AndroidHealthClinic

Eerste cut 2022 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Diezelfde maaltijden ga je niet volhouden, dan is het niet leuk.
Het is al lastig genoeg met lekker eten.
Ik zag dat ze ook pastas hebben, hamburgers met rode kool etc. Ik zal afwisselen kwa maaltijden. Denk niet dat ik het 4 weken zou volhouden met dezelfde maaltijden idd.
 
Gedaan :o..blijf bij mijn mening. Heb het zelf zo gedaan en het werkte. Ik ga er niet van uit dat ik zo'n fantastische genen heb..
Ik denk eigenlijk ook dat serieus gaan trainen én eten beter is. Hier zitten nog beginner gainz onder het vet. Ik bedoel het niet lullig.
Meer massa is straks gemakkelijker cutten.
 
Ik zag dat ze ook pastas hebben, hamburgers met rode kool etc. Ik zal afwisselen kwa maaltijden. Denk niet dat ik het 4 weken zou volhouden met dezelfde maaltijden idd.
Denk uberhaupt niet dat je het volhoud als je afhankelijk bent van een kant en klare maaltijd. Leer zelf je eigen eten te bereiden en ben bewust van wat JIJ eet.
 
Denk uberhaupt niet dat je het volhoud als je afhankelijk bent van een kant en klare maaltijd. Leer zelf je eigen eten te bereiden en ben bewust van wat JIJ eet.
Ik werk binnenkort weer full time 6 dagen in de week waardoor dat moeilijk word. Ik wil het wel volhouden zodat ik niet naar de foute dingen ga grijpen zoals suikers en vette hap. Mis nog een beetje die motivatie en energie daarvoor. Noem me maar lui maar als dit mij helpt gezond te blijven eten doe ik het nog even zo.
 
Ik zag dat ze ook pastas hebben, hamburgers met rode kool etc. Ik zal afwisselen kwa maaltijden. Denk niet dat ik het 4 weken zou volhouden met dezelfde maaltijden idd.
Denk dat dit ook de truuc is.

Deze pasta a la fiber no kcal is super voor mijn cut, maar als ik de komende 10 jaar gezond wil blijven, blijf ik deze meuk dan ook 10 jaar eten in een cut? Is je antwoord nee of misschien, gelijk uit het raam en verder zoeken naar iets wat 'normaler' voor je is....zoals een fuckin' boterham :D
 
Denk dat dit ook de truuc is.

Deze pasta a la fiber no kcal is super voor mijn cut, maar als ik de komende 10 jaar gezond wil blijven, blijf ik deze meuk dan ook 10 jaar eten in een cut? Is je antwoord nee of misschien, gelijk uit het raam en verder zoeken naar iets wat 'normaler' voor je is....zoals een fuckin' boterham :D
Broodjes pindakaas en kipfilet zal ik er af en toe ook in gooien 😁
 
Ik werk binnenkort weer full time 6 dagen in de week waardoor dat moeilijk word. Ik wil het wel volhouden zodat ik niet naar de foute dingen ga grijpen zoals suikers en vette hap. Mis nog een beetje die motivatie en energie daarvoor. Noem me maar lui maar als dit mij helpt gezond te blijven eten doe ik het nog even zo.

Ik weet niet of je overdag gewoon geen honger wil hebben en 's avonds vaak koolhydraten wil zoals velen, maar dan kan het helpen om bijv. tussen de middag volume voedsel naar binnen te werken (400-600g groente + kant en klare kip) en dan in de avond bijv. die boterham lekker te nemen. Moeilijk hoeft het niet te zijn dus ik vind werk geen excuus eerlijk gezegd, je moet het plannen
 
Ik weet niet of je overdag gewoon geen honger wil hebben en 's avonds vaak koolhydraten wil zoals velen, maar dan kan het helpen om bijv. tussen de middag volume voedsel naar binnen te werken (400-600g groente + kant en klare kip) en dan in de avond bijv. die boterham lekker te nemen. Moeilijk hoeft het niet te zijn dus ik vind werk geen excuus eerlijk gezegd, je moet het plannen
Ok dan kan ik dus beter de eieren met brood en eiwit toetje naar de ochtend verplaatsen. Klopt het trouwens dat wanneer ik een eiwit toetje 1 uur voor het slapen gaan neem dit zorgt voor maximale massa groei ? Ik heb gehoord dat dat langzame eiwitten zijn die tijdens je slaap ook aangevoerd worden. Als ik het fout heb hoor ik het ook graag.
 
