MuscleMeat

Eerste cut (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

quinnian

Cool Novice
Lid geworden
5 okt 2016
Berichten
66
Waardering
2
Lengte
1m75
Massa
67kg
Vetpercentage
15%
Hey Guys,

Ik ga voor het eerst beginnen met een cut, maar hiervoor had ik een paar vragen en in plaats van dat ik alles op internet op zoek. Zou ik graag antwoorden willen hebben van mensen met ervaring.
Ik vroeg mij een paar dingen af: hoe moet je trainen in een cut? Gewoon elke spiergroep 2x per week en een hoog volume gebruiken? Ook vroeg ik me af of ik me eiwit inname hoger moet maken in een cut ik weeg 70 kg en ik eet nu 150 gram eiwitten per dag. Hoe voorkom ik dat ik veel spiermassa kwijtraak tijdens een cut? Tot slot zijn tips voor goede voeding ook altijd welkom. Alvast bedankt voor een reactie

Ps: sorry voor de vele vragen, maar wil graag meningen van andere hier over horen.
 
Onderhoud berekenen en hieronder gaan zitten. Daar begint het in feite mee. Minder calorieën eten dan je binnen krijgt, anders verlies je geen vet. Cardio verhogen. Hoog blijven in eiwitten en vetten, koolhydraten wat minder. Als je dat als richtlijn aanhoudt, zou je moeten afvallen en minimaal spierverlies moeten hebben. Bij mij werkt het! :thumb:
 
Onderhoud berekenen en hieronder gaan zitten. Daar begint het in feite mee. Minder calorieën eten dan je binnen krijgt, anders verlies je geen vet. Cardio verhogen. Hoog blijven in eiwitten en vetten, koolhydraten wat minder. Als je dat als richtlijn aanhoudt, zou je moeten afvallen en minimaal spierverlies moeten hebben. Bij mij werkt het! :thumb:
En wat is de manier van trainen dat jij doet tijdens je cut
 
En wat is de manier van trainen dat jij doet tijdens je cut

Kan niet zeggen dat ik echt cut...ik ben gewoon heel erg aan het afvallen. Zo'n strijd van een kleine 20 jaar jo-jo-en en een huidige vet% van rond de 27%...Maar ik probeer goede balans te vinden tussen krachttraining (wat ik heerlijk vind) en cardio (waar ik een schijthekel aan heb). Ik train gemiddeld 3 keer kracht per week en 2 keer cardio per week. Kracht doe ik combi van 5x5 en 3-daagse split en cardio bestaat altijd uit loopband en fietsen.
 
Bij mij zit er niet verschil met trainen tijdens het cutten of bulken. Enige dat ik bij cutten wat hiit trainingen toevoeg. Ik blijf even zwaar trainen. Hiit duurt bij mij ook niet lang maar voeg ik aan het einde van mijn krachtsessie toe.
 
Ik blijf gewoon fullbody doen met een dag voor volume (8-10 reps), eentje voor hoge intensiteit (3-5 reps), en eentje licht (5 reps op hetzelfde gewicht als volume). Wat ik doe per hoofdoefening verschilt per dag van de week.

voorbeeld:
maandag: bench zwaar, squat volume, pull ups volume, press licht

Woensdag: press zwaar, squat licht, pull ups licht, deadlift zwaar, bench licht

Vrijdag: bench volume, squat zwaar, pull ups zwaar/volume, press volume
 
Bij mij geen enkel verschil in training. Ik probeer zoveel mogelijk mijn kracht vast te houden. Als ik ga cutten dan zak ik niet in 1 keer met de kcal, maar doe het geleidelijk. dagelijks 200 kcal minder per week totdat ik een sweetspot vind. Nu net begonnen met de cut. Ging van 3400 kcal p/dag naar 3200 kcal p/dag. Deze week wordt het 3000 kcal per dag. Ik denk dat ik uit ga komen rond de 2600 kcal p/dag (over twee weken dus) en dan kijken waar het me brengt.
 
Blijkbaar ben ik de enige die zijn training iets verandert... :D Ik heb ook een iets hoger vet% dan het gemiddelde lid hier. Maar ik ben dan ook pas sinds januari echt serieus bezig met sporten en eetpatroon aanpassen e.d.

Ik zit nog in een beginfase (noem het uitprobeerfase), om te kijken wat voor mij het beste werkt. Ik ben sinds januari ook al 2 of 3 keer van trainingsschema veranderd en zal dat blijven doen tot ik iets heb gevonden wat voor mij werkt. Het trainingsschema van RaceRookie zou voor mij bijvoorbeeld helemaal niet kunnen werken en vice versa...
 
Niet? Wat is de beperkende factor voor jou?

