AndroidHealthClinic

Eerste bulkschema graag jullie oordeel

Bezoekers in dit topic

Fulkano

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
294
Waardering
25
Lengte
1m96
Massa
89kg
Vetpercentage
11%
Hoi allemaal,

na flink te zijn afgevallen ga ik nu voor het eerst bulken. Planning is tot 1-5 en dan cutten zodat ik strak op vakantie kan haha.

Hierbij mijn trainingsdag (train in de avond) en rustdag schema. Graag jullie feedback!
 

Bijlagen

  • Voedingsschema bulk 10% RUST.xlsx
    76,4 KB · Weergaven: 166
  • Voedingsschema bulk 10% TRAIN.xlsx
    76,6 KB · Weergaven: 175
Niemand?
 
Kan m niet openen op mijn foon :o

Ligt aan mijn foon... oud... kan geen excel openen...
 
Vreemd. Hierbij nogmaals
 

Bijlagen

  • Voedingsschema bulk 10% RUST.xlsx
    76,4 KB · Weergaven: 134
  • Voedingsschema bulk 10% TRAIN.xlsx
    76,6 KB · Weergaven: 170
voedingsschema ziet er opzich prima uit, alleen zijn je eiwitten wat aan de hoge kant (87x 1,8 = 156,6 & dat is al hoog, 1,6 per kg lichaamsgewicht is in principe al voldoende -> 139,2 gr. die keuze is verder aan jou.) koolhydraten zijn op een prima hoeveelheid, met resterende kcal. zou je nog wat omhoog kunnen gaan in vet..

verder zou ik adviseren je lichaamsgewicht goed in de gaten te houden omdat je ''redelijk laag'' in kcal. zit voor een bulk van iemand met dit lichaamsgewicht, niks ergs maar hou wel goed in de gaten of je gemiddeld per week aankomt.
 
Thx. Weten jullie broodbeleg met goede koolhydraten. Dan wissel ik daarmee wat eiwit in voor kh. Denk alleen dat dat er niet echt is. Zit sowieso te kijken hoe makkelijk eiwitten te reduceren ten faveure van kh's.

Wat de eiwitten betreft zie ik ook dat veel 2 of meer gram per kg aanhouden. Hoe komen die daar dan op
 
Laatst bewerkt:
KH op brood is meestal toch zoet beleg. Misschien honing of appelstroop.

Eiwitten heb je zat aan 2-2,5 gr per kg bw. Meer is niet nodig en eiwitten zijn duurder dan kh. Kh geven ook lekker wat energie.
Erboven gaan is dus op zich geen probleem maar je kan t ook overdrijven... dus op 3 gr per kg bw gaan zittem is overdreven.

Bij AAS gebruik is het weer een heel ander verhaal ;)
 
Allright ik ga paar crackers met honing erin gooien en wat kaas eruit.

PS: What is the deal met aardappelen. Lees ook tegenstrijdige dingen daarover.
 
aardappel is prima.
zoete aardappel ook.
 
OK laatste vraagje nu we toch zo lekker bezig zijn. Is het heel belangrijk al bij ontbijt veel eiwitten te eten, of valt dat mee
 
OK laatste vraagje nu we toch zo lekker bezig zijn. Is het heel belangrijk al bij ontbijt veel eiwitten te eten, of valt dat mee

Als recreatief sporter valt het allemaal wel mee. Ik doe smorgens bij mn havermout wat whey poeder. Verspreid mn eiwitten liever over mn 4 maaltijden.

Bij het opstaan raden ze vaak snelle eiwitten aan. Gaat het veel verschil maken ,volgens mij niet.
 
valt allemaal wel mee. Er zijn er ook veel die intermittent fasting doen en pas na 12:00 beginnen te eten...
 
Ja dat doet een collega van mij ook. Lijkt me wel zwaar. OK thx again. Ik laat nog wel even weten hoe de bulk gaat. Wel leuk iig zoveel eten :-)
 
KH op brood is meestal toch zoet beleg. Misschien honing of appelstroop.

Eiwitten heb je zat aan 2-2,5 gr per kg bw. Meer is niet nodig en eiwitten zijn duurder dan kh. Kh geven ook lekker wat energie.
Erboven gaan is dus op zich geen probleem maar je kan t ook overdrijven... dus op 3 gr per kg bw gaan zittem is overdreven.

Bij AAS gebruik is het weer een heel ander verhaal ;)
2-2,5 is teveel voor iemand die in een kcal. overschot zit. heb je niet veel aan, restante plas je gewoon weer uit. nadeel aan eiwitten is ook dat het vocht vasthoud die je dus weer verliest. vocht is fijn omdat het meestal in wat meer kracht uit
 
2-2,5 is teveel voor iemand die in een kcal. overschot zit. heb je niet veel aan, restante plas je gewoon weer uit. nadeel aan eiwitten is ook dat het vocht vasthoud die je dus weer verliest. vocht is fijn omdat het meestal in wat meer kracht uit
Klopt dat je prima met minder af kan. Velen zeggen ook 1,8 gr per kg lean body mass. Wat meestal rond de 2 gr per kg BW zit. De 2,5 gr per kg BW wordt ook wel vaker geadviseerd als je aan het cutten bent. Het is ook meer een soort van richtwaarde. Omdat veek mensen ook denken hoe meer hoe beter. ;)

Van eiwitten ga je geen vocht vasthouden... in ieder geval is dat niet een algemene eigenschap. Dat kan wel per persoon verschillen uiteraard.
 
Teveel eiwitten uitplassen? Ik denk het ook niet.. :)

En vocht vasthouden van eiwit is ook niet echt logisch. Laat staan dat je er sterker van wordt. :wave2:
 
Klopt dat je prima met minder af kan. Velen zeggen ook 1,8 gr per kg lean body mass. Wat meestal rond de 2 gr per kg BW zit. De 2,5 gr per kg BW wordt ook wel vaker geadviseerd als je aan het cutten bent. Het is ook meer een soort van richtwaarde. Omdat veek mensen ook denken hoe meer hoe beter. ;)

Van eiwitten ga je geen vocht vasthouden... in ieder geval is dat niet een algemene eigenschap. Dat kan wel per persoon verschillen uiteraard.
nee ik bedoel dat eiwitten zorgen voor dehydratie, hiermee bedoel ik dat je een groot gedeelte van je vocht uitplast, terwijl het imo prettiger is om die in je lichaam te hebben
 
Back
Naar boven