XXL Nutrition

eerste echte cut schema check

Bezoekers in dit topic

EAGLE7

Cool Novice
Lid geworden
19 feb 2015
Berichten
85
Waardering
2
Lengte
1m85
Massa
85kg
Na 1-2 jaar eetstoornis, heb ik nu mijn eerste bulk en later ook een gecontroleerde bulk (met voedingsschema) erop zitten.
nu word het dan ook tijd om voor het eerst gecontroleerd af te vallen.
ik wil naar ongeveer 0,5Kg/week streven (in het verleden is dat zelfs wel eens 2kg/week geweest)
mijn onderhoud valt in de praktijk ergens tussen de 3000-3100kcall uit en was daarom van plan om rond de 2550kcall te gaan eten en op dagen dat ik fiets(racefiets) op onderhoud of meer.
mijn doel is om mijn vetpercentage eerst naar de 15% (~86KG) te krijgen en dan direct of met tussen pauze door naar de 12% (~83KG) (doe liever rustig aan met mijn verleden)

ik ben op ongeveer de volgende macro's uitgekomen.
E /K /V
40 50 10
misschien iets te laag in vetten en te hoog in koolhydraten?

hieronder heb ik mijn voedingsschema staan en ik was benieuwd of er nog op of aanmerkingen zijn?

Schermafbeelding_2015_04_04_om_18_18_02.png
 
Laatst bewerkt:
Eet je geen groente en fruit???? Vitamines en mineralen zijn zeker belangrijk. En ik zou je vetten iets ophogen. 0,8-1 gram per kg lichaamsgewicht is een mooi getal. Of vergeet je de vetten mee te rekenen uit olijfolie, boter etc etc?
 
Eet je geen groente en fruit???? Vitamines en mineralen zijn zeker belangrijk. En ik zou je vetten iets ophogen. 0,8-1 gram per kg lichaamsgewicht is een mooi getal. Of vergeet je de vetten mee te rekenen uit olijfolie, boter etc etc?

ohja, helemaal vergeten mee te nemen, ik eet elke dag wel 1-4stukjes fruit tussendoor, maar net wat er in huis is. zal het schema er straks even op aanpassen.

ik heb voor het avondeten nu 10gram olie/boter gerekend verder krijg ik het eigenlijk niet binnen nee.
eens kijken hoe we aan die vetten gaan komen hmm.
en uitgaande van 1g vet/9kcal zal ik dus ongeveer 20g vet/180kcal aan vetten extra moeten binnen krijgen, wat zal ik er uit halen daarvoor in de plaats? 2 sneetjes brood?

---------- Toegevoegd om 20:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:00 ----------

hoe ziet dit er uit?
zit nu op 0,66g vet/Kg lichaamsgewicht.
waar zou ik de rest uit kunnen halen en wat zou ik er voor uit moeten halen, begint lastig te worden nu

Schermafbeelding_2015_04_04_om_20_23_14.png
 
volle melk nemen
ipv kipfilet pindakaas op brood
250 gram kwark met 30 gram nootjes
 
Check, dan heb je jouw schema compleet :) Noten bevatten overigens naast vetten ook eiwitten. Zo blijf je wel op 200 gram hoor :)
 
nootjes erbij, ontbijt naar beneden & tijdfoutje eruit gehaald :). Bedankt voor de tips!!!
we zitten op 0,78g vet/kilo lichaamsgewicht, na een paar weken cutten zitten we wel op de 0,8 :p


Schermafbeelding_2015_04_04_om_20_49_58.png
 
Back
Naar boven