Ik zeg niet dat het niet zo is, maar een trainingsschema is best persoonsafhankelijk...Daarbij train jij veel te zwaar voor mij Arnold :flexbiceps:
 
Daarbij train jij veel te zwaar voor mij Arnold :flexbiceps:
:roflol: No Arnold here dude... :)

Ik heb het alleen over het schema natuurlijk, niet over de gewichten. Mijn vrouw doet nl. precies hetzelfde schema en boekt prima resultaten. Ze weegt 52kg en squat 62,5kg, bencht 52,5kg en doet 15 kg db shoulder presses. Daarnaast ook 8 BW (strict) pull ups. :)
 
:roflol: No Arnold here dude... :)

Ik heb het alleen over het schema natuurlijk, niet over de gewichten. Mijn vrouw doet nl. precies hetzelfde schema en boekt prima resultaten. Ze weegt 52kg en squat 62,5kg, bencht 52,5kg en doet 15 kg db shoulder presses. Daarnaast ook 8 BW (strict) pull ups. :)

Zo zie je maar weer wat een newbie ik ben... :o Zit je nog steeds op 5x5 Stronglifts + Assistance?
 
Zo zie je maar weer wat een newbie ik ben... :o Zit je nog steeds op 5x5 Stronglifts + Assistance?
Ik doe 5x5 squat en een beetje ook de deadlift. De rest is eigen schema. Verschillende rep ranges en gewicht.
 
Ik doe 5x5 squat en een beetje ook de deadlift. De rest is eigen schema. Verschillende rep ranges en gewicht.

Aha..met dat schema uit je signature? Ik boek eigenlijk nog wel goed vooruitgang op mijn 5x5 compound + assistance combi-training, m.u.v. squats. Daar kom ik echt niet boven de 72,5kg, zonder helemaal te verzuren en krijg op een gegeven moment m'n benen gewoon niet meer gestrekt :rolleyes: Sta ik daar, met die barbell in mn nek, alsof ik moet poepen... :toilet:
 
Uiteraard volg ik je log...En dat schema zou ik erg waarderen. Kan nooit kwaad om een beetje te experimenteren... ;)
 
Uiteraard volg ik je log...En dat schema zou ik erg waarderen. Kan nooit kwaad om een beetje te experimenteren... ;)
Ik doe voor de benen op dit moment alleen maar de squat (en DL), valt nog genoeg te winnen voor mij.
Ik train elke groep 1,5x per week. Beter voor mijn herstel heb ik gemerkt.

Maandag
Borst, biceps, triceps 12-15 reps licht

Squats
BP
Barbell Curl (of Seated DB curl)
Skull Crushers
Chin Ups
Triceps Dips

Woensdag
Schouders, rug 4-6 reps zwaar

Seated shoulder DB Presses (of OHP)
BOR (of Inverted Rows)
Pull Ups
DB Lateral side raises
Reverse Fly (of Face pulls)
DeadLift

Vrijdag
Borst, biceps, triceps 8-10 reps medium

Squats
BP
Barbell Curl (of Seated DB curl)
Skull Crushers
Chin Ups
Triceps Dips

Maandag
Schouders, rug 12-15 reps licht

Squats
Seated shoulder DB Presses (of OHP)
BOR (of Inverted Rows)
Pull Ups
DB Lateral side raises
Reverse Fly (of Face pulls)

Woensdag
Borst, biceps, triceps 4-6 reps zwaar

BP
Barbell Curl (of Seated DB curl)
Skull Crushers
Chin Ups
Triceps Dips
Deadlift

Vrijdag
Schouders, rug 8-12 reps medium

Squats
Seated shoulder DB Presses (of OHP)
BOR (of Inverted Rows)
Pull Ups
DB Lateral side raises
Reverse Fly (of Face pulls)

...en dan weer van voren af.

Op zondag of zaterdag de core en fasted cardio.
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor de vervuiling van dit topic. Even niet goed nagedacht... Had ik beter in mijn eigen log kunnen doen.
 
Sorry voor de vervuiling van dit topic. Even niet goed nagedacht... Had ik beter in mijn eigen log kunnen doen.

Ik denk dat TS juist wel blij is met een mooi (ongevraagd) trainingsschema. Kan wellicht goed ondersteunen bij de kut...cut

Namens mij thanks in ieder geval :thumb:
 
Bedank
Ik blijf gewoon fullbody doen met een dag voor volume (8-10 reps), eentje voor hoge intensiteit (3-5 reps), en eentje licht (5 reps op hetzelfde gewicht als volume). Wat ik doe per hoofdoefening verschilt per dag van de week.

voorbeeld:
maandag: bench zwaar, squat volume, pull ups volume, press licht

Woensdag: press zwaar, squat licht, pull ups licht, deadlift zwaar, bench licht

Vrijdag: bench volume, squat zwaar, pull ups zwaar/volume, press volume
Bedankt hier heb ik wat aan dus k zou sws verder kunnen gaan met upperbody lowerbody. Zou 5x5 ook kunnen?
 
Back
Naar boven