Fitness Seller

Eerste (goeie) cut poging

Bezoekers in dit topic

Pees

Novice
Lid geworden
21 jan 2018
Berichten
8
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
80kg
Hallo beste forumlezers,

Hier weer een noob 19 jaar oud (79kg, 181cm, 15% volgens basicfit weegschaal dus neem dat maar met grote korelzout) die wilt gaan cutten en graag wat advies zou willen. Nu heb ik vorige jaar lente/zomer ook proberen te cutten door heel weinig te eten, hierdoor viel ik heel snel veel af, alleen bleef er iel mannetje over die binnen maand weer flink was aangekomen door dat mijn lichaam in starvation mode was geraakt. Hierdoor heb weer een half jaar getraind om op oud formaat te komen. (ben wel iets van vet verloren maar niet veel)

Nu wil ik graag weer cutten maar zonder al te veel spiermassa verlies zodat ik eindelijk een keer in mn leven abs kan hebben. Nu heb ik een keuze vak gevolgd over sport en voeding, hieruit heb ik zelf weten te berekenen:
Harris - Bennedict
88,362 + (13,397*79) + (4,799*181) - (5,677*19) = 1907, 481 cal
Aangezien ik student ben en veel zit heb ik mij zelf een pal waarde gegeven van 1,6 (1907,481*1,6 = 3052 cal)
Dan zou mijn onderhoud zonder sporten 3052 cal moeten zijn. dat vond ik vrij veel
Met een dag sporten zou dat (uitgaande van een uur bodybuilden)
(3052/24)*23= 2925
79*6*1= 474
een dag met trainen = 3399

Nu heb ik ook meerdere TDEE Calculatiors geraadpleegd en dit waren de resultaten:
- Light exercise 2503 per day
Calories Needed for a 19 year old, 79 kg Male
- 2480 calories DESK JOB, OCCASIONAL SIGHT SEEING IN THE GYM
[New & Improved] TDEE Calculator (Insanely Accurate)
- 2610 Lightly Active, Exercise or Moderate Sports 2 to 3 Days a Week, Light Jogging or Walking 5 to 7 Days a Week (1.425)
SailRabbit: BMR, TDEE and BMI Calculator

Ik train 4 keer in de week, borst en schouders licht gewicht vanwege een blessure (loop er voor bij de fyssio).
ik ga aankomende blok 2 dagen in de week naar school (uur reizen ov).
En ik werk een dag 1 de week met een koopavond.
Ik wil graag een tekort op bouwen van 500 calorien om mee te beginnen.
Mijn calorien ga ik tellen met Myfitnesspal.

Nu wil ik graag van jullie weten:
- Welke calorie berekening is accuraat?
- Moet op trainingsdagen het extra calorie te kort compenseren met iets meer eten? (wel het 500 te kort houden)
- Vanaf dag 1 beginnen met cardio of pas later in zetten wanneer je een dood punt bereikt?
- Eventuele tips voor bij het cutten

Ik hoop dat jullie na lezen van deze lange post nog energie hebben om te reageren. Ik heb mijn best gedaan qua voor onderzoek feedback is altijd welkom en ik wil jullie alvast bedanken voor de genomen moeite!

Met vriendelijke groet,

Pees
 
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema
Ik zou deze sticky even lezen mbt voeding.

- Welke calorie berekening is accuraat?
Geen enkele berekening is accuraat.. Je echte onderhoud bepaal je door een xxxx aantal kcal te gaan eten en kijken of je stabiel blijft. Berekeningen zijn gebaseerd op gemiddeldes en geven slechts een indicatie waar ej kan beginnen. Maar het houdt geen rekening met je metabolisme en andere randzaken.
- Moet op trainingsdagen het extra calorie te kort compenseren met iets meer eten? (wel het 500 te kort houden)
Je houdt een 500 kcal tekort per dag aan en dat is gebaseerd op de hele week. Je kan op trainingsdagen net wat meer eten, zeg 200-300 kcal onder je onderhoud en op rustdagen dan bijvoorbeeld 600 kcal onder onderhoud aanhouden. Maar je kan ook prima de hele week op alle dagen 500 kcal tekort aanhouden. Het is net wat je voorkeur heeft.
- Vanaf dag 1 beginnen met cardio of pas later in zetten wanneer je een dood punt bereikt?
je kan er voor conditie wat cardio bijdoen. Maar voor het echte verder afvallen zou ik dit later pas opvoeren.
- Eventuele tips voor bij het cutten
Zwaar trainen, je voeding goed bijhouden en genoeg rust nemen.

Succes!
 
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema
Ik zou deze sticky even lezen mbt voeding.

- Welke calorie berekening is accuraat?
Geen enkele berekening is accuraat.. Je echte onderhoud bepaal je door een xxxx aantal kcal te gaan eten en kijken of je stabiel blijft. Berekeningen zijn gebaseerd op gemiddeldes en geven slechts een indicatie waar ej kan beginnen. Maar het houdt geen rekening met je metabolisme en andere randzaken.
- Moet op trainingsdagen het extra calorie te kort compenseren met iets meer eten? (wel het 500 te kort houden)
Je houdt een 500 kcal tekort per dag aan en dat is gebaseerd op de hele week. Je kan op trainingsdagen net wat meer eten, zeg 200-300 kcal onder je onderhoud en op rustdagen dan bijvoorbeeld 600 kcal onder onderhoud aanhouden. Maar je kan ook prima de hele week op alle dagen 500 kcal tekort aanhouden. Het is net wat je voorkeur heeft.
- Vanaf dag 1 beginnen met cardio of pas later in zetten wanneer je een dood punt bereikt?
je kan er voor conditie wat cardio bijdoen. Maar voor het echte verder afvallen zou ik dit later pas opvoeren.
- Eventuele tips voor bij het cutten
Zwaar trainen, je voeding goed bijhouden en genoeg rust nemen.

Succes!
Top bedankt voor de Tips!
ik ga nu kijken wat voor mij werkt het stuk van Sticky ziet er erg interessant uit, ga ik zeker bekijken.
Nogmaals bedankt
 
Back
Naar boven