AndroidHealthClinic

Eerste cutschema om af te vallen

Bezoekers in dit topic

Muayboran

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
12 dec 2009
Berichten
954
Waardering
77
Aloha DBB'ers

Wat vinden jullie van mijn voedingschema? Mijn bedoeling en persoonlijke doel is om mijn vetpercentage drastisch te doen verlagen en vervolgens mijn caloriën kalmpjes aan naar boven te brengen en aan kwaliteitsmassa beginnen. Stats: 76 kg, 171 cm en ik ben Endomorph als lichaamstype (dus ik kom heel snel aan vet, heb het zelf gemerkt). Ik doe veel cardio, d.w.z. outdoor cardio (in een lokale park hier lopen) en plus in de fitness center. Kracht training doe ik ook 5 a 6 keer per week en ben me puur aan het focussen op de techniek en rustig de gewichten verhogen. Dus ik ben mij meer aan het focussen op de cardio. Ik gebruik ook een aanvulling op mijn dieet. Hier komt ie boys :p:

1) 8.00: 50 gram (7 eetlepels) havermout of Brinta met glas magere malk, 40 gram whey isolaat in een Magere Yoghurt van Danone.

Hierbij: 1 multi, 1 L-caritine en 3 caps Omega 3.

2) 10.00: shake van 40 gram whey isolaat met magere melk en fruit.

3) 13.00: 2 volkoren boterhammen met 100 gram kipfilet of zalmfilet en 1 stuk fruit (appel, sinaasappel, etc.)
Of
1 doodsimpele volledige omelet met champignons en een versgeperste sapje.

4) 15.30: salade met 100 gram tonijn en 1 eetlepel olijfolie
of
2 volkoren rijstwafels met 100 gram kipfilet

5) 18.00: 150 gram vis/ kip- of kalkoenfilet en 50 gram pasta of rijst of 200 gram aardappels/ Spinazie a la crème / Brocolli en andere groenten (halve bord).

Hierbij: 3 caps Omega 3.

Training (19.30-21.00)

6) 21.00 (post-workout):
25 gram havermout of Brinta (+- 3 eetlepels) met 40 gram whey isolaat

7) 22.00
500ml magere kwark zonder noten voor te cutten.

-Vlees/kip/vis etc gebakken met Pam spray of Alpro Soya dieet boter.

Totaal:
1920kcal
266gr eiwit (=55%)
16gr vet (=7,5%)
181gr koolhydraten (=37,5%)

Klopt mijn kcal in name en de rest? want ik heb het gewoon heel snel uitgerekend, iemand die me kan verbeteren of corrigeren op mijn totaal of voedingsschemaik zou het namelijk enorm apprecieren :D

Jou kritiek zal mij alleen maar sterker en leer rijker maken dus kom maar op met jullie meningen :D Zoiezo karma voor antwoorden waar ik iets aan heb :D
 
Laatst bewerkt:
let op je verhoudingen

denk rond de:
45% kh
35% eiwit
20% vet

ik denk dat je dit niet lang kunt vol houden, als je dat wel kan respect, maar kijk dan nog eens goed naar de verhoudingen + bij elke maaltijd moet elk aspect terug komen (hk/eiw/vet) behalve bij het ontbijt en voordat je naar bed gaat.

+ waarom spinazie a la creme, gebruik gewone spinazie:)
+ is jouw isolaat shake serving size 40 gram?
 
Laatst bewerkt:
let op je verhoudingen

denk rond de:
45% kh
35% eiwit
20% vet

ik denk dat je dit niet lang kunt vol houden, als je dat wel kan respect, maar kijk dan nog eens goed naar de verhoudingen + bij elke maaltijd moet elk aspect terug komen (hk/eiw/vet) behalve bij het ontbijt en voordat je naar bed gaat.

+ waarom spinazie a la creme, gebruik gewone spinazie:)
+ is jouw isolaat shake serving size 40 gram?

Dat is toch teveel man die hoeveelheden dat je daar post voor mijn lichaamstype, zoals ik al vermeld heb in mijn post probeer ik nu zoveel mogelijk te vermageren op een korte termijn. Cutten is ook niet leuk. Weet wel dat dit niet zo de gezondste manier is maar ik heb liever de korte pijn.. maar langs de andere kant begrijp ik je ook, is zeker heel moeilijk om vol te houden maar ik zal dan met mijn avondeten moeten variëren..

Dextrose zal ik ook toevoegen als supplement voor PWO. Waarom spinazie a la creme van de aldi? Goeie vraag :D Omdat mijn wijf altijd die stuff random van de supermarkt haalt en ik kan er gewoon geen neen tegen zeggen. Mijn whey isolaat is ongeveer 40 gram ja soms minder, soms meer meet het niet exact tot de gram..
 
