Fitness Seller

eerste cut tips graag!

Bezoekers in dit topic

Maikelh89

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
31 okt 2010
Berichten
40
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
74kg
Vetpercentage
10%
Hallo allemaal,

ben al een tijd lid op dit forum nog niet vaak wat gepost vond het toch maar eens tijd voor een topicje.
Ben sinds november 2010 in de bulk, stond toen op gewicht van 61,1 vet percentage van 10% lengte 1,72. ben nu 72,9 met een vp van 15%.
Nu merk ik dat ik me irriteer aan dat vet op de buik e.d. dus heb besloten om te gaan cutten het liefts weer tot 10% en dan verder met de Bulk.
heb de afgelopen periode rond de 3400 cal gegeten en is me goed afgegaan.
Nu wil ik op 2500 gaan cutten (rond onderhoud) en dan via kracht en cardio een calorietekort creëren.
hier mijn voeding schema.
ik lees op dit forum vaak dat mensen een refeed gebruiken, dit wil ik op de zaterdags gaan doen zodat ik dan beetje kan leven (bier patat etc)
begrijp ik het dan goed dat dat bedoeld is om op die dag weer een calorieoverschot te creeeren of hoeft dat juist niet wanneer je gedurende je cut op onderhoud eet . .
graag zou ik wat tips willen ontvangen om het één en ander te verbeteren.

greetzz
 

Bijlagen

  • schema2500.xls
    229 KB · Weergaven: 76
De refeed dag is naar mijn mening bedoeld om het lichaam niet op spaarstand te zetten zodat het vetverbranden effectief blijft.

Als je te lang minder dan je onderhoud eet zal je lichaam zich effcienter gaan indelen door spieren te verteren zodat er een lagere energiebehoefte is. Daar is de refeeddag voor bedoeld.

Mijn vriendin misbruikt deze dag altijd verschrikkelijk door zichzelf met buikpijn en misselijkheid op de bank vol te proppen. Volgens mij is dit niet de bedoeling van een refeed haha.
 
****king kidding? hahaha rond 19:30 laatste maaltijd, en dan om 1 uur snachts kwark?
en dan 7:30 er uit?

jij mist rust man
 
****king kidding? hahaha rond 19:30 laatste maaltijd, en dan om 1 uur snachts kwark?
en dan 7:30 er uit?

jij mist rust man

Idd, wtf?
 
****king kidding? hahaha rond 19:30 laatste maaltijd, en dan om 1 uur snachts kwark?
en dan 7:30 er uit?

jij mist rust man

Mwoah.

Tijdens m'n afgelopen schoolperiodes had ik nachten van 4/5 uur per nacht. Opzich wel te doen hoor. :p

@OP

Een 'refeed dag' oftwel 'cheat day' kun je beter niet doen, je zult je waarschijnlijk helemaal volproppen en al het resultaat van de afgelopen dagen teniet doen. Wat je het beste kunt doen is bijv op die zaterdag een cheat MEAL nemen. Dus bijvoorbeeld een pizza en daarna weer 'gezond cutten'.

Cheat day is zinloos en kan je gedag tegen je gains zeggen.
 
Mwoah.

Tijdens m'n afgelopen schoolperiodes had ik nachten van 4/5 uur per nacht. Opzich wel te doen hoor. :p

Ja het zal vast wel te doen zijn, maar het belemmerd en beperkt zwaar je groei..
 
Rust is evengoed belangrijk als voldoende eiwitten. Voordat je gaat slapen kan je beter je kwark eten of neem caseïne (7 tot 10 uur werking). Jezelf je nachtrust misgunnen is erg slecht voor zowel je spieren als je geestelijke gesteldheid, vooral als je het een lange tijd vol houdt:

Moeite met functioneren
Geen eetlust
Geen zin in coïtus
Depressieve gevoelens
Stemmingswisselingen
Minder weerstand
Overgewicht en diabetes

Bron: http://www.leerwiki.nl/Gevolgen_van_slaaptekort
 
heb waarschijnlijk tijden misplaatst haha.
slaap altijd om 22:30 sta op om 7:30 weer, laatste maaltijden zijn dus om 19:30 en 22:00 excuses hiervoor.
op de zaterdags zal ik i.v.m. voetbalwedstrijden niet veel aan eten toe komen dan sta ik meestal om 10:00 uur op eet ik ontbijt en middag eten ineen zo rond de 1500 calorieen daarna ben ik tot aan half 5 niet meer in de gelegenheid om te eten, en na het voetbal staat er nog 1 maaltijd op het programma meestal wat ongezonds in dit geval en als ik zondags niet werk een aantal biertjes.... hoogstwaarschijnlijk kom ik dan elke zaterdag boven de 2600 cal uit. op die manier wou ik het dus wat gaan doen.
slapen doe ik dus genoeg haha
 
Wou ook nog een tip geven voor je.

Probeer al je koolhydraten ( inclusief je fruit ) rondom je training en in de namiddag te eten, en in de avond alleen je vetten, eiwitten en je groente.


Je eet bv 6x per dag, dan nuttig je alleen bij de 1e 3 maaltijden je carbs. Met een refeed dag kan je gewoon bij alle maaltijden je koolhydraten eten.

Succes verder man ben zelf ook bezig met cutten ;)
 
Laatst bewerkt:
Wou ook nog een tip geven voor je.

Probeer al je koolhydraten ( inclusief je fruit ) rondom je training en in de namiddag te eten, en in de avond alleen je vetten, eiwitten en je groente.


Je eet bv 6x per dag, dan nuttig je alleen bij de 1e 3 maaltijden je carbs. Met een refeed dag kan je gewoon bij alle maaltijden je koolhydraten eten.

Succes verder man ben zelf ook bezig met cutten ;)

thnx voor de tip train ma,di,wo om 9:00, do 19:30 en vr 13:00, dus dan zal ik men koolhydraten idd wat moeten opschuiven zodat ik savonds alsk niet train gwn vlees en groente enz eet en wanneer ik bv do avond train kan ik na men training nog wel een volledige maaltijd eten!
ik denk dat het wel leuk is om vanaf maandag 3 oktober een logje te gaan bijhouden!
 
Back
Naar boven