Fitness Seller

eerste cutschema.. graag tips..

Bezoekers in dit topic

joffria

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 feb 2006
Berichten
138
Waardering
0
kcal eiwit kh vet
onbijt
1 multi vitamine
melk 0,6 210 20,4 28,8 1,8
brinta 290 15 50 3,7
60 gram whey 240 48 6 2

740 83,4 84,8 7,5

middag
150gr kip 240 46 0 6
fruit appel 60 1 14 0

300 47 14 6

middag
500 kwark 240 36,5 22 0
fruit sinaasappel 198 7,5 3,6 17,1

438 44 25,6 17,1

middag
1 boterhammen 77,5 3 16 0
3 eiwitten 48 12 0 0
magere melk 0,5 175 17 25 0

300,5 32 41 0


avond eten 600 35 50 20


terug van training
60 gram whey 240 48 6 2
30 gram dextrose 100 0 26 0

340 48 32 2

voor het slapen 23:00
500 gram magere kwark 240 36,5 22 4

240 36,5 22 4

totaal 2958,5 325,9 269,4 56,6

ik wil voor de zomer graag een blokjesbuik..en meer volume.. dus strandklaar..

graag tips...
 
1 boterham? val je dan niet van je stok :S
ik moet ook gaan k*tten btw ook 1e keer dus ik praat misschien poep..
 
Kwark zou ik uit je schema halen en het brood zou ik ook laten, wat houd avondeten in?

Greetzzzz
 
twjunk zei:
Kwark zou ik uit je schema halen en het brood zou ik ook laten, wat houd avondeten in?

Greetzzzz

avond eten.. veel groeten, weinig aardappels en een stuk vlees

en wat inplaats van kwark dan?
 
twjunk zei:
Kwark zou ik uit je schema halen en het brood zou ik ook laten, wat houd avondeten in?

Greetzzzz
waarom kwark eruit ??
ben ook afgevallen met elke dag gewoon kwark eten....
 
Netjes. De (magere) kwark er zeker in laten. Prima eiwit-bron en geen gram vet. Probeer bij je avondeten er op te letten dat je niet teveel kh en vetten in 1 maaltijd binnen krijgt. Daarnaast zou ik:
middag
150gr kip 240 46 0 6
fruit appel 60 1 14 0 <<< hier noten doen ipv appel, pinda's bijvoorbeeld, 50 gram is al voldoende. (geen studentenhaver, vanwege de grote hoeveelheden kh en vetten hoort studentenhaver niet in een cutschema)

middag
500 kwark 240 36,5 22 0
fruit sinaasappel 198 7,5 3,6 17,1 << 17,1 gram vet in 1 sinaasappel ??? sinaasappel 1 stuk 48 1.0 11.0 0.0 << in de sticky vind ik deze waarden... en een banaan (1 stuk 124 1.0 30.0 0.0) lijkt me dan beter ipv een sinaasappel.

voor het slapen 23:00
500 gram magere kwark 240 36,5 22 4 << hier pinda's aan toevoegen, ongeveer 50 gram.

Door pinda's toe tevoegen krijg je meer vetten binnen. Die je zeker nodig hebt tijdens het cutten. Bedenk dat je grote hoeveelheden vet en koolhydraten niet in 1 maaltijd stopt.

succes
 
prophet- zei:
Netjes. De (magere) kwark er zeker in laten. Prima eiwit-bron en geen gram vet. Probeer bij je avondeten er op te letten dat je niet teveel kh en vetten in 1 maaltijd binnen krijgt. Daarnaast zou ik:
middag
150gr kip 240 46 0 6
fruit appel 60 1 14 0 <<< hier noten doen ipv appel, pinda's bijvoorbeeld, 50 gram is al voldoende. (geen studentenhaver, vanwege de grote hoeveelheden kh en vetten hoort studentenhaver niet in een cutschema)

middag
500 kwark 240 36,5 22 0
fruit sinaasappel 198 7,5 3,6 17,1 << 17,1 gram vet in 1 sinaasappel ??? sinaasappel 1 stuk 48 1.0 11.0 0.0 << in de sticky vind ik deze waarden... en een banaan (1 stuk 124 1.0 30.0 0.0) lijkt me dan beter ipv een sinaasappel.

voor het slapen 23:00
500 gram magere kwark 240 36,5 22 4 << hier pinda's aan toevoegen, ongeveer 50 gram.

