Fitness Seller

eerste eetschema

Bezoekers in dit topic

King Conan

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
29 sep 2003
Berichten
8
Waardering
0
hey ik ben ongeveer 6 maand echt bezig met BB maar ben nu pas begonnen met en volgens mij deftig eetschema ik ben 1.93, 86 kilogram

als volgt:

7.00 een whey shake+banaan

10.00 200 gram tonijn+ 2 sneetjes brood

12.30 4 boterhammen belegd met hesp

15.00 500gr kwark en 2 sneetjes brood

18.00 wat de pot schaft, (wat de moeder maakt :p typische belgische kost)

20.00 trainingssessie

22.00 whey shake (half uu na training)

23.00 2 eitjes en 2 sneeen brood.



wat is jullie bijkomend advies? goed? slecht? moet er bij zeggen dat het voor de bulk periode is vanaf mei minderen met koolhydraten en vetten
 
Dit is veel te weinig. Je moet zelf even uitrekenen hoeveel je dagelijks nodig hebt en daar dan 500 of meer toevoegen. Vooral je ontbijt moet meer. Neem bij. 100-150gr Brinta/havermout bij die shake en banaan. Na de training ook dextrose toevoegen (1gr kh/kg vvm) dus ong 80gr kh.
Typisch Belgisch?? Dan denk ik aan frieten. Hoop dat je daar niet voor kiest
 
Idd dit is te weinig

Je ontbijt kan idd meer,
je whey shake na je training moet dextrose worden. ( dextrose is belangrijker dan whey)
Net wat marcos zegt, eff uit rekenen wat de "richtlijnen" zijn van je onderhoud (kcal) verbruik.
Ga met die basis verbruikt kijken hoe je lichaam er op reargeerd. Groei je of val je af. Aan de had daar van pas je je schema weer aan.

Haal eerst de eiwitten uit je dieet, dan de vetten en als laatste je koolh.
Leest de stikkys hierop de board en gebruik eerst de zoek optie als je vragen hebt.
Je kunt hier heel veel leren.

Succes
Jopie
 
btw.. train jij 2 uur? dat is veelste lang ! probeer maximaal 1,5 uur te trainen.. dit heeft te maken met het aanmaken van je Coristol hormoon. Daarnaast zou je gewoon veel meer moeten eten na je postworkout (waar je uiteraard dextrose bij moet nemen). Je lichaam heeft na de postworkout veel complexe kh's.. goede bronnen daarvoor zijn: havermout,volkoren rijst/pasta,brinta etc.

verder ook méér eiwitten savonds ! 2 eitjes is duidelijk niet voldoende.. probeer wat meer eiwitten te eten! en miss wat lijnzaadolie.. onverzadigde vetten zijn ook van essentieel belang voor een goed dieet !
 
Cortisol is na een uur al erg te hoog, niet effecient om dan nog door te trainen.

Een banaan en shake is geen ontbijt, kan je beter bord havermout met shake doen
doe bij die tonijn nog maar 2 broodjes, dat lukt wel met 200 gram.
Ik ga trouwens mee in wat de anderen zeggen ;)

Met jouw gewicht en lengte heb je echt veeeel eten nodig om te groeien,
je onderhoud als je de hele dag zou liggen is ongeveer 2500 kcal.
Dan moet je nog naar werk/school en intesief sporten,
dus probeer iets van 4000 kcal per dag binnen te krijgen.

Ga goed zoeken in deze sectie van DBB.com en je zult al snel een schema
hebben waarvan je precies weet wat je eet. :thumbs: succes !
 
4000 kcal? moet lukken, maar is veel he, het beste in 6 maaltijden? of is dat niet genoeg. ik ben gewoon bang om met zoveel calorieen veel vet te krijgen. en die 4000 kcal? tellen die dan ook op dagen dat je niet traint? ik train pakweg 4 dagen in de week

ps neen ik train geen 2 uur hoor. pakweg een uur, maar met het omkleden en het vervoer tot thuis meegerekend.
 
dextrose zijn dat niet van die tabletjes? of vergis ik mij
 
ja das Dextro energy.. daar zit ook dextrose in. maar wij praten gewoon suiker die je in zakjes koopt. ik haal ze in een natuurwinkel, zo'n drogist. 500 gram voor 1,35 €
 
King Conan zei:
4000 kcal? moet lukken, maar is veel he, het beste in 6 maaltijden? of is dat niet genoeg. ik ben gewoon bang om met zoveel calorieen veel vet te krijgen. en die 4000 kcal? tellen die dan ook op dagen dat je niet traint? ik train pakweg 4 dagen in de week

ps neen ik train geen 2 uur hoor. pakweg een uur, maar met het omkleden en het vervoer tot thuis meegerekend.
kan ook in meer hoor. zit zelf af en toe aan 8 maaltijden. komt niet zo nauw als je maar met regelmaat eet en aan je cal komt. gelieve om de 2 a 3 uur te eten

en vet pak je bijna altijd wel mee. punt is om gezond te eten en goed hard e trainen. ook op dagen da je niet traint genoeg eten. spieren groeien in rust dus t herstel s erg belangrijk om zodoende je spieren voedingsstoffen te geven om te kunnen groeien

de weishake DIRECT na t trainen. uur later grote maaltijd (eiwit/complexe kh)

@marcos: bonbons, bier???:D
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven