AndroidHealthClinic

Eerste cut

Bezoekers in dit topic

Nelissa
Allemaal wel duidelijk, toch?

Dit forum is super interessant met alle info op elk gebied, training, technieken, voeding, gekkigheid, mannenlogs maar ook vrouwenlogs.

En af en toe een discussie van een hele pagina 🤣


💪🏼✌🏼
man man man!
Ik dacht dat vrouwen alleen van discussies hielden 😜
Grapje hoor, Ik ben blij met jullie allemaal.
Thanks voor al jullie hulp.
Ik zal binnenkort weer eens terug komen voor volgend advies💪
 
  • Haha
Waarderingen: K82
als je nu 2550 eet, zou ik dat minderen. ik haalde de 2400kcals uit je andere topic
Ik eet nu 2550 inderdaad, maar merk dat ik nu al een maandje blijf hangen op 73.8 kilo en kom niet meer aan. Is dit nu mijn onderhoud dan?
 
meer bewegen is een hulpmiddel, of je gaat fietsen, wandelen of hardlopen maakt niets uit. uurtje stevig wandelen buiten is wel lekker voor je btw.
Ja als een soort extra bovenop wat je al minder eet ?
 
als je nu 2550 eet, zou ik dat minderen. ik haalde de 2400kcals uit je andere topic
En dan gewoon het zelfde blijven sporten toch? Steeds progressieve overload of denk je dat dat minder zal gaan door minder kcal intake?
 
  • Like
Waarderingen: K82
Meer bewegen of minder eten is afvallen. je moet het gewoon uitproberen in jou situatie
 
Bullshark mag ik nog reageren? Thanks!

Ik vind dan weer dat je helemaal vrij bent om zelf te kiezen tussen activiteit/cardio en voeding of een combinatie daarvan om je tekort te maken. Waar je maar persoonlijk tijd en zin voor hebt.

Ik heb zelf geen zin om mijn voeding aan te passen en waarom zou ik als een uurtje wandelen dat ik (in de zomer) toch wil doen al mijn hele tekort creeërt? Met fietsen (voor mij 750-1000 kcal per uur) of andere dingen loop ik eerder risico dat ik juist meer moet eten om het tekort niet te groot te maken.

Als je daar geen tijd of zin in hebt, of vanwege een hond kind of sport standaard al dagelijks alle activiteit/cardio doet die je maximaal moet willen, dan moet het verder uit voeding. Of een mix, wat je wilt.

Krachttraining zou ik hetzelfde blijven doen, eventueel zelfs nog progressie in maken. Zou zelfs zeggen dat als je daar problemen in merkt je het diëten of andere activiteit te extreem doet. Dat moet toch niet nodig zijn om rustig enkele kg vet af te vallen.

Bij een redelijk tekort voor 0.5-1% lichaamsgewicht verlies per week. (is al een stevig tempo) Let op het totaal van de balans aan voeding en activiteit, dat het niet dubbelop/teveel wordt.
 
Ik eet nu 2550 inderdaad, maar merk dat ik nu al een maandje blijf hangen op 73.8 kilo en kom niet meer aan. Is dit nu mijn onderhoud dan?
Dat is dan je onderhoud, uit eigen ervaring ipv berekenen met tool oid. daarom is het ook van belang dit zelf uit te proberen door de stapjes die ik aangeef en bewegen/trainen en weegmomenten.
Zo makkelijk is het ! het gaat er ook niet om wat een ander zelf wel of niet doet, maar het gaat om jou hier.

chrisk onnodig kwetsend weer naar mij toe
 
Laatst bewerkt:
Geeft 1 maandje blijven hangen op gewicht al zekerheid voor een dame dat ze op onderhoudsniveau zit?

Zal niet veel schelen en met stapsgewijs kcal verlagen wanneer dat nodig blijkt kom je toch weer goed uit, maar...

Zou in die tijd nog vocht verloren en vet aangekomen kunnen zijn, ivm de cyclus, of je moet juist weten dat die precies andersom uitkwam?
 
Bullshark mag ik nog reageren? Thanks!

Ik vind dan weer dat je helemaal vrij bent om zelf te kiezen tussen activiteit/cardio en voeding of een combinatie daarvan om je tekort te maken. Waar je maar persoonlijk tijd en zin voor hebt.

