MuscleMeat

Eerste cut

Bezoekers in dit topic

Ik was niet van plan om een advies qua kcals te geven. Ik had een vraag over problemen die je voorzag.

Pas trouwens op: Als iemand naast het voorstel ook oppeens meer beweging of cardio erbij gaat doen dan wordt dat dubbelop met voeding 250 kcal down aanhouden. Dat valt dan in eenzelfde voornemen als wat ik denk dat jij als problematisch ziet? Het lijkt mij dan goed erbij uit te leggen dat het kcal tekort over de gehele balans van inname en hoeveelheid activiteit gaat, dus het beoogde tekort ook al door activiteit gemaakt kan worden.
Daarom is ook van belang dat je meer weet qua training en beweging. als iemand start met hetzelfde dieet, maar veel meer gaat bewegen val je als af.

Daarom ook mijn 1000x geplaatste bericht;
Kom je niet aan eet je meer of beweeg je minder, val je niet af eet of beweeg je meer. verlaag of verhoog naar wens met 250Kcals voor dag of 10-12 en bekijk dan je resultaat door dagelijks wegen(naakt bij opstaan en na wc-bezoek)
 
Zie vaak dat in het begin snel afvallen gebeurt als mensen maar wat doen wat een tekort geeft dat veel te groot is om vol te houden, en/of inderdaad op bmr gaan zitten. Dat zou toch geen gevolg moeten zijn van een voorschrift om op -300 kcal tov onderhoudsniveau te gaan.

Denk dat we best op hetzelfde uit kunnen komen. Ik zou de verwachting van theoretisch onderhoud willen baseren op de huidige mate van aankomen en daar dan een stap onder gaan zitten en inderdaad blijven corrigeren naar de gewenste mate van gewichtsverlies.

Misschien gaat het mis als men ipv te meten vooraf aanneemt dat de huidige bulk inname nog +300 of +250 boven onderhoud is. Terwijl het als ze er niet meer mee aankomt eigenlijk (ongeveer) onderhoudsniveau is geworden, en men door die aanname dan eigenlijk een dubbele stap voorbij het werkelijke onderhoudsniveau zou nemen. Dat je denkt aan de problemen die je noemt wanneer zo per ongeluk het beoogde -300 tov onderhoud met -600 tov onderhoud wordt uitgevoerd? Of bedoel je echt dat dezelfde correcte -300 tov onderhoud zonder eerst een tijdje de stap terug naar werkelijk onderhoudsniveau te doen die problemen geeft?
Helder, je hebt gelijk. -350 vanaf de huidige (bulk) is verstandiger dan meteen 300 onder het onderhoud... Want dan kom je vaak verder dan 300 onder het huidige uit waardoor de stap te groot kan zijn.

Dit is toch wat je bedoeld?

Hoe dan ook, TS heeft duidelijk en voldoende advies.
 
Helder, je hebt gelijk. -350 vanaf de huidige (bulk) is verstandiger dan meteen 300 onder het onderhoud... Want dan kom je vaak verder dan 300 onder het huidige uit waardoor de stap te groot kan zijn.

Dit is toch wat je bedoeld?

Hoe dan ook, TS heeft duidelijk en voldoende advies.
Ik zei niet dat -350 vanaf de huidige (bulk) verstandiger zou zijn dan meteen 300 onder het onderhoud.

Ik zie juist geen probleem met meteen vanuit de bulk 300 onder het onderhoudsniveau te gaan eten. Dat gaat er dan alleen wel van uit dat je meet=weet wat je onderhoudsniveau is.

Wat ik zei was een voorstel van een mogelijke fout om te begrijpen waar Bullshark het misschien over had met de problemen die hij voorzag, maar met de reacties kom ik daarin niet verder.

Als je verder dan 300 onder onderhoud uitkomt dan zijn de resulterende problemen dus geen gevolg van 300 onder onderhoudsniveau te eten. "Het huidige" staat overigens niet gelijk aan onderhoud of onderhoudsniveau, de terminologie goed hebben is ook belangrijk om te begrijpen wat ik bedoel.

Overigens verwacht ik ook helemaal niet zoveel problemen van nog 1 stapje verder uitkomen, dat is nog geen crash dieet.
 
Laatst bewerkt:
Ik zei niet dat -350 vanaf de huidige (bulk) verstandiger zou zijn dan meteen 300 onder het onderhoud.

Ik zie juist geen probleem met meteen vanuit de bulk 300 onder het onderhoudsniveau te gaan eten. Dat gaat er dan alleen wel van uit dat je meet=weet wat je onderhoudsniveau is.

Wat ik zei was een voorstel van een mogelijke fout om te begrijpen waar Bullshark het misschien over had met de problemen die hij voorzag, maar met de reacties kom ik daarin niet verder.

Als je verder dan 300 onder onderhoud uitkomt dan zijn de resulterende problemen dus geen gevolg van 300 onder onderhoudsniveau te eten. "Het huidige" staat overigens niet gelijk aan onderhoud of onderhoudsniveau, de terminologie goed hebben is ook belangrijk om te begrijpen wat ik bedoel.

