Fitness Seller

Eerste bulk schema check/advies!!!

Bezoekers in dit topic

Sertoow

Novice
Lid geworden
3 jun 2015
Berichten
10
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
91kg
Vetpercentage
10%
Hallo mede-BB'ers,

Ik ben net een maand geleden gestopt met me half jaar cut, van 106kg naar 85,2kg met 9,4% BF gegaan.
Lekker op vakantie geweest en 2 weken rust gepakt en de nodige kilo's van het ongezonde eten aangekomen.

Nu wil ik tot april aan de bulk en heb mijn 1ste bulk schema gemaakt, omdat het voor het eerst is voor mij wou ik graag julie mening en advies aanhoren.

Huidige stats:

Lengte 179cm
Gewicht 88,5kg
BF tussen de 11 en 14 % (nog niet op laten meten)
Kcal onderhoud 2900/3000kcal

Voor de bulk ben ik 500kcal boven mijn onderhoud gaan zitten met een macro van 40/40/20

Voor en na trainen eet ik groente van wat de pot schaft, deze heb ik niet op de schema staan omdat het elke dag wat anders is!

Graag hoor ik jullie adviezen of mening en hoop ik dat jullie me kunnen helpen indien het nodig is!

Alvast bedankt!

Sertac.

Screenshot_2015-09-30-17-03-33-1.png
 
Waarom houd je 40/40/20 aan? Aangezien je eiwitten wel ergggggg HOOG zitten en de vetten eigenlijk vrij laag. Deze zou ik zeker opschroeven, zeker omdat je veelal verzadigde vetten binnen krijgt. Daar zou ikz eker wat in gaan switchen. Bijv. pindakaas erin, groente en fruit erin voor vezels env itamines (zie ik nu ook niet en sommige groenten bevatten zeker wel wat kcal).

Je lichaam heeft eigenlijk voor optimaal herstel nie tmeer dan 2 gram per kg lichaamsgewicht nodig. Alles wat je extra consumeert is dus een 'dure' bron van energie. Koolhydraten en vetten zijn immers goedkoper ;) Een goede vuistregel is 1gr vetten per kg lichaamsgewicht en 2gr eiwitten per kg lichaamsgewicht. De rest aanvullen met koolhydraten.

Wel supernice dat je alle shakes ed eruit laat :)
 
Waarom houd je 40/40/20 aan? Aangezien je eiwitten wel ergggggg HOOG zitten en de vetten eigenlijk vrij laag. Deze zou ik zeker opschroeven, zeker omdat je veelal verzadigde vetten binnen krijgt. Daar zou ikz eker wat in gaan switchen. Bijv. pindakaas erin, groente en fruit erin voor vezels env itamines (zie ik nu ook niet en sommige groenten bevatten zeker wel wat kcal).

Je lichaam heeft eigenlijk voor optimaal herstel nie tmeer dan 2 gram per kg lichaamsgewicht nodig. Alles wat je extra consumeert is dus een 'dure' bron van energie. Koolhydraten en vetten zijn immers goedkoper ;) Een goede vuistregel is 1gr vetten per kg lichaamsgewicht en 2gr eiwitten per kg lichaamsgewicht. De rest aanvullen met koolhydraten.

Wel supernice dat je alle shakes ed eruit laat :)

Dankjewel voor je reactie en advies!

Dan ga ik eventjes de eerste 2 a 3 weken me eiwitten op ongeveer 200 gram gooien en vetten op 90/100 gram. Derest vul ik dan bij met kH.
Om 12 uur komt er een stuk fruit bij.

Groente eet ik is sws bij me pre en post workout maar omdat ik eet wat de pot schaft heb ik deze niet op de schema gezet.

Met de cut heb ik gemerkt dat het vet lastiger te verbranden was als ik wat hoger zat met me kH.
Dus ben benieuwd hoe het gaat uitpakken!!
 
Top, als je met dit schema niet aankomt in vet, doe je het zeker goed. :)

Veel succes!
 
Top, als je met dit schema niet aankomt in vet, doe je het zeker goed. :)

Veel succes!

Laten we maar hopen van niet haha..
Denkje van wel? Want wil namelijk zo min mogelijk in vet aankomen!

Dankjewel!
 
Je zit 400-500kcal boven je behoefte. Daarbij heb ik soms mijn vraagtekens of je de hoeveelheden die je neemt, wel waar zijn (dus in de praktijk meer ervan neemt). Waardoor je nog een groter overschot hebt van 500+ kcal. Waardoor je dus makkelijker vet gaat aanzetten. Je schrijft bijv. melk, havermout en tonijn. Eet je dan gewoon een blik tonijn leeg? Of eet je er nog iets bij? Je moet eigenlijk ALLES meetellen, in BIJNA alles wat je eet zitten namelijk kcal. Ook alle kleine dingen bij elkaar zijn soms zomaar 300-400kcal op een dag. Sja, als dat het geval is zit je zomaar op 750-1000kcal boven je onderhoud ;)
 
Je zit 400-500kcal boven je behoefte. Daarbij heb ik soms mijn vraagtekens of je de hoeveelheden die je neemt, wel waar zijn (dus in de praktijk meer ervan neemt). Waardoor je nog een groter overschot hebt van 500+ kcal. Waardoor je dus makkelijker vet gaat aanzetten. Je schrijft bijv. melk, havermout en tonijn. Eet je dan gewoon een blik tonijn leeg? Of eet je er nog iets bij? Je moet eigenlijk ALLES meetellen, in BIJNA alles wat je eet zitten namelijk kcal. Ook alle kleine dingen bij elkaar zijn soms zomaar 300-400kcal op een dag. Sja, als dat het geval is zit je zomaar op 750-1000kcal boven je onderhoud ;)
Agree. Zo heb ik zelf bijv. bij mijn voedingsschema ook olijfolie voor het bereiden van mijn kipfilet en eieren meegerekend, wat toch weer 360 extra kcal is (Al blijft er altijd wat van de olie in de pan).
 
Mooie toevoeging
 
Je zit 400-500kcal boven je behoefte. Daarbij heb ik soms mijn vraagtekens of je de hoeveelheden die je neemt, wel waar zijn (dus in de praktijk meer ervan neemt). Waardoor je nog een groter overschot hebt van 500+ kcal. Waardoor je dus makkelijker vet gaat aanzetten. Je schrijft bijv. melk, havermout en tonijn. Eet je dan gewoon een blik tonijn leeg? Of eet je er nog iets bij? Je moet eigenlijk ALLES meetellen, in BIJNA alles wat je eet zitten namelijk kcal. Ook alle kleine dingen bij elkaar zijn soms zomaar 300-400kcal op een dag. Sja, als dat het geval is zit je zomaar op 750-1000kcal boven je onderhoud ;)

Mijn schema is echt alles wat ik eet behalve de groente die er niet bij staat, ik weeg alles precies af.
Bakken doe ik zonder olie

Na een half jaar cutten heb ik onderhand wel de discipline gekregen om me echt aan mijn schema te houden, dus er wordt geen hapje extra genomen of tussendoor gecheat haha

Wat er op mijn schema staat qua voedsel, aantal grammen etc gaat ook echt naar binnen.

Niks meer niks minder
 
Als dat het geval is, gaat het wel lukken. Precies aanhouden is in zulke gevallen belangrijk ;)

Succes!
 
Back
Naar boven