XXL Nutrition

Eerste auto budget €2000,- tips? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MarceldeV

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
10 apr 2009
Berichten
4.625
Waardering
210
Lengte
1m95
Massa
101kg
Zoals de titel zegt, ik ben dan eindelijk op zoek naar een auto. Echter heb ik echt geen verstand van auto's en weet dus ook niet welke auto's vaak gebreken hebben en welke niet etc.

Ik rij af en toe in een Opel Astra en moet zeggen dat die me goed bevalt, ik krijg geen last van mijn rug wat ik in andere auto's wel eens heb en hij rijdt gewoon prettig. (rugoperatie gehad)
Ik wil dus geen sportieve auto hebben aangezien deze meestal wat lager zijn wat niet goed voelt. Ook moet de auto redelijk ruim zijn aangezien ik 1.95-1.96m ben en ik niet tegen het dak wil aanzitten.

Ik heb al wat rondgezocht op internet maar door de bomen zie ik het bos niet meer en hoop dus dat jullie mij wat goeie tips kunnen geven, wellicht met soortgelijke auto's als de Astra. Of is er wellicht een reden waardoor ik niet voor de Astra zou moeten gaan?

Op dit moment zit ik thuis en zal dus niet veel km's maken behalve voor boodschappen en af en toe bij mensen op bezoek maar dus geen dagelijkse lange rit. Gym zit om de hoek dus dat doe ik op de fiets.

Alvast bedankt voor de moeite en karma voor ieder die helpt.
 
Ver weg blijven van Slopels in ieder geval :)
 
Ver weg blijven van Slopels in ieder geval :)

Haha +1

Ik zou voor een Hummer gaan die zijn best groot. En ook benzine dus voor als je niet veel kilometers rijd
 
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...yn9ZUtke4JZJ5e-BmE2XOLPUxcIQzrHsqLutWGk_s9lJI

Opel Corsa 1.4 3drs 1998 Rood Stuurbekrachtiging APK 147dkm
617 x gezien sinds 23 jan. '14, 14:02 Prijs: € 1.750,00
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
Grote foto's
KM stand
147.062
Bouwjaar
1998
Verbruik KM/L
-
Energielabel
-
Garantie
-
Wat kost de autoverzekering?
Bereken hier hoeveel u betaalt voor de autoverzekering.
Centraal Beheer
Bereken
Overzicht Kenmerken
Samenvatting

Merk & Model: Opel CORSA Bouwjaar: 1998
Uitvoering: 1.4 I 3D Kenteken: SR-XB-23
Carrosserie: Hatchback (3/5-deurs) APK tot: 16 januari 2015
Brandstof: Benzine Kilometerstand: 147.062 km
Transmissie: Handgeschakeld 5 versnellingen Energielabel: -

Verbruik: - Prijs: € 1.750,00
Motorinhoud: 1.400 cc Garantie: -
Topsnelheid: 155 km/h Kosten p/m: -
Beschrijving

- Achterbank neerklapbaar
- Auto verkeerd in een zeer goede staat
- Bestuurdersstoel met verstelbare zithoogte
- Glas getint
- Gordelspanners
- Lichtmetalen velgen
- Nieuwe APK t/m 16-01-2015 (probleemloos gekeurd zonder adviespunten)
- Radio cd speler
- Stootlijsten
- Stuurbekrachtiging
- 3e Remlicht
- Toerenteller
- Vier zeer goede banden, waarvan twee volledig nieuwe banden
 
Ik zou voor een golf 4 gaan... Heb er zelf ook een met al 260k op de teller. Ding blijft rijden.
 
Haha +1

Ik zou voor een Hummer gaan die zijn best groot. En ook benzine dus voor als je niet veel kilometers rijd

Voor 2K?? Waar verkopen ze die?

---------- Toegevoegd om 20:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:11 ----------

Ik zou voor een golf 4 gaan... Heb er zelf ook een met al 260k op de teller. Ding blijft rijden.

+1 ook goede ervaringen mee gehad.
 
Iemand met verstand van auto's meenemen als je de auto gaat bezichten en een proefrit gaat maken.
 
Spaar wat langer door en haal een +-2001 Ibiza.
 
Ja wel met wat opties en misschien zo'n 1.8T motor en niet een miljard kilometers erop.
 
Voor 2000 heb je wel wat moois hoor. ( Als je goed zoekt )
Een Slopel zou ik idd ook niet halen wat een troep.
Ik kocht als eerste auto een Audi a6 2.6 1996 1.8ton op de klok voor 1100 euro in PERFECTE staat. ( Distributie etc was net vervangen en zeer goed onderhouden )
Was echt een heerlijke auto, maar ik had geluk dat die zo goed was voor zo weinig geld.
Enige nadeel was het benzineverbruik, tering wat kon dat ding zuipen voor 150pk:roflol:
En staar je niet blind met pk's op zo'n auto 150pk heb ik me mooi mee kunnen vermaken hoor was een heerlijk blok.

Als je een zuinige auto wilt dan kan je beter iets anders kopen zoals een Toyota paseo, Toyota starlet, Nissan micra, Mitsubishi colt etc etc. ( Zijn allemaal zeer betrouwbare japanners )

---------- Toegevoegd om 16:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:44 ----------

Deze met airco ;)

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Wat zijn jouw ervaringen met de Astra? Eerlijke reactie graag, die van je vader is toch boven mijn budget en ik wil gewoon handgeschakeld.
Ik heb niks met Opel, maar ik hoor wel goede dingen over de Astra. vooral de 1.6 8v is zeer betrouwbaar van Opel, bij de 1.6 16v moet je oppassen die lopen wel vaker in de soep.
 
Deze met airco ;)

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Wat zijn jouw ervaringen met de Astra? Eerlijke reactie graag, die van je vader is toch boven mijn budget en ik wil gewoon handgeschakeld.

Opel zijn verder prima motoren die erin liggen (Saab heeft ze er ook in liggen). Weet alleen niet van welk blok precies maar je moet er wel op letten dat ze geen tik in de motor hebben, was iets met de nokkenas volgens mij
 
Voor 2000 heb je wel wat moois hoor. ( Als je goed zoekt )
Een Slopel zou ik idd ook niet halen wat een troep.
Ik kocht als eerste auto een Audi a6 2.6 1996 1.8ton op de klok voor 1100 euro in PERFECTE staat. ( Distributie etc was net vervangen en zeer goed onderhouden )
Was echt een heerlijke auto, maar ik had geluk dat die zo goed was voor zo weinig geld.
Enige nadeel was het benzineverbruik, tering wat kon dat ding zuipen voor 150pk:roflol:
En staar je niet blind met pk's op zo'n auto 150pk heb ik me mooi mee kunnen vermaken hoor was een heerlijk blok.

Als je een zuinige auto wilt dan kan je beter iets anders kopen zoals een Toyota paseo, Toyota starlet, Nissan micra, Mitsubishi colt etc etc. ( Zijn allemaal zeer betrouwbare japanners )

---------- Toegevoegd om 16:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:44 ----------


Ik heb niks met Opel, maar ik hoor wel goede dingen over de Astra. vooral de 1.6 8v is zeer betrouwbaar van Opel, bij de 1.6 16v moet je oppassen die lopen wel vaker in de soep.

Bedankt voor het advies, ik zal die auto's ook eens bekijken. Nooit geweten dat Opel zo slecht bekend staat.
 
Back
Naar boven