Overigens verwacht ik ook helemaal niet zoveel problemen van nog 1 stapje verder uitkomen, dat is nog geen crash dieet.
Vraag je dit voor jezelf ?

In dit topic gaat het nergens om -350, maar 250. Als jij advies wilt geven, bereken dan haar onderhoud en haal daar dan 300 vanaf wat jij zei, dat blijkt met al je berichten dus je advies hier.

1 stapje verder beginnen is ook niet erg, en zorgt niet direct voor problemen, maar je zit dan al dichter op haar BMR, wat je wilt vermijden. Op of onder BMR doe je alleen op de laatste percentages, om echt droog te worden. Ik lees hier ook niet dat daar sprake van is, én dat duurt nog wel even.

Domweg discussiëren gaat nergens over en lijdt voor TS alleen op onduidelijkheid
 
Vraag je dit voor jezelf ?
De vraag over problemen welke ik jou stelde, ja.

Maar deze post die je citeert was een reactie op K82's directe vraag aan mij...

In dit topic gaat het nergens om -350, maar 250.
Waarin hij -350 noemde. Misschien bedoelde hij -250, maar maakt voor mij niet uit of het -350, -300, -250 is. Ik citeerde sic erat scriptum.

Als jij advies wilt geven, bereken dan haar onderhoud en haal daar dan 300 vanaf wat jij zei, dat blijkt met al je berichten dus je advies hier.
..
Domweg discussiëren gaat nergens over en lijdt voor TS alleen op onduidelijkheid
Ik bepaal zelf wel wat ik doe en was niet domweg aan het discussieren maar vragen stellen of (aan K82) uitleggen wat ik bedoelde.
 
  • Like
Waarderingen: K82
De vraag over problemen welke ik jou stelde, ja.

Maar deze post die je citeert was een reactie op K82's directe vraag aan mij...


Waarin hij -350 noemde. Misschien bedoelde hij -250, maar maakt voor mij niet uit of het -350, -300, -250 is. Ik citeerde sic erat scriptum.

Ik bepaal zelf wel wat ik doe en was niet domweg aan het discussieren maar vragen stellen of (aan K82) uitleggen wat ik bedoelde.
Daar lijkt het wel op, en je tagged mij erbij.

Nelissa hou het maar makkelijk bij wat ik zei, dan hoef je de discussie niet te ontleden, wat waarschijnlijk alleen maar voor meer onduidelijkheid zorgt.

Succes 💪
 
Eet x kcal pd voor een week
Reken je weekgemiddelde uit
Eet exact x kcal zoals voorgaande week
Reken wederom weekgemiddelde uit en is deze niet lager dan vorige weekgemiddelde dan kcal verlagen, 100/200 pd
Zo ga je door tot je shredded bent..
 
Nelissa
Allemaal wel duidelijk, toch?

Dit forum is super interessant met alle info op elk gebied, training, technieken, voeding, gekkigheid, mannenlogs maar ook vrouwenlogs.

En af en toe een discussie van een hele pagina 🤣


💪🏼✌🏼
 
Eet x kcal pd voor een week
Reken je weekgemiddelde uit
Eet exact x kcal zoals voorgaande week
Reken wederom weekgemiddelde uit en is deze niet lager dan vorige weekgemiddelde dan kcal verlagen, 100/200 pd
Zo ga je door tot je shredded bent..
Het weekgemiddelde van je gewicht toch?

(Ik vraag dit voor een vriendin)
 
Laatst bewerkt:
Om niet steeds je macro richtlijnen te hoeven aanpassen kun je die ook op je doelgewicht berekenen. Waarbij je dan het restant tot je beoogde kcal inname met carbs of een extra maaltijd aanvult. Daar kun je ook je maaltijden op richten, in de basis op je nodige eind macro's, en een extratje voor de kcal. Zodat je alleen dat extra restant hoeft te minderen naar gelang je afvalt.

Of, op onderhoudsniveau blijven eten en om af te vallen die paar honderd kcal aan activiteit/cardio toevoegen. Dat vind ik het makkelijkste als er niet veel af hoeft.
En als ik ze wel zou willen aanpassen na hoeveel tijd zou je dat dan adviseren?

De 2de manier is denk ik te weinig, want ik heb nu denk ik wel 23% vet en wil er echt wel flink wat af hebben, maar ik hoef niet helemaal droog droog te zijn.
 
langzaam gainen, langzaam afvallen. zo is het ook beter vol te houden
Ik snap wat je bedoelt. Ik heb ook de tijd, ookal wil ik in de zomer wel iets meer vet kwijt zijn.
 
Je valt de 1e weken snel af, en dan neemt het ineens af. wat ook tussen de oren meewerkt, en mensen te snel naar BMR gaan. dus kun je beter rustig aan doen. alleen als je het vol kunt houden en stevig in de schoenen staat kun je het ' Harder' doen. Bij vrouwen ligt het vaak nog gevoeliger en is 250Kcals in verhouding al veel. ze komt van 2400Kcals bulk, en gaat dan nu naar 2150Kcals, ze zit dan al ietsje onder theoretische onderhoud. Maar je mag rustig advies geven hoe jij er over denkt, en waar jij dan op uitkomt qua Kcals
Ik snap het. Vrouwen vinden het al lastig als het gewicht op de weegschaal omhoog gaat, maar daar heb ik mezelf gelukkig overheen gezet. Heb nu ook geen moeite meer met dat extra vet randje. Ik heb ook heel goed voor ogen wat voor lichaam ik wil. Je vorige advies ging ook goed, dus ik volg graag je advies weer op.
Maar ik denk dat ik sterk genoeg in mijn schoenen sta om het wat steviger aan te pakken. Zou je dan adviseren om toch die 250 onder de 2550 kcal te gaan zitten of zeg je dan kan je het wat meer doen?
 
En als ik ze wel zou willen aanpassen na hoeveel tijd zou je dat dan adviseren?

De 2de manier is denk ik te weinig, want ik heb nu denk ik wel 23% vet en wil er echt wel flink wat af hebben, maar ik hoef niet helemaal droog droog te zijn.
Ik zou er geen vooringenomen tijd voor plannen. Je houd je gewichtsverlies en kcal balans bij, vergelijkt progressie daarin over de weken. Wanneer je daaruit besluit dat je kcal balans aangepast moet worden dan betekent het voor deze aanpak dat je op dat moment je macros aanpast om op dat nieuwe kcal doel te komen. Het nodige bijsturen van je progressie triggert dat dus, niet een planning vooraf.

Of voor dames misschien progressie maandelijks vergelijken vanwege de hormonale schommelingen, misschien kunnen andere dames daar beter advies over geven.
 
Ik snap het. Vrouwen vinden het al lastig als het gewicht op de weegschaal omhoog gaat, maar daar heb ik mezelf gelukkig overheen gezet. Heb nu ook geen moeite meer met dat extra vet randje. Ik heb ook heel goed voor ogen wat voor lichaam ik wil. Je vorige advies ging ook goed, dus ik volg graag je advies weer op.
Maar ik denk dat ik sterk genoeg in mijn schoenen sta om het wat steviger aan te pakken. Zou je dan adviseren om toch die 250 onder de 2550 kcal te gaan zitten of zeg je dan kan je het wat meer doen?
als je nu 2550 eet, zou ik dat minderen. ik haalde de 2400kcals uit je andere topic
 
Maar theorie is leuk, iets werkt in de praktijk. dus wat is je advies qua Kcals ?
Onderhoud verandert naar gelang je aankomt of afvalt en hoeveel je beweegt ! het is beter om 250Kcals up of down aan te houden, werkt altijd!
In bulk is er meestal ook minder beweging aan 'cardio' dan tijdens cut.
Verder laat ik het erbij, en is het aan degene die het advies nodig heeft om te doen wat hij/zij denkt.
Dat klopt. Ik heb tijdens mijn bulk niets tot aan weinig aan cardio gedaan.
Wat zou je zeggen hoe vaak je tijdens cutten aan cardio moet doen?
Ik houd namelijk totaal niet van cardio en doe liever kracht. Zou ik ook gewoon alleen die 250 kcal aan kunnen passen en gewoon maximaal gas geven met kracht of zou dat te weinig zijn om af te vallen?
 
Ik was niet van plan om een advies qua kcals te geven. Ik had een vraag over problemen die je voorzag.

Pas trouwens op: Als iemand naast het voorstel ook oppeens meer beweging of cardio erbij gaat doen dan wordt dat dubbelop met voeding 250 kcal down aanhouden. Dat valt dan in eenzelfde voornemen als wat ik denk dat jij als problematisch ziet? Het lijkt mij dan goed erbij uit te leggen dat het kcal tekort over de gehele balans van inname en hoeveelheid activiteit gaat, dus het beoogde tekort ook al door activiteit gemaakt kan worden.
Klopt ik heb niet tot aan weinig aan cardio gedaan tijdens mijn bulk.
 
Dat klopt. Ik heb tijdens mijn bulk niets tot aan weinig aan cardio gedaan.
Wat zou je zeggen hoe vaak je tijdens cutten aan cardio moet doen?
Ik houd namelijk totaal niet van cardio en doe liever kracht. Zou ik ook gewoon alleen die 250 kcal aan kunnen passen en gewoon maximaal gas geven met kracht of zou dat te weinig zijn om af te vallen?
meer bewegen is een hulpmiddel, of je gaat fietsen, wandelen of hardlopen maakt niets uit. uurtje stevig wandelen buiten is wel lekker voor je btw.
 
Daar lijkt het wel op, en je tagged mij erbij.

Nelissa hou het maar makkelijk bij wat ik zei, dan hoef je de discussie niet te ontleden, wat waarschijnlijk alleen maar voor meer onduidelijkheid zorgt.

Succes 💪
Haha dat lijkt me slim inderdaad, want sommige dingen snap ik geen reet van ! 🤣
Al waardeer ik het echt enorm wat jullie allemaal proberen uit te leggen!

Thanks💪
 
Back
Naar boven