Ok dan kan ik dus beter de eieren met brood en eiwit toetje naar de ochtend verplaatsen. Klopt het trouwens dat wanneer ik een eiwit toetje 1 uur voor het slapen gaan neem dit zorgt voor maximale massa groei ? Ik heb gehoord dat dat langzame eiwitten zijn die tijdens je slaap ook aangevoerd worden. Als ik het fout heb hoor ik het ook graag.
In kwark etc. zit casseine eiwit dat zorgt voor langzamere opname, dus ja het is beter om 's avonds te nemen. Ook hier weer, leuk die kennis, maar als je je eiwitten een beetje verdeelt over de dag op de manier waarop jij het 10 jaar fijn vol kunt houden is het pas echt beter. Dus beter dat jij het eet wanneer jij dat wil

Momenteel erg fan van fruit met volle kwark. Volle kwark is super tasty en heeft de vetten die ik nog net mistte, dus ik was weer blij met de verbetering. Die eiwittoetjes waren oke, maar dat zoete vond ik een beetje chemisch op den duur.
 
In kwark etc. zit casseine eiwit dat zorgt voor langzamere opname, dus ja het is beter om 's avonds te nemen. Ook hier weer, leuk die kennis, maar als je je eiwitten een beetje verdeelt over de dag op de manier waarop jij het 10 jaar fijn vol kunt houden is het pas echt beter. Dus beter dat jij het eet wanneer jij dat wil

Momenteel erg fan van fruit met volle kwark. Volle kwark is super tasty en heeft de vetten die ik nog net mistte, dus ik was weer blij met de verbetering. Die eiwittoetjes waren oke, maar dat zoete vond ik een beetje chemisch op den duur.
Ik at elke dag een bak van 500 gram magere kwark alleen van kwark krijg ik overtollige slijmproductie, verstopte neus en benauwdheid. Ik neem die melkkan knijpzakjes met 20 gram eiwit en sinds dien is het minder.
 
Ik at elke dag een bak van 500 gram magere kwark alleen van kwark krijg ik overtollige slijmproductie, verstopte neus en benauwdheid. Ik neem die melkkan knijpzakjes met 20 gram eiwit en sinds dien is het minder.
Je zou een casseine shake kunnen nemen ipv kwark, stuk goedkoper.
 
130 gr rijst
Gekookt afgewogen?
 
130 gr rijst
Gekookt afgewogen?
Is denk ik ongekookt aan de portie te zien op de website. 150 gram gekookte rijst is rond de 45/50 ongekookt en dat is wel heel weinig. Is een sport website dus lijkt me dat wel het meest logisch. Deze maaltijd eet ok 2x per dag.
 
Je zou een casseine shake kunnen nemen ipv kwark, stuk goedkoper.
Zit hier lactose in ? De proteine toetjes hebben geen lactose. Ik denk dat ik een soort lactose intolerantie heb.
 
Zit hier lactose in ? De proteine toetjes hebben geen lactose. Ik denk dat ik een soort lactose intolerantie heb.
Whey kan meestal door lacto intolerante mensen goed gebruikt worden, of dat voor casseine geldt weet ik niet. De verkoper (xxl bv) kan je deze info geven (ff mailen of in hun topic vragen), of misschien dat iemand hier het weet?
 
Whey kan meestal door lacto intolerante mensen goed gebruikt worden, of dat voor casseine geldt weet ik niet. De verkoper (xxl bv) kan je deze info geven (ff mailen of in hun topic vragen), of misschien dat iemand hier het weet?
Even een snelle uitleg hoe je kunt zien hoeveel lactose ergens in zit, als er in de ingredienten GEEN vorm van suiker zit maar het is wel een zuivel product dan zijn alle suikers in het product Lactose. Aangezien lactose een suiker is.

Pak whey van onze lievelings website bijvoorbeeld:

Whey concentraat.
Zit geen toegevoegde suiker in dus je kunt er vanuit gaan dat 5,6g van de 100g Lactose is.

