XXL Nutrition

eerste eetschema voor verbranden van vet

Bezoekers in dit topic

feminem

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
25 nov 2010
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
73kg
Vetpercentage
25%
mijn naam is femke en ik ben 21 jaar oud. ik ben na 6 jaar eindelijk zo goed als klaar met mijn behandeling van mijn eetstoornis. door het eten en niet eten zit ik nu op een gewicht van 73 kilo en een vetpercentage van 25,2

ik wil nu op een gezonde manier een gezond en mooi lichaam krijgen. dus wees niet bang van het hele extreme ben ik af:P

nu zit ik snds een maand bij de sportschool die voor mij het volgende schema heeft opgesteld. graag jullie mening hierover.

verder vroeg ik me af hoe je het beste kunt sporten om het optimaalste eruit te halen. ik sport het liefst sochtends. verder kan ik alle dagen,,,

alvast bedankt!!! gr femke

08:00 1/2 grapefruit of 2 plakjes verse ananas
250 ml magere melk en 7 el havermout

11:00 groente met vis (tonijn salade bijvoorbeeld)

14:00 2 rijstwafels met slankie of kipfilet

17:30 evt 1/2 grapefruit
zilvervliesrijst (1 kopje) + tonijn(vis) of kip of mager rundvlees en
groente

20:00 verse ananas
250 gram magere kwark
 
Ik denk dat je veel te weinig eet en snap niet dat een sportschool dit zo voor schrijft. Is er ook een onderbouwing gegeven, waarom ze je dit adviseren? Is het de bedoeling dat je zo weinig kcal binnen krijgt?

Zeker als je in de ochtend sport (voor die maaltijd van 11:00) zou ik zorgen dat de maaltijd erna wat meer koolhydraten bevat. Die kan je dan goed gebruiken.

Voor een sportschema kan je het beste even zelf wat lezen en opstellen.
 
te weinig...
slaat echt nergens op.
lees de stickies eens goed door.
 
mijn naam is femke en ik ben 21 jaar oud. ik ben na 6 jaar eindelijk zo goed als klaar met mijn behandeling van mijn eetstoornis. door het eten en niet eten zit ik nu op een gewicht van 73 kilo en een vetpercentage van 25,2

ik wil nu op een gezonde manier een gezond en mooi lichaam krijgen. dus wees niet bang van het hele extreme ben ik af:P

nu zit ik snds een maand bij de sportschool die voor mij het volgende schema heeft opgesteld. graag jullie mening hierover.

verder vroeg ik me af hoe je het beste kunt sporten om het optimaalste eruit te halen. ik sport het liefst sochtends. verder kan ik alle dagen,,,

alvast bedankt!!! gr femke

08:00 1/2 grapefruit of 2 plakjes verse ananas
250 ml magere melk en 7 el havermout

11:00 groente met vis (tonijn salade bijvoorbeeld)

14:00 2 rijstwafels met slankie of kipfilet

17:30 evt 1/2 grapefruit
zilvervliesrijst (1 kopje) + tonijn(vis) of kip of mager rundvlees en
groente

20:00 verse ananas
250 gram magere kwark

Hoi Femke!

Goed van je om nu te starten. Zet een mooi streven en je komt er zeer zeker. Alleen wil ik wel wat melden over je voedingsschema. Zelf heb ik niet veel verstand van het vrouwelijke voedingsnuttiging, maar dat zal wel overeenkomen.
Als jij zo blijft eten zal je lichaam in een zogenaamde "survival mode" terecht komen. Een rot bijkomstigheid van de evolutie.
Simpelweg zonder veel bronnen te noemen houdt dit in dat je lichaam heel lang zonder al te veel eten kan. Zij zal zijn stofwisseling drastisch verlagen om alle energie te ontvangen van voedsel. De eerste 3 weken zal je afvallen, maar dan zal je merken dat het een stuk trager gaat en uiteindelijk stopt. Daarna ga je weer eten, want ja er gebeurd niets en dan kom je weer aan(volksmond jojo-effect).

Wat ik aanraad is je behoefte te berekenen qua Kcal. Dit kan met de zogenaamde BMR methode het best(vind ik) en deze is te vinden in de "stickies".

Ik typ dit zonder mijn eerste kop koffie dus mocht je het niet snappen zeg het dan gerust. Dan typ ik het nog een keer alleen dan ben 100% aanwezigheid;)

Devin
 
dankje allemaal

nog een vraagje. als ik mijn behoefte heb uitgerekend min hoeveel moet je dat doen om aftevallen. en waar kan ik het beste mijn schema mee aanvullen. eiwitten uit zuivel of eiwitten uit bonen, vis, gevogelte?

dankje!!
 
dankje allemaal

nog een vraagje. als ik mijn behoefte heb uitgerekend min hoeveel moet je dat doen om aftevallen. en waar kan ik het beste mijn schema mee aanvullen. eiwitten uit zuivel of eiwitten uit bonen, vis, gevogelte?

dankje!!
Aangehouden wordt vaak zo'n 20%, maar je kunt het verschil natuurlijk ook maken door cardio ipv minder te eten. Of beide.

Plantaardige eiwitten (dus bonen) schijnen wat minder goed opgenomen te worden als dierlijke (zuivel, vis, gevogelte) , maar het beste is om er variatie in aan te brengen, dan krijg je het zo volledig mogelijk binnen.
Het is ook even kijken wat er in je schema past, in bonen zitten behalve eiwitten vooral koolhydraten en in dierlijke eiwitten vaak wat meer vet.
 
Back
Naar boven