Dat is toch teveel man die hoeveelheden dat je daar post voor mijn lichaamstype, zoals ik al vermeld heb in mijn post probeer ik nu zoveel mogelijk te vermageren op een korte termijn. Cutten is ook niet leuk. Weet wel dat dit niet zo de gezondste manier is maar ik heb liever de korte pijn.. maar langs de andere kant begrijp ik je ook, is zeker heel moeilijk om vol te houden maar ik zal dan met mijn avondeten moeten variëren..
QUOTE]

te VERMAGEREN!!???

het is juist je doel om vet weg te werken!
als je je vermagerd dan verlies je 1kg spier en 1kg vet, daar schiet je ook niks mee op, je moet niet letten op je weegschaal je moet letten op je vetpercentage.
en de verhoudingen geld eigenlijk voor iedereen;)
 
Dat is toch teveel man die hoeveelheden dat je daar post voor mijn lichaamstype, zoals ik al vermeld heb in mijn post probeer ik nu zoveel mogelijk te vermageren op een korte termijn. Cutten is ook niet leuk. Weet wel dat dit niet zo de gezondste manier is maar ik heb liever de korte pijn.. maar langs de andere kant begrijp ik je ook, is zeker heel moeilijk om vol te houden maar ik zal dan met mijn avondeten moeten variëren..
QUOTE]

te VERMAGEREN!!???

het is juist je doel om vet weg te werken!
als je je vermagerd dan verlies je 1kg spier en 1kg vet, daar schiet je ook niks mee op, je moet niet letten op je weegschaal je moet letten op je vetpercentage.
en de verhoudingen geld eigenlijk voor iedereen;)

En waaruit kan je concluderen dat ik ook 1 kg spier zal verliezen? Maar momenteel boeit spier niet, ik moet eerst zien mijn buik- en borst vet weg te werken en dan ga ik mijn lichaam concentreren op massa. Men BF% weet ik niet eens lol :D Zal wel morgen wel gaan meten in de fitness. Ik beschik over een klein spek buikje, hopelijk kan ik het wegwerken met deze voedingschema, cardio en de juiste supps.

Ga jij wel lekker naar de wc of wat ???

Hoe bedoel je? tuurlijk ga ik wel naar de wc maar ik merk wel dat de stoelgang erg moeilijk gaat sinds ik veel groens eet :D
 
Hoe bedoel je? tuurlijk ga ik wel naar de wc maar ik merk wel dat de stoelgang erg moeilijk gaat sinds ik veel groens eet :D

Je eet veel te weinig vet, daarom ga je slecht naar de wc. Vet is gezond (tenminste sommige vetten) en heb je nodig voor o.a. vitaminen. Vet bevat vetoplosbare vitaminen die ervoor zorgen dat je je voeding beter kan verwerken en verteren. Als je je voeding beter kan verwerken en verteren kan je lichaam dus veel meer voedingsstoffen opnemen en gebruiken wat je herstel ten goede komt. Ook zijn vetten verantwoordelijk voor een deel van je hormoonhuishouding. Dat wil zeggen dat het eten van vet (gezonde vetten) dus je spiergroei kan stimuleren

Daarnaast word vet -hoe raar het ook klinkt- niet zo snel opgeslagen als lichaamsvet. Dit komt omdat vet heel complex is en een hele lange weg door je lichaam moet afleggen eenmaal je lichaam het kan gebruiken.

Haal minimaal 20% van je dagelijkse energie uit gezonde vetten. In principe zijn alle plantaardige oliën en vetten uit vis gezond. Denk bijvoorbeeld aan olijfolie, pindakaas.. vette vis of lijnzaad (olie).
 
denk rond de:
45% kh
35% eiwit
20% vet

wat heb je aan al die koolhydraten tijdens de cut?
ik zit zelf tijdens de cut op max 15 % koolhydraten, eiwitten gewoon heel hoog houden die zorgen voor je spierbehoudt, ook gewoon wat gezonde vetten blijven eten van noten of vis en dan kan je prima cutten.
Werkt voor mij in ieder geval goed:)
 
Laatst bewerkt:
wat heb je aan al die koolhydraten tijdens de cut?
ik zit zelf tijdens de cut op max 15 % koolhydraten, eiwitten gewoon heel hoog houden die zorgen voor je spierbehoudt, ook gewoon wat gezonde vetten blijven eten van noten of vis en dan kan je prima cutten.
Werkt voor mij in ieder geval goed:)

15% kholydraten :eek:

kh geeft je energy, als je kh inname 15% wil ik wel eens weten of je niet de hele dag licht te slapen.
45% kh
35% eiw
20% vet

is het beste om te cutten.
als je teveel eiwitten binnen krijgt wordt het overbodige eiwitten tog niet meer gebruikt.
formule voor je eiwit inname: 2gram x vvm (ik persoonlijk doe 2x mijn eigen lichaamsgewicht) dus voor mijn inname geld 190 gram.

lees het stukje over cutten hoe begin ik?