Dan heb je nog whey isolaat.
2,5g suiker van de 100g. Dus 2,5g lactose per 100g dat je pakt.

De meest zuivere variant, whey hydrolisaat:
1,2g suiker van de 100g. Dus 1,2g lactose per 100g dat je pakt.

Caseine, de traag afbrekende "voor het slapen gaan" whey:
0,2g suiker van de 100g. Dus 0,2g lactose per 100g dat je pakt.

Hoeveel lactose je kunt verdragen is afhankelijk van hoeveel lactase je zelf aan maakt. Dus het kan zijn dat je bijvoorbeeld whey concentraat niet goed trekt, maar bijvoorbeeld isolaat weer wel. In mijn geval krijg ik geen last van Hydrolisaat, isolaat wil me nog wel eens ooit een beetje problemen geven.

Zo hebben ze het mij in ieder geval altijd geleerd, zo kun je bijvoorbeeld ook kazen uitkiezen waar praktisch geen lactose in zit. Aangezien aan kaas normaliter geen suiker wordt toegevoegd kun je dus concluderen dat alle "suiker" die in de kaas zit lactose is.
 
Thanks voor je antwoord, zeer leerzaam! Night proteine (casseine) zou dus voor de meesten goed te doen zijn, tenzij je lactose intolerantie extreem is?
 
Thanks voor je antwoord, zeer leerzaam! Night proteine (casseine) zou dus voor de meesten goed te doen zijn, tenzij je lactose intolerantie extreem is?
Als mijn herinnering klopt dan klopt je aanname rondom caseïne. Dus ja, met een niet al te agressieve lactose intolerantie zou je dat dan moeten kunnen verdragen.

Met koemelk allergie mag je ze natuurlijk allemaal niet.
 
Solway Firth

Bij kaas kijk je best goed op het etiket. Wanneer de kaas 0 g KH (koolhydraten) bevat per 100 g, dan bevat deze kaas geen lactose en kan je die gebruiken. Wanneer de kaas < 1 g KH bevat per 100 g, wordt deze kaas door de meeste cliënten die lactose-intolerant zijn goed verdragen. Bevat de kaas > dan 1 g KH, dan kan je deze kaas niet gebruiken.

Wanneer bevat een voedingsmiddel GEEN lactose? Als een van de volgende benamingen in de ingrediëntenlijst staat:

  • Melkeiwit: caseïne, caseïnaat, sodiumcaseïnaat
  • Gehydroliseerd melkeiwit, melkeiwit-isolaat
  • Lactalbumine, lactoglobuline, lactoferrine, lactoperoxidase
  • Melkzuur (lactaat), lactitol
  • Melkvet
Waar zit nu het verschil? Wanneer we het eenvoudig voorstellen bestaat melk uit: water, melkeiwit, melksuiker en melkvet. Lactose is de melksuiker en dus het koolhydraat uit de melk. Wanneer dit in een voedingsmiddel aanwezig is, van nature of toegevoegd, moet je dit voedingsmiddel vermijden wanneer je lactose-intolerant bent. Soms worden aan voedingsmiddelen melkeiwitten toegevoegd: caseïne, caseïnaat … dit bevat geen lactose en hoeft dus niet vermeden te worden. Soms zijn de melkeiwitten onvoldoende gezuiverd en kunnen ze nog kleine hoeveelheden lactose bevatten. Deze hoeveelheden zijn meestal zo laag dat ze geen klachten geven bij de meeste personen die lactose-intolerant zijn.
 
Is denk ik ongekookt aan de portie te zien op de website. 150 gram gekookte rijst is rond de 45/50 ongekookt en dat is wel heel weinig. Is een sport website dus lijkt me dat wel het meest logisch. Deze maaltijd eet ok 2x per dag.
Dat is vaak t probleem met die maaltijden.
Ze zeggen al gauw 150 gr groente en 150 gr vlees. De totale maaltijd is vaak maar 450 gr... normale portie... Dan hou je dus maar 150 gr gekookte rijst over... daarom zijn die maaltijden vaak niet zo hoog in kc maar wel eiwitrijk.. weinig koolhydraten...
Nu weet ik niet Welke je pakt maar kijk er eens goed naar.
 
Back
Naar boven