
Mooi geschreven trouwens dacht in het begin dat het een sollicitatiebrief was lololol
 
40/40 is ook niet aangeraden. max 20.
 
Eerste kuur zou ik iemand wat anders adviseren bijv:

250/300 test
300 primo
 
heb het gepakt na men test kuur en vond me al lekker goed hersteld 6 weken na men laatste inject, is natuurlijk niet zo maar waarom niet?? :)
 
heb het gepakt na men test kuur en vond me al lekker goed hersteld 6 weken na men laatste inject, is natuurlijk niet zo maar waarom niet?? :)

Had je nolva op 100 moeten pakken, was je vast ook hersteld. Hoger dan 20 = nutteloos.
 
Ik vermoed dat je een typo hebt gemaakt daar aangezien je 2x Test 1-10 hebt gezet? dan moet tren zijn zeker? Zou het gewoon bij test e only houden, genoeg te pakken bij een eerste kuur, niet nodig om andere middelen erbij te smijten, je weet tenslotte ook niet hoe je erop reageerd... ook geen 3 weken mee wachten na je laatste inject maar 2.
Voorstel;
1-10 test e 500mg ew
12-15 40/40/20/20 Nolvadex

HCG heb ik ook nog niet gepakt en verloor na mijn eerste test kuur niets dus ik persoonlijk sweer er(nog) niet op
Je zegt ook 50 en 25mg nolva, als je pilletje in 25mg komt pak je maar 50/50/25/25 maar 40/40/... is meer aangeraden.
Mooi geschreven trouwens dacht in het begin dat het een sollicitatiebrief was lololol

Klopt, excuses daarvoor. Moest inderdaad Tren-E zijn. Bovendien bedoelde ik inderdaad twee weken wachten, ik dacht dat het dan week 13 zou zijn (week 10 laatste inject, week 11 en 12 niks, week 13 beginnen met Nolva).

Bedankt voor je bericht. Ik heb inderdaad vele berichten gelezen die Test-E 500mg als beginnerskuur voorschrijven. Ik vroeg me alleen af of nu al beginnen met Test-E plus Tren-E echt veel te zwaar zou zijn, of gewoon prima.
 
40/40 is ook niet aangeraden. max 20.
Dan zal ik twee weken à 20mg per dag serieus overwegen.
Hoe kijk je tegen een eerste kuur aan, waarbij meteen Tren wordt gebruikt? Is dat veel te zwaar of kan dat prima?

Alvast bedankt voor je reactie.
 
Eerste kuur zou ik iemand wat anders adviseren bijv:

250/300 test
300 primo

En waarom precies Primobolan? Bedoel je dan overigens Primo Depot (de injectable) of de orale versie?

Alvast bedankt!
 
Dan zal ik twee weken à 20mg per dag serieus overwegen.
Hoe kijk je tegen een eerste kuur aan, waarbij meteen Tren wordt gebruikt? Is dat veel te zwaar of kan dat prima?

Alvast bedankt voor je reactie.

Kan prima, zeker op die low doseringen. Echter zou ik toch beginnen met de basis:) 500 testo only of 500 test 200 mast.
 
Tot nu toe ben ik tot het volgende gekomen:
week 1-12 hcg 2x pw 500iu
Week 1-10: 500mg Test-E 2x p/w injecteren.
Week 1-10: 300mg Tren-E 2x p/w injecteren (Zodat ik de Test en Tren tegelijk kan injecteren. Beiden lange esters heb ik begrepen die prima in een spuit te doen zijn? As far as I know, though).
Week 11-12: Niks.
Week 13-16 nolva 20

Fixed voor de rest begin met alleen test dan weet je hoe jedaar op reageer, maar dat kan je hier boven ook lezen
 
ja primobolan....

Lekker middel zonder te veel bijwerkingen, houd niet teveel vocht etc
 
Kan prima, zeker op die low doseringen. Echter zou ik toch beginnen met de basis:) 500 testo only of 500 test 200 mast.

Ik ben vooral zo benieuwd naar het 'Waarom'. Ik ben enorm leergierig aangezien ik echt een groentje ben op AAS niveau. Ik wil daarvan (net als ik zo leergierig was met natuurlijk bodybuilden) ook het naadje van de kous proberen te weten te komen.
Het argument wat ik vaak terug hoor komen is:

-Dan weet ik hoe mijn lichaam reageert op Testosteron-E. Dat begrijp ik.

Eventuele sides zijn dan makkelijker te tackelen en te localiseren om het zo maar te zeggen.
Maar, een veel gehoord tegenargument is dan; als je sides krijgt, stop je met je Tren-E. Als ze dan overgaan, weet je ook waar het aan ligt?
Ik wil absoluut niet eigenwijs doen. Ben vooral heeeel nieuwsgierig naar het 'Hoe' en 'Waarom'.

Tot slot: In hoeverre is HCG een must bij lage doses Tren-E? Better safe than sorry uiteraard, maar in hoeverre versnelt het de opgangkoming van de eigen Testosteron productie m.b.t. verkleinde testikels?

Vriendelijk groetend, ik wacht op meer (tot nu toe goed) respons!
 
Waarom? Omdat jij zat gained op 500 testo als eerste kuur. Hoeft niet gelijk tren dr bij te stacken:)
"Galen" heeft een mooi topic over hCG. Zou die eens opzoeken via de search functie.
 
Waarom? Omdat jij zat gained op 500 testo als eerste kuur. Hoeft niet gelijk tren dr bij te stacken:)
"Galen" heeft een mooi topic over hCG. Zou die eens opzoeken via de search functie.

Ik zit inderdaad te twijfelen over een Test-E only kuur.

Misschien dat dat inderdaad beter is. Ik hoor graag adviezen van anderen!

Ik heb overigens het stukje van Galen zojuist gelezen.
Ik denk dat ik, afgaande op mijn juiste interpretatie van het stuk, dan op ongeveer het volgende uit zou komen:
Wk 1-10: Test-E 500mg 2x PW
Wk 2-10 (??): HcG 500iu per week, 2x 250iu per week.
Wk 13-14: 20mg Nolvadex per dag.

Ik zit bovendien te twijfelen over Nolvadex of Clomid. In Nederland lijkt iedereen echter Nolvadex de voorkeur te geven; andere fora prijzen Clomid weer omdat het iets milder zou zijn, maar hetzelfde effect sorteert.

Ik hoor graag van jullie!
 
wk 1-10 Sust e5d
wk 7-12 winny 60mg/d en gelijk daaraanvolgend je nakuur

4 weken 20mg nolva
 
Back
Naar boven