AndroidHealthClinic

Eerste bestuurder (Van Es-GL-A'dam) wil openlijk af van 'Zwarte Piet' (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Pieten waren moren is mij verteld... (en hoe komen die kleuren anders zo schoon als die kop zo zwart is ?... ALS'ie al zwart is, want meestal is'ie donkerbruin...)

De Moren was de benaming voor de islamitische bevolking van het middeleeuwse Spanje. De Moren waren voornamelijk Marokkaanse Berbers en Arabieren.

Marokkanen dus .... *duikt onder tafel*


Sinterklaas gewoon een keiharde racist :roflol:
 
Wat gewoon een mislukte reclamestunt was:

Op 19 december 2006 werd bekendgemaakt dat de rel rond de naamsverandering een actie was van de marketingafdeling van de fabrikant. Er werd hierdoor heel veel aandacht besteed aan de Zoenen, maar flinke omzetstijgingen bleven uit. De omzet daalde zelfs iets doordat er consumenten waren die door de naamsverandering het product links lieten liggen.[4]
Epic. Dit snapt toch iedere mongool? Negerzoen was een begrip. Buys Zoenen? :roflol:

---------- Post added 3 December 2012 at 17:56 ----------

Wat is er racistisch aan zwarten die kado'tjes geven? Ik vind het eerder positieve discriminatie. Als je in de Bijlmer loopt zijn ze niet zo aardig.

Inderdaad. Zwarte pieten zijn de enige goede negers.
 
Epic. Dit snapt toch iedere mongool? Negerzoen was een begrip. Buys Zoenen? :roflol:

---------- Post added 3 December 2012 at 17:56 ----------



Inderdaad. Zwarte pieten zijn de enige goede negers.
Zegt de persoon met een neger als avatar :D
 
Epic. Dit snapt toch iedere mongool? Negerzoen was een begrip. Buys Zoenen? :roflol:

---------- Post added 3 December 2012 at 17:56 ----------



Inderdaad. Zwarte pieten zijn de enige goede negers.
Dus eigenlijk worden zwarte pieten gediscrimineerd door negers?
 
Waar ik vandaan kom (regio Antwerpen) geloven de meeste kindjes dat zwarte piet zwart is omdat hij altijd doorheen de schoorstenen moet kruipen... En is hij dus niet van nature zwart.
 
Ik denk dat maar een handvol mensen het verband leggen met suprematie van 'de blanke' doordat Piet zwart is (door het roet of gewoon als zwart hulpje en Klaas blank.

De personen die dit ook willen veranderen hebben zelf een probleem en dat is het idee dat oorspronkelijke cultuur van NL zo snel mogelijk moet worden vervangen door een multiculti-hippie cultuur.

Dat zijn dezelfde mensen die heel graag positieve discriminatie toegepast willen zien in de praktijk terwijl dit geen enkel doel dient behalve idealisme van de zachtste geitenwollen stof.
 
Laatst bewerkt:
Dat wist ik niet, ben er dus ingetuimd.....of was het in ene een publiciteits stunt toen er veel kritiek op kwam ?

Hoe groot was de stunt als het toch veranderd is ? En ik zie ook via google afbeeldingen met Buys Zoenen.

Op 19 december 2006 werd bekendgemaakt dat de rel rond de naamsverandering een actie was van de marketingafdeling van de fabrikant. Er werd hierdoor heel veel aandacht besteed aan de Zoenen, maar flinke omzetstijgingen bleven uit. De omzet daalde zelfs iets doordat er consumenten waren die door de naamsverandering het product links lieten liggen

Of de stunt geslaagd is of niet, het was een opzetje van de marketingafdeling. Zou ook niet slim zijn geweest om bij mislukken van de stunt de naam dan maar weer terug te zetten naar de oude naam.
 
Herinner me niet meer waar, dacht antillen of madagaskar ofzo.
Alleszins daar was de Sint zwart en de Pieten blank.
 
Het ironische is wel dat er ook tientallen mensen zijn die 'ons' Nederlanders graag blijven wijzen op ons slavernij verleden en ons schuldgevoel beetje zoals de gastarbeider.

Misschien kunnen we in dat kader de Piet dan zwart houden en Klaas wit...humorrrrrr.
 
Back
Naar boven