Ik heb zelf geen zin om mijn voeding aan te passen en waarom zou ik als een uurtje wandelen dat ik (in de zomer) toch wil doen al mijn hele tekort creeërt? Met fietsen (voor mij 750-1000 kcal per uur) of andere dingen loop ik eerder risico dat ik juist meer moet eten om het tekort niet te groot te maken.
Ja, dat is inderdaad makkelijker en in de zomer gaat dat zeker makkelijker, dan ga ik altijd naar de sportschool lopen. Zit ik zo aan 3 uur in de week lopen.
Als je daar geen tijd of zin in hebt, of vanwege een hond kind of sport standaard al dagelijks alle activiteit/cardio doet die je maximaal moet willen, dan moet het verder uit voeding. Of een mix, wat je wilt.

Krachttraining zou ik hetzelfde blijven doen, eventueel zelfs nog progressie in maken. Zou zelfs zeggen dat als je daar problemen in merkt je het diëten of andere activiteit te extreem doet. Dat moet toch niet nodig zijn om rustig enkele kg vet af te vallen.
Ik ga eens kijken wat een goede balans is met minder kcal eten en een beetje cardio toevoegen.
Dus als ik op het zelfde gewicht zou blijven hangen qua sporten is dat niet erg of val je dan ook te veel af aan spier.? Dus met andere woorden je kan niet zwaarder tillen elke week.
Bij een redelijk tekort voor 0.5-1% lichaamsgewicht verlies per week. (is al een stevig tempo) Let op het totaal van de balans aan voeding en activiteit, dat het niet dubbelop/teveel wordt.
Dus zo'n 0.5 kg per week afvallen is dat respectabel of verlies ik te veel aan spiermassa? Ik weeg nu 73.8.

Even samengevat wat ik in april ga doen.
Nu nog tot april 2550kcal, 300g koolhydraten, 79g vet en 146g eiwitten en geen cardio.
Begin cut in april: 2300kcal 79vet en 146eiwitten en wat meer cadio toevoegen, rond de 3 uur wandelen pw of andere cardio?
 
Dat is dan je onderhoud, uit eigen ervaring ipv berekenen met tool oid. daarom is het ook van belang dit zelf uit te proberen door de stapjes die ik aangeef en bewegen/trainen en weegmomenten.
Zo makkelijk is het ! het gaat er ook niet om wat een ander zelf wel of niet doet, maar het gaat om jou hier.

chrisk onnodig kwetsend weer naar mij toe
Toppie! ga ik proberen.

Even samengevat wat ik in april ga doen.
Nu nog tot april 2550kcal, 300g koolhydraten, 79g vet en 146g eiwitten en geen cardio.
Begin cut in april: 2300kcal 79vet en 146eiwitten en wat meer cadio toevoegen, rond de 3 uur wandelen pw of andere cardio. Rustig aankijken wat het doet in de spiegel en met de weegschaal.
Ik heb geprobeerd met zo'n vetmeter, maar ik heb het idee dat dat niet nauwkeurig is omdat ze van plastic zijn( de ijzeren zijn een beetje te duur)
 
Geeft 1 maandje blijven hangen op gewicht al zekerheid voor een dame dat ze op onderhoudsniveau zit?

Zal niet veel schelen en met stapsgewijs kcal verlagen wanneer dat nodig blijkt kom je toch weer goed uit, maar...

Zou in die tijd nog vocht verloren en vet aangekomen kunnen zijn, ivm de cyclus, of je moet juist weten dat die precies andersom uitkwam?
De tijd dat ik inderdaad zwaarder werd en weer ineens lichter heb Ik er niet bij geteld, dus dit is inderdaad wel echt een maandje/ langer dan een maand.
 
Neem je supplementen die helpen bij de vetverbranding?
 