---------- Toegevoegd om 14:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:49 ----------

En waaruit kan je concluderen dat ik ook 1 kg spier zal verliezen? Maar momenteel boeit spier niet, ik moet eerst zien mijn buik- en borst vet weg te werken en dan ga ik mijn lichaam concentreren op massa. Men BF% weet ik niet eens lol :D Zal wel morgen wel gaan meten in de fitness. Ik beschik over een klein spek buikje, hopelijk kan ik het wegwerken met deze voedingschema, cardio en de juiste supps.



Hoe bedoel je? tuurlijk ga ik wel naar de wc maar ik merk wel dat de stoelgang erg moeilijk gaat sinds ik veel groens eet :D


als je een klein buikje hebt kun je maar beter gewoon op safe spelen.
gewoon lekker cutten en niet verhongeren!
 
15% kholydraten :eek:

kh geeft je energy, als je kh inname 15% wil ik wel eens weten of je niet de hele dag licht te slapen.
45% kh
35% eiw
20% vet

is het beste om te cutten.
als je teveel eiwitten binnen krijgt wordt het overbodige eiwitten tog niet meer gebruikt.
formule voor je eiwit inname: 2gram x vvm (ik persoonlijk doe 2x mijn eigen lichaamsgewicht) dus voor mijn inname geld 190 gram.

lees het stukje over cutten hoe begin ik?

nee hoor ik neem enkel koolhydraten voor me training zodat ik dan energie heb de rest van de dag heb je dat toch niet nodig. kzou trouwens minstens 2.5 gram eiwitten per kilo vetvrije massa nemen zeker in de cut. waarom zou die verhouding die je geeft het beste zijn om te cutten trouwens? volgens mij is het puur jou mening en zeker geen feit.
 
nee hoor ik neem enkel koolhydraten voor me training zodat ik dan energie heb de rest van de dag heb je dat toch niet nodig. kzou trouwens minstens 2.5 gram eiwitten per kilo vetvrije massa nemen zeker in de cut. waarom zou die verhouding die je geeft het beste zijn om te cutten trouwens? volgens mij is het puur jou mening en zeker geen feit.

lees ook dit even door:cool:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/

[Link niet meer beschikbaar]
 
nee hoor ik neem enkel koolhydraten voor me training zodat ik dan energie heb de rest van de dag heb je dat toch niet nodig. kzou trouwens minstens 2.5 gram eiwitten per kilo vetvrije massa nemen zeker in de cut. waarom zou die verhouding die je geeft het beste zijn om te cutten trouwens? volgens mij is het puur jou mening en zeker geen feit.

Ik ben zeker géén expert, maar lees doorgaans toch ook deze verhoudingen hoor.

45% carb's
35% proteins
20% fats

Dat je daarin nog kan sleutelen lijkt me logisch, elk lichaam reageert ook anders. Maar probeer mij doorgaans voor mijn persoonlijk dieet toch te baseren op deze verhoudingen. Ik heb altijd begrepen dat je iets als koolhydraten moet bekijken als werkertjes die de bouwstenen (eiwitten) naar de juiste plaats in je lichaam brengen. Te weinig koolhydraten tot je nemen leidt immers (ook) tot spiermassa verlies. Maar zoals ik al zei, ben ook géén expert!
 
15% kholydraten :eek:

kh geeft je energy, als je kh inname 15% wil ik wel eens weten of je niet de hele dag licht te slapen.
45% kh
35% eiw
20% vet

is het beste om te cutten.
als je teveel eiwitten binnen krijgt wordt het overbodige eiwitten tog niet meer gebruikt.
formule voor je eiwit inname: 2gram x vvm (ik persoonlijk doe 2x mijn eigen lichaamsgewicht) dus voor mijn inname geld 190 gram.

lees het stukje over cutten hoe begin ik?

---------- Toegevoegd om 14:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:49 ----------

als je een klein buikje hebt kun je maar beter gewoon op safe spelen.
gewoon lekker cutten en niet verhongeren!

Ieder zijn of haar manier om te cutten,althans..dat vind ik dan :).
 
Back
Naar boven