Fitness Seller

Eerste cleanbulk

Bezoekers in dit topic

sca01

Cool Novice
Lid geworden
20 feb 2013
Berichten
39
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
58kg
Vetpercentage
22%
Hi allemaal,

Sinds afgelopen september ben ik begonnen met het verlagen van mijn vetpercentage. Best goed gelukt maar nu vind ik mezelf nogal slank zonder veel inhoud. Mijn oplossing: musclesss!!

Nu heb ik dus besloten om een aantal weken te proberen om te gaan cleanbulken, maar vind het DOODENG. Ik eet nu al maanden onder onderhoud (ja, met een fijne en welverdiende refeed 1x pw). Ik zit nu volgens Tanita weegschaal op 22% vetpercentage (ik zal dit percentage zondag even opnieuw laten meten met een tang omdat ik het idee heb dat ik wel wat lager zit).

Ik zorgde altijd voor een kcalorietekort in een week (de ene dag at ik wat minder, in het weekend teveel met sociale activiteiten :D ). Kan ik dit ook doen in de cleanbulk (maar dan met een licht kcal overschot natuurlijk)? En tot welk vetpercentage bulken jullie meestal (de zomer komt er toch ook wel aan...:eek:)? En hoe lang zal ik ongeveer bulken om geen fattiehattie te zijn deze zomer?

Verder train ik sinds kort 3x pw met een upper/lower Als jullie nog meer informatie nodig hebben om een goed antwoord te geven, vraag maar raak!
 
Anders pas je reverse dieting toe, dan schroef je langzaam je cal. op en kom je nihil vet aan.

En clean bulken hoeft niet, ik eet volgens de iifym en ja ook in de wedstrijd prep nu en word super droog. En ik eet elke dag wel wat chocola of anders lekkers.
Kijk bijvoorbeeld bij Layne Norton die legt goed uit hoe je reverse dieting toe kan passen :)
 
cleanbulk betekend ook niet per se alleen "clean" eten, het betekend gewoon eten in een klein calorie overschot


het is niet opeens dat je van de ene dag op de andere dag veel dikker bent als je gaat bulken. Gewoon de spiegel een beetje in de gaten houden maar niet te bang zijn om aan te komen
 
Back
Naar boven