Dus als ik op het zelfde gewicht zou blijven hangen qua sporten is dat niet erg of val je dan ook te veel af aan spier.? Dus met andere woorden je kan niet zwaarder tillen elke week.
Pas als je dezelfde gewichten niet meer voor hetzelfde aantal reps kunt als voorheen en andere redenen daarvoor zoals tijdelijke vermoeiing kunt uitsluiten lijkt mij dat een indicatie voor verlies. Gelijk blijven van prestaties zal tenminste behouden van massa aangeven. (bij redelijke aantallen reps)

Maar als je de basis consistent goed aanpakt, dus genoeg op de juiste manier blijft trainen, slapen, proteine eet, en geen te groot kcal tekort hanteert en niet naar een te laag vet% cut dan zou verlies niet zo'n risico moeten zijn. En anders zitten je genen niet mee ofzo, dat kan natuurlijk, maar meer dan al het mogelijke ertegen doen kan niet. Gelukkig zit het er na de cut dan zo weer aan.

Met een beetje mazzel kun je nog wel progressie in gewichten en reps en dus spiermassa maken, maar langzamer. Zou daar van uit gaan, met het trainen op richten.

Dus zo'n 0.5 kg per week afvallen is dat respectabel of verlies ik te veel aan spiermassa? Ik weeg nu 73.8.
Ik kan niet voorspellen hoe goed een aanpak voor iemand persoonlijk uitpakt.

0.5% verliezen per week zou voor de meesten veilig moeten zijn, sommigen al niet. Als je alles goed doet en mee hebt en niet te ver gaat dan kan 1% verliezen ook nog veilig, voor meer mensen (die niet alles goed zullen doen) al niet. Met 0.5 kg zit je daar ongeveer tussenin.

Je kunt letten op hoe je trainingen gaan en als het tijdens 0.5 kg per week afvallen niet lekker gaat en je achteruitgang opmerkt, terwijl je voeding, activiteit, en tracking ervan goed doet, dan kun je bijstellen en je op iets rustiger afvallen richten.

Maar 0.5kg kg per week komt ook van een groter tekort dan tot nu toe hier besproken. Dat zou rond de -500/-600 kcal kosten. Met -250/-300 kcal gaat het wat rustiger en dat zou heel veilig moeten zijn.

Volgens mij is 250-300 zelfs het veiligste tekort want een kleiner tekort waarbij je met weken significant afvalt is eigenlijk niet echt te maken.
 
Pas als je dezelfde gewichten niet meer voor hetzelfde aantal reps kunt als voorheen en andere redenen daarvoor zoals tijdelijke vermoeiing kunt uitsluiten lijkt mij dat een indicatie voor verlies. Gelijk blijven van prestaties zal tenminste behouden van massa aangeven. (bij redelijke aantallen reps)

Maar als je de basis consistent goed aanpakt, dus genoeg op de juiste manier blijft trainen, slapen, proteine eet, en geen te groot kcal tekort hanteert en niet naar een te laag vet% cut dan zou verlies niet zo'n risico moeten zijn. En anders zitten je genen niet mee ofzo, dat kan natuurlijk, maar meer dan al het mogelijke ertegen doen kan niet. Gelukkig zit het er na de cut dan zo weer aan.

Met een beetje mazzel kun je nog wel progressie in gewichten en reps en dus spiermassa maken, maar langzamer. Zou daar van uit gaan, met het trainen op richten.


Ik kan niet voorspellen hoe goed een aanpak voor iemand persoonlijk uitpakt.

0.5% verliezen per week zou voor de meesten veilig moeten zijn, sommigen al niet. Als je alles goed doet en mee hebt en niet te ver gaat dan kan 1% verliezen ook nog veilig, voor meer mensen (die niet alles goed zullen doen) al niet. Met 0.5 kg zit je daar ongeveer tussenin.

Je kunt letten op hoe je trainingen gaan en als het tijdens 0.5 kg per week afvallen niet lekker gaat en je achteruitgang opmerkt, terwijl je voeding, activiteit, en tracking ervan goed doet, dan kun je bijstellen en je op iets rustiger afvallen richten.

Maar 0.5kg kg per week komt ook van een groter tekort dan tot nu toe hier besproken. Dat zou rond de -500/-600 kcal kosten. Met -250/-300 kcal gaat het wat rustiger en dat zou heel veilig moeten zijn.

Volgens mij is 250-300 zelfs het veiligste tekort want een kleiner tekort waarbij je met weken significant afvalt is eigenlijk niet echt te maken.
Top, dank je wel voor je uitleg!
 
Back
Naar boven