Door pinda's toe tevoegen krijg je meer vetten binnen. Die je zeker nodig hebt tijdens het cutten. Bedenk dat je grote hoeveelheden vet en koolhydraten niet in 1 maaltijd stopt.

succes

misschien is dat een foutje..??

maar de sinasappel en banaan wel er in laten?

en gewoon normale pinda's?
 
Je doet wat je wilt natuurlijk maar ik zou melkprodukten en brood uit je schema halen.

Groetjes
 
twjunk zei:
Je doet wat je wilt natuurlijk maar ik zou melkprodukten en brood uit je schema halen.

Groetjes
Waarom? imho maak je een grote fout door magere kwark uit je cutschema te laten. De reden gaf ik in mijn post hiervoor.

Bij de 150gr kip doe je dus ongeveer 50 gram normale pinda's (appel weg laten). Ongezouten is beter, want zout houdt vocht vast.

Bij de 500 gr kwark doe je dus 1 banaan (en laat je de sinaasappel weg.)

Bij de kwark voor het slapen gaan 25 gr normale ongezouten pinda's. Moet je even kijken op hoeveel kcal je uit komt. Ik zou de kwark en pinda's zeker niet direcht voor het slapen nemen maar 2 uur ervoor. In jou geval dus 21:00.

Wat ik mis is water... ik zou toch minstens 4 liter water op een dag drinken. In ieder geval zo veel mogelijk.
 
is het wel melk en brood of geen melk en brood? en waarom niet??
 
joffria zei:
is het wel melk en brood of geen melk en brood? en waarom niet??

Kijk ik spreek alleen uit eigen ervaring, je moet altijd kijken hoe je eigen lichaam reageert, toen ik in de cut ging wou ik eerst kwark niet uit m'n schema halen, resultaat was ook miniem, pas nadat ik al de melkproducten uit m'n schema haalde samen met het brood begon ik echt droger te komen.
Ik begon eind januari op 98kg aan 14%, vandaag zit ik op 92 kg aan 11%.
Maar nog is, er zitten op dit board veel slimmere mensen dan mij die alles veel beter kunnen onderbouwen, daarom zeg ik: probeer uit en kijk hoe je lichaam reageert.

Vriendelijke groetjes.
 
iemand anders nog ideeën? en wat moet ik dan inplaats van kwark doen? tonijn?
 
hoezo vetten zo nodig tijdens cutten?? wat is daar het belang van? :) dat het gezonde vetten moeten zijn snap ik maar waarom oz belangrijk?

en ik ben ook van plan groot gedeelte brood eruit te laten door kwark te vervangen. maar wat kan ik nog meer eten? op mijn werk heb i kgene zin om rijst met kip te eten ofzo :P doe meestal boterham met kip ofzo..
 
suppressor zei:
hoezo vetten zo nodig tijdens cutten?? wat is daar het belang van? :) dat het gezonde vetten moeten zijn snap ik maar waarom oz belangrijk?
Goede vetten zorgen voor een snellere stofwisseling. Tevens zijn goede vetten een bouwstof, net zoals eiwitten. Je lichaam functioneert minder goed zonder goede vetten. Daarom zijn vetten belangrijk in je lichaam. Vetten worden als slecht afgeschreven omdat ze meer kcal per gram bevatten dan koolhydraten of eiwitten. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom jij denkt, dat je vetten uit je cutschema moet laten ;)
 
suppressor zei:
hoezo vetten zo nodig tijdens cutten?? wat is daar het belang van? :) dat het gezonde vetten moeten zijn snap ik maar waarom oz belangrijk?

en ik ben ook van plan groot gedeelte brood eruit te laten door kwark te vervangen. maar wat kan ik nog meer eten? op mijn werk heb i kgene zin om rijst met kip te eten ofzo :P doe meestal boterham met kip ofzo..

vetten heb je ook nodig om je testosteron productie op gang te houden.. laag in je vetten = testosteron productie verpest (kort samengevat)
 
RvR zei:
vetten heb je ook nodig om je testosteron productie op gang te houden.. laag in je vetten = testosteron productie verpest (kort samengevat)
idd, vetten zijn de basis voor hormonen.
 
prophet- zei:
Waarom? imho maak je een grote fout door magere kwark uit je cutschema te laten. De reden gaf ik in mijn post hiervoor.

