MuscleMeat

eerste cutting

Bezoekers in dit topic

Kees33

Novice
Lid geworden
15 jan 2017
Berichten
14
Waardering
1
Lengte
1m75
Massa
65kg
Hallo allemaal,

Ik ga voor het eerst bulken. Ik weeg 64 en ben 1.74 (bodyfat 15-16 %) Ik vraag me alleen af hoeveel calorieen ik moet eten. Mijn plan: 10 weken bulken, 6 weken cutten. Het idee is dat ik na die 6 weken (deep) cut onder de 10 % bodyfat zit. Volgens my fitnesspal moet ik 2560 calorieen eten als ik iedere week 0,25 kg aan wil komen. Zal dit dan alleen spier zijn of ook vet? Mijn doel is om wel echt gespierder te worden in die 10 weken. Wat nou als ik invul dat ik 2860 wil eten, dan kom ik 0,5 kg aan. Ik snap dat dit meer spieren worden maar ook meer vet. Mijn vraag is dus of ik 10 % bodyfat kan halen na 6 weken deep cutten terwijl ik daarvoor 15 % heb en ga bulken met 0,5 kg per week voor 10 weken lang.

Kees
 
Ik denk dat je het niet moet willen, maar dat is een persoonlijke mening

Je weegt nu maar 64kg. Als je nu gaat cleanbulken, dan gaat je vetprecentage ook weer wat omhoog. Laten we zeggen dat je bij 17-18% gaat eindigen bijvoorbeeld. Ik zak per maand rond de 1-2% tijdens cutten op een gezonde manier. Dus met 6 weken kan je nooit onder de 10% gaan komen.

Wat is de reden dat je onder de 10% wilt komen ? Ik zou als ik jouw was eerst even lekker wat spiermassa pakken en een langere cleanbulk doen, voordat je weer gaat cutten.

Het is en blijft een beetje spelen wat je onderhoud is, gewoon regelmatig op de weegschaal, ik ben nu aan het cleanbulken en mik op de 0,1-0,5kg per week. Kom ik meer aan, dan gooi ik de Kcal weer iets naar beneden. Met cutten is dit eigenlijk precies hetzelfde. Gewoon even wat vaker wegen de eerste weken, en dan eventueel weer 100kcal naar beneden.
 
Jij verwacht veel te veel. In 10 weken als natty ga je niet veel massa winnen. En 6 weken cutten om van +16% onder de 10 te raken gaat het ook niet worden.

Ik zou beginnen met haalbare doelen te stellen. En op langere termijn gaan denken. That's bodybuilding.
 
Laatst bewerkt:
op een 6 weken cut hoop ik om max 2-3 % te zakken en dat is al een radicale cut waar ik zeker wat spiermassa zal verliezen ook. Als je het proper wil doen is 3kg het maximum doel in 6 weken.
 
Back
Naar boven