Bij de 150gr kip doe je dus ongeveer 50 gram normale pinda's (appel weg laten). Ongezouten is beter, want zout houdt vocht vast.

Bij de 500 gr kwark doe je dus 1 banaan (en laat je de sinaasappel weg.)

Bij de kwark voor het slapen gaan 25 gr normale ongezouten pinda's. Moet je even kijken op hoeveel kcal je uit komt. Ik zou de kwark en pinda's zeker niet direcht voor het slapen nemen maar 2 uur ervoor. In jou geval dus 21:00.

Wat ik mis is water... ik zou toch minstens 4 liter water op een dag drinken. In ieder geval zo veel mogelijk.

Geen fruit en zuivel combineren, dit verteerd erg slecht.
Daarbij word het gebruik van zuivel idd afgeraden, maar IMO alleen als je echt laag in je vet% gaat. En dan heb ik het over onder de 6-8%
het beste is natuurlijk gewoon zoveel mogelijk uit eieren, vlees en vis halen. Dit omdat de biologische waarde van het eiwit hoger is dan die van zuivel. Dure grap, dat wel. Net wat je er voor over hebt.

@ Joffria;
Probeer vooral de koolhydraten in te nemen bij het ontbijt (doe je al), voor en na de training. Dit zijn de belangrijkste tijdstippen om je kh in te nemen (bij ontbijt vanwege anti-catabole situatie, voor de training vanwege de energie/glycogeen en na de training aanvulling glucogeen en dus ook herstel). Zo te zien bestaat je totaal inname van kh vooral uit suikers/fructose. Meer complex erin.

Na de training de dextrose eruit. Dextrose is een ****up in de cut (vind ik persoonlijk, maar er zijn er nog meer die er zo over denken), ook na de training. Neem na de training je whey en ga dan voor een goede maaltijd, met eiwitten, beetje vetten en complexe koolhydraten.

Niet teveel fruit, vanwege de fructose. Laat dit bij 1 stuk en gooi de hoeveelheid groenten omhoog (weinig cals, vult goed). Neem broccoli oid bij je 2e (kip)maaltijd.

Verder weet ik niet hoe streng of principieel je ouders zijn, maar in de cut een avondmaaltijd mee eten is niet aan te raden. Je weet nooit exacte verhoudingen, en mischien krijg je toch voedingstoffen binnen die je niet wilt hebben in de cut.

Wat zijn je stats, gewicht, vet%, etc...?
 
Laatst bewerkt:
nu ben ik

een week gestopt met eten omdat ik op de vetpercentage ding ging staan en ineens 17,7% had!! met nu een 89 kilo vorige week 92
en begon op 79 met een percentage van 12,1%

ben 19 jaar
183..
en wil snel mijn blokjes zien ;)

wat moet ik dan eten in de cut? inplaats van avondmaaltijd? en dus ook geen zuivel en fruit?

moet ik inplaats van zuivel, tonijn nemen? en vitamine tabletten?

en naar de trainen inplaats van dextrose, waar moet ik dan aan denken?

en wat is meer complex?
 
Laatst bewerkt:
Zuivel kun je wel nemen, maar niet in combinatie met fruit.

Andere eiwitbronnen: vlees, gevogelte, eieren, vis.... etc

Na de training bijv. havermout/rijst/pasta/aardappelen + eiwitbron

complex zijn langzame koolhydraten.

En je wilt snel afvallen... laat dat maar uit je hoofd. Snel = spiermassa afbreken. Je moet geduld hebben. Niet meer dan 750-1000 gram per week afvallen, anders neem je geheid spiermassa mee..
 
Back
Naar boven